Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Haha, jeg så den tråden! Kan bekrefte at den tråden er ca 1 år gammel, jeg er IKKE gravid nå:)

:fnise:

Hvor mye er vanlig at ungene sover nå på denne alderen?

Syns han plutselig, etter vi endelig hadde en god periode med dagsoving, har begynt å styre med søvnen på dagen igjen.

Sover som regel 30 til 50 minutter 3 ganger om dagen, og er da bortimot våken i 3 timer mellom hver soving - nytter ikke å få han til å sovne før - og han er suuuper overtrøtt.

Veldig forskjellig. Det vanlige er mellom 12-16 timer.

Her har han som regel 3 lurer á 60 min om dagen. Med natta blir det vel rundt 14 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Kan det være mulig at ho våkner mye på natta er fordi ho ikke er så trøtt? Vi har jo nå 14 t natt og 4 timer med dagsoving..

For sånn ca annenhverdag noen kvelder nå har ho våknet etter en liten time og sovner ikke før ca 2 timer senere, som om ho tar en dupp bare..

Og den natten da ho sov 7 timer var en sånn kveld der ho var våken..For meg kan ho i alle fall få være lengre oppe på kvelden så lenge ho sover på natta! :)

Skal testes ut! :jepp:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt har G sovnet mellom 21 og 22, mn de siste to dagene har han sovnet hhv. 20.00 og 20.30. I dag sov vi til klokka 9.45. Den siste tida har han vært veldig urolig om nettene. Er tett i nesa, surrer og kaver på i søvne. Jeg får ikke sove noe særlig da, men det får så være.

Om dagen har han bare dupper på 30-40 minutter. Det hender at han sover lenger i sjalet da. Han er våken 1,5-2 timer mellom hver dupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da sover E ca 12 1/2 - 13 timer i døgnet da...

Sånn akkurat i nederste skiktet - men han lå jo langt under gjennomsnittet før, da han sov omtrent det samme og det ble sagt at babyer på den alderen skal sove ca 15 timer i døgnet.

Han er jo halvvåken en stund et par ganger på natta da, men hvis jeg regner fra han legger seg til han står opp er det ca 11 timer på natta. Noen ganger mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt umulig for tida. Hun er våken fortsatt, og vi startet legging 19.30. Det er noe som plager henne, men vi ser ikke hva. Vi bærer, jeg ammer, bysser, smører Dentinox, masserer magen og forsøker å roe henne, men det går ikke. :tristbla:

Det har akkurat brutt gjennom en tann, samt at hun har lært å rulle ordentlig fra rygg til mage, så det er muligens litt av forklaringen.

Men akkurat nå er jeg nesten fristet til å trille tur så hun får sovet litt. Heldigvis sover hun greit på dagtid; i går ble det over fire timer, i dag kanskje halvparten (samlet søvn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sovner I først mellom kl 21-22 og våkner igjen kl 7 når jeg står opp for å kjøre storebror i barnehagen. Men han sovner igjen i bilstolen og sover som oftest der til ca kl 10. Så sover han noen smådupper på 20-30 min utover dagen. Er vi ut og går kan han sove i timesvis. Men med den kulden som er nå blir det lite av det. Ønsker oss med alenetid på kveldene.. Men alle forsøk på å legge han tidligere fører til storskriking uansett hva vi gjør.

Ï er nå 4 mnd og en uke og allerede 9.580 tung :sjokk: og 69 cm.Stor kar ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor kar, ja.

Her har det vært mageknip i dag. G hylte som en stukket gris, og var helt utrøstelig. Han kastet opp på meg, og vi var selvsagt ikke hjemme da, men på kafe for å treffe noen kjente. Takk og lov så sovnet han i bæretøyet på vei hjem, og han var fin når han våknet. Men det var grusomt å se at han hadde det så forferdelig vondt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring (og flere andre i familiens)er at en tann kommer sjelden alene.

Håper det ordner seg, H.

Du hadde fullstendig rett, for nå kan jeg skimte tannen ved siden av, også. I går kveld sovnet vi ikke før 0100, og mannen tok henne til slutt ut i vogna, med ulldress, lue og votter utenpå pysjen. Etterpå sov hun inne i 45 minutter, og etter det ble det etterhvert rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer søvn blir det her gjennomsnittlig da?

18-06 (med min. 1 times våkentid) : 11 timer

To-tre soveperioder på dagtid, ca. 2 + 1,5 + 1: 4,5 time

Tilsammen 15 1/2 time i døgnet, det er vel greit?

---

Kjenner jeg er litt misunnelig på de som har unger som sover lenge om morgenen.. :sjenert: Men, det er deilig med alenetid på kvelden også. Og så er han allerede inne i en rutine med å våkne tidlig som han må uansett da han begynner i barnehagen (jada, naiv og tror rutinene holder i ett halvt år fremover :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sover vel en 14-15,5 timer i døgnet sånn ca. Det varierer litt.

H: Du får håpe det blir litt bedre for henne når tann nummer to spretter ut ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vi som er langt unna tenner? Kan ikke skimte eller kjenne noe til tenner i det hele tatt vi. Selv om han klør i gommene og sikler som en gris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi hatt enda en urolig dag i dag. Kjenner jeg er dønn sliten nå. På dagtid har hun vært sutrete, ingenting har vært ålreit, ikke bære, ikke ligge, ikke leke, ikke være på fanget, ikke noen ting. Og selv om hun har vært trøtt har det vært sutring, klaging og smågråt ved hver legging, og da ikke soving lengre enn 15-20 minutter før hun våkner gråtende igjen. Da er det håpløst å få henne til å sove mer også

Og de siste nettene har vært tilsvarende, hun sovner forsåvidt greit, etter litt sutring og klaging. Jeg vugger, nynner, stryker og koser og er hos henne til hun sover godt. Og like etter er det hylskriking, noen ganger tar det 10 minutter, andre ganger over en time, men hun skriker altså. Høyt! Virker ikke som om hun våkner heller på en måte, noen ganger er skrikingen over innen vi rekker å komme opp. Men i sta bare hylgråt hun, uansett om jeg vugget og strøk henne over håret. Så da tok jeg henne opp, tok lang tid med bæring før gråten ga seg. Hun fikk tilbud om flaske men drakk bare 10 ml. Så da la jeg henne igjen og hun sovnet greit uten noe mer lyd.

Andre som opplever slikt? Blir helt gåen av å våkne av hyl om natta jeg, en ting er å våkne for at hun trenger mat. Men sånne skrik som vi ikke forstår og som virker som om gir seg av seg selv stort sett er fryktelig. Er jo ikke bare bare å sove mens hun gjør det på dagtid heller, siden duppene er så veldig korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ï er nå 4 mnd og en uke og allerede 9.580 tung :sjokk: og 69 cm.Stor kar ja :ler:

:hakeslepp:

Jøsses, det var stor gutt ja. Det er kanskje litt høyde på dere foreldre også?

Kjenner jeg er litt misunnelig på de som har unger som sover lenge om morgenen.. :sjenert: Men, det er deilig med alenetid på kvelden også. Og så er han allerede inne i en rutine med å våkne tidlig som han må uansett da han begynner i barnehagen (jada, naiv og tror rutinene holder i ett halvt år fremover :ler: )

Det er det vel vi som er med på å bestemme i grunnen. Her har vi pleid å ha tre sovinger til dagen, men prøver nå å gå over til to. Innimellom vil han ikke sove når han skal ha den mellomste luren, og da kutter jeg det bare ut. Blir lange intervaller, men det er fint for både oss og han. Så kan han heller sove litt lengre når han førstens sover. Sånn regner jeg med vi kommer til å ha det en stund, er mange som sover to ganger til de er over året.

Er det bare vi som er langt unna tenner? Kan ikke skimte eller kjenne noe til tenner i det hele tatt vi. Selv om han klør i gommene og sikler som en gris.

Har ikke fått tenner her heller. Jeg håper jo det er pga tennene han har vært så vrang på nettene, men det er jo ikke sikkert. Ser det er hvitt og kulete oppe, men vet ikke :klø:

----

I natt (som den siste uka) fikk han mat en gang på natta, men i natt sovnet han veldig greit igjen når han våknet å ville ha mat. Han fikk mat klokka 21.30, våkner igjen rundt 01.00, men sovnet altså igjen fram til klokka 03.00 :hoppe:

Så fikk han mat igjen klokka 06.00. Jeg var så uthvilt når jeg våknet idag at. Håper trenden fortsetter :pls::pls::pls:

Hvis det gjør det, skal vi prøve å forskyve det ene nattmåltidet også så det til slutt blir soving hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, jeg og...men alenetiden fra kl 19 og utover er så deilig at jeg får bare venne meg til å stå opp tidlig. Er jeg trøtt om morgenene så legger jeg meg nedpå når han skal ha den første duppen.

Her soves det ca 12 timer om natten (19.00-7.00). Om dagen sover han ca 3 timer fordelt på 3 dupper. Sliter med å få han til å sovne av seg selv om dagen, så her er det mye byssing.....

Ingen tenner her heller men han sikler MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legg eg og minsten oss saman rundt kl 22, men han søv ofte til 9-10 ;) Storebror derimot, vil opp kl 7, så eg får ikkje sove lenge. Men greit å få stelt meg sjølv og eldstemann før mini vaknar.

For tida har han øyreverk :( Måtte på legevakta i går kveld, etter 3-4 timars hylskriking. Fekk pinex stikkpiller og resept på pencilin, om han ikkje vert betre innan eit par dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på 4 måneders kontroll. Nå er vesla 67 cm lang og veide 7590 ;) Fulgte fortsatt kurven sin kjempebra ;)

Ellers har vi natta mellom 21 og 23 her som regel. Også sover hun til mellom 8 og 10 en gang. Vært nede i ett måltid noen dager, men som regel går det i 2-3, kan være mange ganger hun bare trenger smokken. SÅ må lære meg og prøve det først ikke bare brette ut puppen. Hun sover nå på eget rom og det går egentlig veldig fint. Godt og ha fått henne ut av senga vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lange dager hjemme når det er kaldt ute. I Trondheim har det vært rundt 20 minus noen dager nå og da må vi bare holde oss inne. I tillegg er mannen på jobbreise fram til lørdag, så jeg føler meg ganske isolert :frown:

Jeg begynner å bli ganske lei av lekene til lillegutt (vet ikke om han er det da :fnise: ) så nå har jeg shoppet masse lamaze leker til han på internett..Har også bestilt endel sommerklær siden vi reiser til syden i påska :jepp:

Flere som bare holder seg inne fortiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...