Saeria Skrevet 29. desember 2009 #2561 Del Skrevet 29. desember 2009 G er enda ikke særlig skeptisk, så mine tanter og onkler har nytt godt av en baby som deler ut sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 29. desember 2009 #2562 Del Skrevet 29. desember 2009 Her hadde vi en periode for noen uker siden da hun var svært så skeptisk. Faktisk var det bare meg som var OK da, selv pappaen var ikke noe tess. Heldigvis gikk det over og nå er hun stort sett strålende blid mot alle. Må si at det føles så vanvittig deilig når andre mennensker, både familie og fremmede, forteller om igjen og om igjen at hun er så blid og herlig. Vi synes jo det vi også og er jo så stolte av å få lov å være foreldrene hennes. Også har hun lært å sitte selv Siste par dagene sitter hun stødig rett opp og ned uten støtte. Kan strekke seg fram og ta tak i ting og sette seg opp igjen også. Tror ikke helt hun har lest den boka det det står hva babyer kan når jeg. For hun snur seg nesten ikke enda, virker rett og slett ikke særlig interessert i å prøve engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. desember 2009 #2563 Del Skrevet 29. desember 2009 Her har snuppa grått hysterisk til onkelen, som har stort, krøllete hår. Bestefar var også skummel en gang, for han har jo briller. Snuing øver hun stadig vekk på, men hun kommer seg over på siden, og blir liggende og rope. Dessverre øves det mest etter leggetid, og da ruller hun for harde livet, vekk fra puppen, og begynner å hyle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. desember 2009 #2564 Del Skrevet 29. desember 2009 Så flink jente du har, kvist. Min G har nettopp funnet ut at det går an å rulle over på siden. Armen er enda i veien mtp. å snu seg rundt, men når han bare rugger frem og tilbake, så skjønner han at han kan vri seg i den retningen han vil ligge. Han akte seg litt fremover på magen i går også, men det var nok mest flaks, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 30. desember 2009 #2565 Del Skrevet 30. desember 2009 Her har vesla lært seg og snu fra rygg til mage nå. Har lenge liggi og tippa på sida og rulla over med armen over. Men plutselig var armen borte en dag og hun lå så fornøyd på magen. Etter det ligger hun og snur seg rundt hele tiden, og dytter seg bakover. Virka lenge som hun hadde glemt hvordan hun skulle snu seg fra mage til rygg, men jammen meg har det kommet tilbake også. Ellers prøvde vi grøt for første gang i dag. Kan ikke si det var noen stor suksess, men ikke det motsatte heller. Virka ikke som hhun hadde noe i mot smaken, men alt kom jo ut igjen med tunga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. desember 2009 #2566 Del Skrevet 30. desember 2009 Er ikke mye rulling her enda, skjer av og til at han snur seg fra mage til rygg, men ikke motsatt. Men han har blitt veldig flink til å gripe ting - med en gang vi holder noe forran han tar han tak med begge hender - og så skal det helst smakes på Dessuten har han blitt veldig opptatt av hva vi spiser - eller hver gang vi fører hånda fra tallerken til munnen, følger han hånda med blikket - ganske søtt egentlig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. desember 2009 #2567 Del Skrevet 30. desember 2009 G har begynt å vise interesse for vår mat han og. De er nå søte da. :)I dag gjorde han også et realt forsøk på å kravle seg fremover. Han kom ikke særlig langt da, og det resulterte i høylytt sutring og klaging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 30. desember 2009 #2568 Del Skrevet 30. desember 2009 Her er vesla også svært opptatt av hva jeg putter i munnen, enten det er mat eller drikke. Søtt ja :rødme: Vi har ikke begynt med noe grøt ennå, jeg gleder meg til å gi henne noe som ligner vår mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. desember 2009 #2569 Del Skrevet 31. desember 2009 Her var det mye å lese gjennom.. Har ikke vært her på mange uker, gitt. Først var jeg hjemme i Oslo en uke, og så var det forberedelser til jul, og plutselig kom jula. En av de verste jula jeg har opplevd. Sjuke alle mann. Lillegutt hadde bare en liten forkjølelse med tett nese og litt hosting. Men mannen og jeg har ligget i flere dager med feber og hel pakke... Ikke bare bare å ta vare på en småsyk liten tass når begge foreldre ligger langflate i senga.. --- Morsomt å lese om alle andres babyer og hva de har lært seg. Har ikke skjedd så mye mer på utviklingsfronten her, men han har jo rullet rundt en stund. Han sitter nå i babystol og spsier grøt og fruktmos. Han har skjnønt litt mer ang. krabbing, det vil si at han har begynt å bøye knærne og få de under seg, men han kommer fortsatt ikke av flekken Han kan være skeptiske til folk i begynnelsen. Hverken pappa eller svigermor synes det var spesielt hyggelig da han begynte å hylgrine så fort han så de. Men jeg lot han bare vært og la de trøste, så gikk det fort over. Hva slags planer har folk for nyttåraften da? For min del tror jeg den blir særdeles lite spennende. Er sikkert i seng før midnatt, tenker jeg.. GODT NYTT ÅR TIL ALLE SAMMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 31. desember 2009 #2570 Del Skrevet 31. desember 2009 Jeg sliter veldig med legging for tida. Hun sovner greit på kroppen min, men blir rasende når hun legges ned, og det tar generelt lang tid å roe henne. Ofte turner hun ved puppen, også. Så det blir nok en rolig nyttårsaften. Eneste planen er å lage rypemiddag av ryper mannen og hunden har skaffet til veie, med ovnsbakte rotgrønnsaker og portvinssaus, og sjokolademousse med whisky til dessert (laget i går). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2009 #2571 Del Skrevet 31. desember 2009 Her blir det også en rolig nyttårsaften. Er nok forhåpentlig i seng før midnatt jeg også. Minsten er syk - hoster og snørrer, og sover derfor ikke særlig bra om nettene. Men han er stort sett lett å legge da, slik han har vært en god stund nå. Legger ham våken i vogga og rugger litt på ham, så sovner han i løpet av 5-10 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. desember 2009 #2572 Del Skrevet 31. desember 2009 Så kjedelig med en sånn jul da, aricept. Her blir det også en rolig nyttårsfeiring. Svigers skal komme på pinnekjøttmiddag, og så blir det hjemmelaget panna cotta med bringebærcoulis til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. desember 2009 #2573 Del Skrevet 31. desember 2009 Nyttår her feires med mine foreldre på kalkunmiddag. Ikke stor ståhei med andre ord Godt nytt år alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 31. desember 2009 #2574 Del Skrevet 31. desember 2009 Vi skal også ta det rolig i år. Får besøk av et vennepar og deres to barn, og det blir helt sikkert kjempehyggelig. Menyen er kalkun stappet med loff, bacon, persille, løk og sopp, servert med ertepuré, karamellisert sjalottløk og tomatsalat. Koker kraft nå som forhåpentligvis blir til god saus. Etterpå blir det karamellpudding med krem. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. januar 2010 #2575 Del Skrevet 1. januar 2010 Riktig godt nyttår alle sammen!!! Er vel ei uke siden jeg har vært her inne og jammen var det mye å lese gjennom. Litt trist at julen nå er over, men detskal bli godt å ta fatt på et nytt år også, med nye muligheter. Har vært masse selskaper i julen, både 24,25,26 & 27 pluss overnatningsbesøk fra onsdag til i dag og nyttårsselskap her hjemme for 14 stk. Men som vi har kost oss L fikk masse fint til jul, hhv leker og klær. Midt i blinken, for nå er det vel sikkert ett år til vi trenger å kjøpe nye leker og da er det jo jul igjen Han vokser og vokser, var på kontroll med han på lille julaften og da hadde han gått opp en kilo på under en måned, i forhold til de 500g han pleier å ha lagt på seg, så nå har han snart tatt igjen de andre. Han får nå et grøtmåltid m/pupp og et fruktmåltid på kvelden. Også får han jo pupp utenom da. Vi har begynt med avvenning nå, og det går bra. Han har ikke vent seg til det riktig enda, men det kommer seg. Mindre og mindre gråt hver natt. Gir han siste måltid i ti-tiden og gir han da igjen i 3-4 tiden. Hopper bare over ett måltid foreløpig, så får vi se hva vi gjør etterhvert Vi fant iallefall ut at det er mannen som må ta han opp og trøste på natten. Hvis han ser meg blir det HYL! Nå lurer jeg fælt på tid tennene skal komme, har deres fått? Han har sikla og klødd nå i flere måneder, men spesielt de siste ukene. Onsdag begynte han å bli veldig rød i kinnene og er det litt fra og til. I dag har han hatt feber og vært urolig og mamma la merke til at han er veldig hard i gommen. Kjenner det innimellom gjør vondt når jeg ammer, pga gommen oppe, dette begynte også på onsdag. Så nå går jeg å kikker hele tiden og er veldig spent. Har dere noen nyttårsforsetter da? Mitt er å ha masse tupperwareselskaper samt holde vekta stabil Så er det noen som vil bestille noe er det bare å rope ut Tenk på hvor myeflott vi har i vente dette året damer. Noen begynner å krabbe, gå, 1-års dag, jul, sommer og bading med de små, de begynner å prate :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: Dette blir et flott år er jeg sikker på, som resten av årene vi har i vente med de herlige ungene våre Effy - Jeg humret litt for meg selv her inne om dagen. Så en tråd du hadde skrevet om noe gravidmage tror jeg det var. Tenkte at jøss, er hun på'an igjen allerede. Men så jo fort at det var fra i fjord jul da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 1. januar 2010 #2576 Del Skrevet 1. januar 2010 Her oppdaget pappaen i dag at den første tannen har brutt gjennom gommene. Den er sylskarp. Ellers er det rulling som er morsomt, visstnok. I går la jeg henne på magen på lekematten, gikk på kjøkkenet for å hente noe, og da jeg kom tilbake, lå hun på rygg. Og i dag har hun rullet konstant fra rygg til mage, men blir liggende på magen og rope til vi snur henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 1. januar 2010 #2577 Del Skrevet 1. januar 2010 Her oppdaget pappaen i dag at den første tannen har brutt gjennom gommene. Den er sylskarp. Ellers er det rulling som er morsomt, visstnok. I går la jeg henne på magen på lekematten, gikk på kjøkkenet for å hente noe, og da jeg kom tilbake, lå hun på rygg. Og i dag har hun rullet konstant fra rygg til mage, men blir liggende på magen og rope til vi snur henne. Hehe, sånn er det her også. Han klarer å snu seg til rygg igjen, men bare innimellom. Sånn har det vært i over en måned nå, så håper snart han lærer seg å snu seg begge veier Så moro med tann da, kan tenke meg papaen var stolt over at han fant det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. januar 2010 #2578 Del Skrevet 1. januar 2010 Søte jenta, Honesty. Her kom den første tanna dagen etter 4 mnd. kontrollen, og den neste dagen etter, så her er det to sylskarpe tannstubber som har entret verden. Har har heldigvis ikke hatt feber eller vært særlig sutrete når han har fått tennene, men han har klødd masse. Ser det på hele guttungen som stapper det han kan i munnen, skjærer grimaser og sikler. I tillegg hadde vi ekstra mange bæsjebleier de dagene tennene kom gjennom tannkjøttet. I dag hadde vi en ny opplevelse. G er en slukhals, og vi er nå oppe i ett måltid med gulrot eller potetmos (og enda klarte han å komme rett over en liter mme i dag), så i dag var det oransje store flekker i bleia. Normalt har vi ikke bæsj i bleia lenger(vi driver EC light her), men vi hadde virkelig ikke forventet noe mer etter dagens første store runde, derav de oransje gulrotflekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. januar 2010 #2579 Del Skrevet 2. januar 2010 Godt nyttår alle sammen Jeg har p.g.a. høyt støynivå lagt bort min pc, så jeg har ikke kommet meg på kg på en liten stund (husket ikke passordet, og var sånnt et ork å få det tilsendt på mail ), men jeg har følgt med litt! Vi har i alle fall hatt en finfin jul med mye god mat og evig med gaver! Har ikke pakket ut alt engang, bare plasserte det sammen med resten av flyttelasset Har pakket ned en hel del i jula, nå gleder jeg meg til å flytte! Vi har vært ute 2 ganger i jula, max dårlig samvittighet, men jeg tror vi hadde godt av å komme litt ut blandt folk Her har det ikke komt noen tenner enda, men vi venter i spenning! Det må klø noe forferdelig inni der, alt som kommer nært munnen skal inn, og ho knager på fingrene våre og det renner konstant ut Eneste som ikke er så bra her er at M driver å skal ha pupp hele natta, men får håpe det blir bedre etterhvert I natt skal ho få sove sammen med meg i senga, for jeg luuurer på om ho sover litt bedre da..(?) Ho sov fra halv6 til 10 sammen med meg i dagtidli, godt! Nyttårsforsetter: - gå ned 10 kg - ikke spise godteri på hverdagene (standar hvert år..) - være sparsom med pengene (skal bli student..) - og være en gor mor og kjærste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. januar 2010 #2580 Del Skrevet 3. januar 2010 Samsoving funket fett Sov fra 1 til 8.30 uten å våkne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå