Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #401 Del Skrevet 26. mai 2009 Var på kontroll i dag jeg (uke 28) og har gått opp 7.5 kg siden 12 uke..... Har et SF mål langt over normalt. Så legen ringte straks kvinneklinikken og fikk ekstra UL til meg i morgen! Bra de tar det seriøst. Har bekymret meg en stund på grunn av at jeg er unormalt stor. Folk spør om jeg snart skal ha og blir veldig overrasket når jeg sier jeg har nesten 3 mnd igjen..... Kan være at jeg har for mye fostervann jfr legen. Blodprøve og urinprøve var fine. Har en normal kroppsbygging og var 58 kg før jeg ble gravid. Men nå nærmer den seg 70kg Så tung var jeg ikke engang da jeg var 2 uker på overtid med mitt forrige barn.Sukk Så ekkelt da. Får håpe alt står bra til! Jeg veide for øvrig over 80 kg sist jeg var gravid Da er det herlig å gå på vekta! Nei, skjønner at du er bekymret, men når alt annet ser fint ut, så kan det jo bare være mye fostervann feks som legen foreslo. Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 26. mai 2009 #402 Del Skrevet 26. mai 2009 imli: så teit at de driver og utsetter den ULen din da, dårlig gjort altså :slår: Spice: krysser fingrene for at alt er bra, du må oppdatere oss når du har vært på UL Jeg har gått opp ca 5 kg til nå, nesten alt har kommet de siste ukene. Vekta kan gjerne stagnere litt igjen nå, skummelt å se nytt tall hver gang jeg går på vekta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #403 Del Skrevet 26. mai 2009 Ja, dumme sykehuset Er litt skummelt å se vekta gå oppover ja... Men jeg får tenke positivt - selv om jeg har lagt på meg 6 kilo (eller mer) til nå, veier jeg ennå mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 27. mai 2009 #404 Del Skrevet 27. mai 2009 Oi da Spice! Så bra at de tar deg på alvor og at du får UL da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. mai 2009 #405 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvordan har det gått i dag Spice? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 27. mai 2009 #406 Del Skrevet 27. mai 2009 Både barnets størrelse og mengden fostervann er over "normalen", ca 14 % over. Skal derfor følges opp med ny UL om 4 uker for å sjekke at "avviket" ikke blir enda større. Sykehuset bad meg også om å ta en sukkertest hos fastlegen. Tror det er en veske jeg skal drikke på fastende mage og så tar de noen prøver etter 2 timer. Dette for å sjekke om babyen tar opp for mye sukker fra blodet mitt (tror jeg..).Dette kan være årsaken til at babyen vokser så raskt. Så det er nok heldigvis ikke noe å bekymre seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. mai 2009 #407 Del Skrevet 27. mai 2009 Både barnets størrelse og mengden fostervann er over "normalen", ca 14 % over. Skal derfor følges opp med ny UL om 4 uker for å sjekke at "avviket" ikke blir enda større. Sykehuset bad meg også om å ta en sukkertest hos fastlegen. Tror det er en veske jeg skal drikke på fastende mage og så tar de noen prøver etter 2 timer. Dette for å sjekke om babyen tar opp for mye sukker fra blodet mitt (tror jeg..).Dette kan være årsaken til at babyen vokser så raskt. Så det er nok heldigvis ikke noe å bekymre seg for Så godt at alt stod bra til! Her lå nummer en også en god del over gjennomsnittet. Var rundt 20 % tror jeg. Han var 4,3 kg da han ble født, det er jo ganske mye, men ikke avskrekkende i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 27. mai 2009 #408 Del Skrevet 27. mai 2009 Godt å høre at du får bra oppfølging, Spice Om det skulle vise seg at du har tendenser til svangerskapsdiabetes er det heldigvis hjelp å få for å lære seg å holde det mest mulig i sjakk. Jeg tar også sukkerbelastning i forbindelse med en studie jeg er med på, skikkelig ubehagelig mens det står på (blir kvalm og svimmel etc), men det er verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 28. mai 2009 #409 Del Skrevet 28. mai 2009 Det var godt alt var som det skulle Spice. Det er godt de tar det seriøst, for det er jommen meg ikke alle leger som gjør det! Glukosebelastning tok jeg også i uke 28 eller 30 var det vel. Selve drikken er ikke spesielt ekkel egentlig, er bare å helle det i seg, MEN jeg ble veldig uvell etterpå og kastet opp mot slutten av de 2 timene, så belag deg på å ha noen timer å slappe avpå etterpå. Jeg ble iallefall relativt "sliten" av å ikke spise før klokka eleve og i tillegg drikke den drikken! Men det går nok så bra Idag har jeg vært på kontroll hos legen igjen, og magen min var laaangt over streken Kanskje litt å ta i, men sf-målet var på 38 nå i uke 35, så det ser så mye ut på det lille skjemaet! Han klødde seglitt i hodet når han så kurven, for den har jo skutt i været. Men det kunne være han hadde målt feil sa han bare, hehe.. Iallefall så var han absolutt ikke sikker på hvilket leie lillemann ligger i, så vi skal på ultralyd 3.juni Siden jeg ikke kjenner typiske spark, bortsett fra de helt nederst innover i magen så ville han være helt sikker. Han trodde han kjente hodet, og rompa helt øverst, men samtidig kjentes det ikke ut som rompa heller, for den var så bevegelig. Merker jeg synes det er litt spennende jeg Og for å si det sånn, er ungen 5 kilo og ligger i sete, så er det jo godt de oppdager det nå iallefall Men det får vi jo se på,magen har vært litt over gjennomsnittet hele veien så det trenger ikke være noenting! Så da blir det tiende gangen vi får se skjønningen vår :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 28. mai 2009 #410 Del Skrevet 28. mai 2009 Så fint at alt sto bra til Spice! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. mai 2009 #411 Del Skrevet 28. mai 2009 Ikke lenge igjen for deg nå Minnimusepus. Håper bebisen ligger rett vei da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. mai 2009 #412 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg skal til legen i morgen, og må antakeligvis ta sånn glukosebelastning. Har hatt utslag på sukker i urinen de to siste kontrollene. Hadde jeg det en tredje gang, tok de en sånn test. Så får se hva urinen viser i morgen. Jaja, overlever vel den glukosebelastningen jeg også, men gruer meg litt til å gå så mange timer uten noe å spise.. Den siste uka har jeg også begynt å se bevegelsene på utsida av magen. Plutselig er det et spark eller et slag som gjør at magen buler ut et lite øyeblikk. Men det er gjerne kun en gang, så stakkars mannen min har ikke kjent noe bevegelser enda han.. Ang. søknad til Nav; vi sendte inn våre papirer for et par uker siden tror jeg. Får man noe tilbakemelding fra de på noe vis? Endret 28. mai 2009 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. mai 2009 #413 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) 31 uker du nå Får ikke håpe du har svangerskapsdiabetes eller noe sånt da. Man får tilbakemelding fra NAV ja, man skal få svar innen 3-4 uker tror jeg Endret 28. mai 2009 av imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. mai 2009 #414 Del Skrevet 28. mai 2009 Håper jeg slipper svangerskapsdiabetes, men jeg har hatt blodsukkernivåer helt på grensen hele tiden, så jeg er ganske forberedt på å få den beskjeden i morgen. (I tillegg skal mannen min til legen imorgen for utredning av diabetes...) OK, da får vi vente på svar fra Nav da. Håper alt er i orden, og det ikke blir noe mer styr. Synes det har vært vanskelig nok å fylle ut søknaden, finne ut hvordan vi ville gjøre fordelingen og sende inn alle riktige papirer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. mai 2009 #415 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg er spent på hvordan det gikk med legen jeg, Aricept? Jeg har bestemt meg for å finne meg en hobby! Etter å ha vært sykmeldt i 4 dager så gruer jeg meg til å gå hjemme og vente i 2 månder uten jobb! Må nok finne på noe spennende som tar litt tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 29. mai 2009 #416 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg er spent på hvordan det gikk med legen jeg, Aricept? Jeg har bestemt meg for å finne meg en hobby! Etter å ha vært sykmeldt i 4 dager så gruer jeg meg til å gå hjemme og vente i 2 månder uten jobb! Må nok finne på noe spennende som tar litt tid Hva med tupperware? Det har jegbegynt med nå, og synes det er kjempemoro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. mai 2009 #417 Del Skrevet 29. mai 2009 Strikke til bebisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 29. mai 2009 #418 Del Skrevet 29. mai 2009 Scrapbooking kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. mai 2009 #419 Del Skrevet 30. mai 2009 27 uker i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 30. mai 2009 #420 Del Skrevet 30. mai 2009 Hva med tupperware? Det har jegbegynt med nå, og synes det er kjempemoro Hva går det ut på da? Er det sånn du må invitere folk og selge og sånt? Lignende Oriflame på en måte? Strikke til bebisen? Haha! Strikke har jeg allerede gitt opp! Det får mamma ta seg av Jeg ble møk lei av bare å skulle gjøre ferdig ett pannebånd Scrapbooking kanskje? Det har jeg faktisk begynt litt med! Er til lisjejenta da, så er litt begrenset med bilder og velge i! Men UL-bilda har jeg limt inn og laget til 27 uker i dag GRATULERER! Er jammen ikke lenge igjen for oss heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå