Soon Skrevet 17. desember 2009 #2541 Skrevet 17. desember 2009 For en herlig liten tass! Ang. det å ikke la barnet spise mer enn så og så mye, synes jeg høres helt merkelig ut. Barnet spiser jo fordi det er sultent, og gir beskjed når det har behov for mer mat. Det er ikke som om det er en fireåring som ikke er sulten, men som vil stappe innpå sjokolade. Vår HS sa at i stedet for å la han få en hel liter, noe som visstnok oftest førte til mye gulp, så var det bedre å la han få en teskje med potet most i mme. Jeg merker alt nå at han må jobbe med for å få ut avføring, så mye mme er hardt for magen. Om det blir så mye bedre med potet vites ikke da. Jeg håper jo at det kan hjelpe litt, selv om de stakkars tarmene hans får en ny utfordring. Takk Og takk for støttende ord, jeg gir jo ikke mer enn han vil ha, og han er jo under litersgrensa enda iallefall - dessuten er han ikke noen stor-gulper, og det tyder jo også på at han ikke får i seg altfor mye. Åh, så nydelig soon. :rødme: Ikke sant? :rødme: For en nydelig liten tass Soon. Tusen takk for det :rødme: For en liten sussebass, Soon Ekkelt med den beskjeden fra veiedama, men jeg tror jeg ville valgt å stole på min egen magefølelse der jeg. De er ikke eksperter, og det varierer veldig hva som sies fra person til person. Det finnes heller ingen fasit på babyer, det som er riktig for en trenger ikke være det for en annen. Når det er sagt er det forskjell på mm og mme, mme er jo laget på kumelk og er derfor hardere å fordøye enn mm. Edit: huff, nå fikk lillegutt et hyleanfall av en annen verden i søvne. Har aldri hørt han skrike så voldsomt, og vi klarte ikke å roe han før jeg fant frem puppen. Han sugde som om han hadde stjelt puppen, rapa og sovna kontant. Kan han ha hatt mareritt tro? Har noen av dere opplevd noe lignende? Tusen takk Og takk for støttende ord fra deg og - jeg kommer til å følge min egen magefølese videre også ja Ang. hyling i søvne - det har vi også opplevd, men ikke at han måtte få mat etc. for å roe seg. Har vært nok at vi har tatt han opp og bysset litt, og så har han sovnet igjen. Må jo være mareritt eller noe...lurer på hva de har mareritt om da men...at noen har tatt fra dem puppen?? Neida, jeg vet ikke hva det er, men det er ikke noe koselig i allefall...
Honesty Skrevet 17. desember 2009 #2542 Skrevet 17. desember 2009 Så fin gutt, Soon. Nydelig ansiktsuttrykk. Her øver jeg på å snike meg ut av soverommet, men jeg var akkurat nede i to minutter fordi hun skrek. Hun sover i vår seng (med egen dyne, pute og lammeskinn). Hun lå bare noen sekunder før hun igjen sov tungt, men jeg sitter litt på nåler. Hun har jo ikke vært den letteste å legge, men mange ting tyder på at hun er på vei mot en litt mer tålelig døgnrytme, og første mål er at hun skal sovne kl 21. Det er noen hakk bedre enn midnatt og senere, som vi lenge slet med.
Saeria Skrevet 17. desember 2009 #2543 Skrevet 17. desember 2009 Her har soverutinene gått litt på båten de siste dagene. Tannfrembrudd gjør noe med en liten tass. Ikke vil han ligge isenga si, pappaen får IKKE lov å legge han uten at det blir katastrofe, så løsningen har vært å la han sovne inntil meg. Selv da har han knirket litt, så han plages nok litt. I natt sov han mellom meg og pappaen hele natta. Jeg syntes i grunnen det var riktig så koselig! Nå ligger han og sover midt i senga vår. Mannen er ute på julebord. Han skal på enda et i morgen. Jeg nyter det siste av et par timers fred og ro, før han våkner for mat og nattbleie. Kanskje jeg skulle benytte anledningen til å pakke inn litt julegaver. Jeg burde nok det, men kjenner at det er greit å ikke gjøre noenting også.
Gjest NiChia Skrevet 17. desember 2009 #2544 Skrevet 17. desember 2009 (endret) For en herlig tass, soon Synes du skal gi han mat når han er sulten og så mye han vil ha jeg. Følg magefølelsen din du. Skal du liksom forklare en baby at han ikke kan få mere mat når han fortsatt er sulten, fordi det har helsesøster/veiedama sagt?! Neinei. Vi har også hatt hyling i søvne, Ilja**. Men ikke sånn at vi har trengt å trøste noe særlig. De fleste gangene har hun hylt også har det gått over uten at hun har våknet engang. Men det har hendt ett par ganger at hun har våknet og tårene spruter. Da er det kun puppen som hjelper. -- I går var vi og tok svineinfluensavaksina og det gikk greit det, helt til jeg våknet i dag tidlig. Fikk et ark med oversikt over symptomer og jeg tror det bare var ett par av de jeg ikke fikk. Så i dag har jeg og vesla bare ligget i senga hele dagen for jeg besvimte nesten hver gang jeg gikk på badet for å skifte bleie. Har gått over nå, men det var skummelt mens det sto på. Nå er alle som har gjevnlig kontakt med vesla vaskinert, så da føles det trygt - selv om jeg egentlig føler at hele svineinfluensaen er oppskrytt til tusen. Er formen bedre i morgen skal vi ta turen ned på helsestasjonen og få veid og målt vesla. Det virker som om melkeproduksjonen har tatt seg opp VELDIG for plutselig krever hun bare en pupp til måltidet om dagen og hun har trengt begge før i lang tid. Men hun har funnet ut at det beste i verden er å ligge å kose ved puppen i lang tid etter at hun er ferdig å spise. Bare ha puppen i munnen å glise til mammaen sin :rødme: Glemte å si at i dag tidlig sa vesla mamma. Eller maaaaammaaaa. Det var sikkert ikke bevist, men det er helt sikkert at hun sa det :rødme: Endret 17. desember 2009 av NiChia
Soon Skrevet 18. desember 2009 #2545 Skrevet 18. desember 2009 Takk for kommentarer på bildet av E, Honesty og NiChia Saeria: tror tennene begynner å komme ut her og, selv om vi ikke ser noe enda - det sutres til døgnets 24 timer...vært skikkelig muggen hele natta, bleieskift hjalp ikke, ikke smokk, ikke kos (eller han sovnet da, men våknet temmelig fort igjen) og ikke mat - så da håper jeg nesten det er tennene som har skylden, hvis ikke aner jeg ikke hva som plager stakkaren
Gjest imli Skrevet 18. desember 2009 #2546 Skrevet 18. desember 2009 Jeg synes også det høres rart ut å skulle nekte ungen mat? :klø: har aldri hørt om noe sånt, og ikke noen prosent-grense heller. Når man ammer får man jo heller ikke fulgt med på det. Synes uansett det høres merkelig ut å skulle nekte ungen mat! Og at han legger på seg, er jo flott, soon, han er jo ikke spesielt stor, gutten deres - min er en mnd yngre og veier mer enn din... Unger legger jo på seg i forskjellig tempo - det er jo hvis de IKKE legger på seg at det er grunn til bekymring. Min første veide over 9 kg da han var 6 mnd han - på bare morsmelk! Ingen som sa noe på det... Han hadde en kurve som stupte oppover frem til han var 6 mnd, etter det gikk det sakte eller stod stille, og da han var 12 mnd var han en helt gjennomsnittlig unge på 10,5 kg.
Minnimusepus Skrevet 18. desember 2009 #2547 Skrevet 18. desember 2009 Hørtes merkelig ut Soon. Når de er så små så spiser de vel det de trenger, og resten kommer opp i form av gulp (har jeg fått bedkjed om). Send gjerne bilde på pm av skjønningen deres, fikk ikke sett jeg ---- Jeg fikk ringt sykehuset i går for å høre om de kunne sjekke meg inni der siden vi nå ikke kan lengre. Hun sa jeg skulle få komme inn etter jul og regnet da med at et ble operasjon. Syne det høres så fælt ut Meen, vi får nå se da, vil ikke ta sorgene på forskudd. Vet bare ikke helt hvordan det skal gå med mannen og L her hjemme helt aleine. Hun regnet da med at jeg måtte være på sykehuset over natten. Jeg HATER sykehuset, verste som er. Kjenner jeg gruer meg allerede jeg I morgen skal jeg hente julegaven til mannen. Det har ike vært en billg fornøyelse kan man si. Han fikk først et våpen til 2500,- og nå en gave til, til 2000,- Han kan ikke klage iallefall
Saeria Skrevet 18. desember 2009 #2548 Skrevet 18. desember 2009 Det skal man si er en heldig man, Minnie. Ang. operasjon, så ville ikke jeg bekymret meg. Jeg ble jo ,som du vet, selv operert da jeg revnet innvendig, og diverse anatomi som skulle være på innsiden, hang på utsiden *ja, mindre lekre detaljer, jeg vet*. Det gikk så fint så, sett bort i fra at jeg ble sydd stramt da. Dersom en operasjon igjen hadde vært nødvendig, hadde det bare vært et lite snitt og et par pyntesting. Langt mindre enn den hardangersømmen jeg fikk i august, hvor kirurgen brukte ikke mindre enn tre pakker med sutur. Så jeg tror ikke du har så veldig mye å bekymre deg for der. Jeg skjønner at sykehus ikke er stas da.
Soon Skrevet 19. desember 2009 #2549 Skrevet 19. desember 2009 Jeg synes også det høres rart ut å skulle nekte ungen mat? :klø: har aldri hørt om noe sånt, og ikke noen prosent-grense heller. Når man ammer får man jo heller ikke fulgt med på det. Synes uansett det høres merkelig ut å skulle nekte ungen mat! Og at han legger på seg, er jo flott, soon, han er jo ikke spesielt stor, gutten deres - min er en mnd yngre og veier mer enn din... Unger legger jo på seg i forskjellig tempo - det er jo hvis de IKKE legger på seg at det er grunn til bekymring. Min første veide over 9 kg da han var 6 mnd han - på bare morsmelk! Ingen som sa noe på det... Han hadde en kurve som stupte oppover frem til han var 6 mnd, etter det gikk det sakte eller stod stille, og da han var 12 mnd var han en helt gjennomsnittlig unge på 10,5 kg. Det er vel litersgrense kun med mme, fordi det visstnok er hardt for nyrene dems, noe mm ikke er... Tror heller ikke hun på hs reagerte på at han var stor, men var vel oppgangen på nærmere 1300g på en måned hun reagerte på. Uansett - jeg driter i hva de sier skal ikke sulte babyen min! Dessuten tror jeg han har spist seg opp noe voldsomt den perioden for å ta igjen at han har vært sulten før...for nå går det nedover for hver dag - spiste f. eks bare 600ml i dag med mm og mme, mot 1000ml for 6 dager siden. Hørtes merkelig ut Soon. Når de er så små så spiser de vel det de trenger, og resten kommer opp i form av gulp (har jeg fått bedkjed om). Send gjerne bilde på pm av skjønningen deres, fikk ikke sett jeg ---- Jeg fikk ringt sykehuset i går for å høre om de kunne sjekke meg inni der siden vi nå ikke kan lengre. Hun sa jeg skulle få komme inn etter jul og regnet da med at et ble operasjon. Syne det høres så fælt ut Meen, vi får nå se da, vil ikke ta sorgene på forskudd. Vet bare ikke helt hvordan det skal gå med mannen og L her hjemme helt aleine. Hun regnet da med at jeg måtte være på sykehuset over natten. Jeg HATER sykehuset, verste som er. Kjenner jeg gruer meg allerede jeg I morgen skal jeg hente julegaven til mannen. Det har ike vært en billg fornøyelse kan man si. Han fikk først et våpen til 2500,- og nå en gave til, til 2000,- Han kan ikke klage iallefall Skal se om jeg får sendt deg en pm jeg. Tar gjerne imot bilde tilbake også
Gjest NiChia Skrevet 19. desember 2009 #2550 Skrevet 19. desember 2009 Kanskje det kan ha vært ett slags økedøgn da han spiste 1000ml, Soon. Jeg vet jo at det ikke egentlig skal fungere på den måten, men det er vel ganske instinkt og det forsvinner vel ikke selv om man gir mme? Vet ikke jeg altså, bare vill gjetting. -- Her har det vært dramatikk i dag. Plutselig hørte jeg kvelningslyder fra vesla. Hun satt på fanget til pappaen og hadde fått tak i en tråd fra genseren hans som var løs. Og den hadde hun på et eller annet vis fått inn i munnen og drev å svelget og satt fast i halsen. Vi dro ut tråden men hun fortsatte med kvelningslydene. Så samboer la henne over fanget og dunket henne hardt i ryggen ett par ganger og da gulpet hun utover hele stuegulvet. Selv om det var over en time siden mat så kom det en hel foss og da sluttet kvelningen. Det var skummelt og vi handlet helt instinktivt. Ikke aner jeg hva som hadde satt seg fast, men antagelig et eller annet fra den tråden da. Så heretter sjekker vi nøyere etter at det ikke henger løse tråder i genserene våre.
Saeria Skrevet 19. desember 2009 #2551 Skrevet 19. desember 2009 Uff, så ekkelt NiChia. Godt at det gikk bra med den vesle trådspiseren deres.
Soon Skrevet 20. desember 2009 #2552 Skrevet 20. desember 2009 Huff, guffen opplevelse. Bra at alt gikk bra til slutt
Kvist Skrevet 20. desember 2009 #2553 Skrevet 20. desember 2009 Ahh, nå sovna lille frøken endelig. Hun la seg som vanlig rundt halv syv i dag, uten videre tull og tøys. Og så sov hun tre kvarter, og så var det opp og være våken ja. Ethvert forsøk på å legge eller bare være på soverommet ble møtt med hyl og kaving. Fikk hun være andre steder var det greit Ikke at det er noe problem at hun er oppe, men veldig uvant for oss som er vant til at jenta tar kvelden i seks-syvtida. Jaja, da ble det ikke gjort så mye nyttig i kveld som vi så for oss, hehe. Det er jo litt som skal ordnes før jul. Synes hun sover lite jeg da, i dag har hun sovet tre dupper. Vi sto opp ca 10 i morges, så sov hun en halvtime rundt ett, og tre kvarter rundt fire, og så de tre kvarterene rundt sju før hun var våken til nesten halv elleve. Heldigvis er hun blid som ei sol, hverken sutring, gråt eller annet så jeg har ikke inntrykk av at hun plages ved å sove så lite. Blir sikkert mer normalt ved legging i morra igjen, håper jeg i hvertfall.
Saeria Skrevet 20. desember 2009 #2554 Skrevet 20. desember 2009 Her har det vært motsatt! En gutt som kubbet klokka åtte! Det har ALDRI før skjedd! så da rakk jeg over å bake fire brett kongelige nøttekaker, jeg har fått satt på klesvask, fått satt mer til håndvask, brettet tøy, pakket litt til vi skal reise og nå skal jeg ta meg en god dusj. Jammen ikke verst. Håper dere er inne i vanlig rutine i morgen igjen da, Kvist.
Soon Skrevet 22. desember 2009 #2555 Skrevet 22. desember 2009 Her var det jammen stille - er det julefreden som har senket seg over skravlegjengen tro? Hvis jeg ikke stikker innom igjen før torsdag, vil jeg ønske dere alle her på skravletråden en GOD JUL. Veldig hyggelig å stifte bekjentskap med dere alle sammen. Kos dere masse i jula med familiene deres, mat, pakker og alt annet som hører julen til
Saeria Skrevet 22. desember 2009 #2556 Skrevet 22. desember 2009 Vi reiser i morgen, så dere får har en riktig GOD JUL, alle sammen!
Gjest Unknown Skrevet 22. desember 2009 #2557 Skrevet 22. desember 2009 God jul og god tur Saeria! Kos dere masse Og god jul til deg også Soon om du ikke stikker innom! Og ALLE andre også igrunn!
villkatt Skrevet 26. desember 2009 #2559 Skrevet 26. desember 2009 (endret) God jul alle sammen! Her er det fridag fra julebesøkene 2.juledag, for første gang på mange år! Vesla var kanskje sliten fra de forgående dagene, for hun sovnet i åttetiden, og sover ennå! Vanlig prosedyre er sovning ved pupp i 23-24-tiden. Jeg burde kanskje ryddet ordentlig opp etter julebesøket her, men hun har ikke sovnet så tidlig de siste 2 mnd, så nå har jeg bare slappet av og surfet på nettet. I tillegg er jeg blitt ordentlig . Så der er to gode grunner Samboeren sitter og spiller playstation med en kompis, og har ikke dårlig samvittighet for ryddingen i det hele tatt ser det ut til. Hvordan klarer mannfolkene det?? Endret 26. desember 2009 av villkatt
effy Skrevet 29. desember 2009 #2560 Skrevet 29. desember 2009 Her var det lite aktivitet ja... Lillegutt har rukket å blitt 5 mnd nå og veeeeeldig skeptisk til fremmede. Det har vært veldig mye skriking på familieselskapene i jula, men vi er heldigvis ferdig med alle obligatoriske sammenkomster. Flere som har skeptiske babyer? Det har liksom vedvart en stund til oss nå....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå