Honesty Skrevet 15. desember 2009 #2501 Del Skrevet 15. desember 2009 Det er det eneste svigers og mamma har sagt et mitt. Fasongen på øynene og området der. Ellers er det meste pappaen opp av dage. Når sant skal sies så er det jo litt stas at noe (fenotyp) er mitt. Ikke bare pappaens. Det er akkurat det samme her. Øynene er mine, ellers er hun pappaen opp ad dage, ned til rynkingen av øyenbrynene når hun ikke er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. desember 2009 #2502 Del Skrevet 15. desember 2009 Her sier min familie at ungene er meg opp ad dage, mens svigerfamilien sier motsatt Her er de i det minste enige. Så søt en liten en saeria Kjipt med mens igjen, håper den venter en stund til med å dukke opp her! takk. er kjipt med mensen, men den måtte jo komme. Håper du slipper den på en stund da. Så fin han er :rødme: Takk. Det er akkurat det samme her. Øynene er mine, ellers er hun pappaen opp ad dage, ned til rynkingen av øyenbrynene når hun ikke er fornøyd. Hun er herlig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 15. desember 2009 #2503 Del Skrevet 15. desember 2009 Takk. Vi er heldige som har en såpass god hobbyfotograf i familien. I dag har jeg forresten pumpet meg, og fått ut skarve 20 ml. I tillegg har også den månedtlige meldt sin ankomst , så nå er det på tide å finne en gynekolog jeg kan ta med meg den henvisningen til. Så nydelig han er Jeg har også fått tilbake mensen. Det er snart på tide med runde nr. 2, faktisk. Så du er ikke alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. desember 2009 #2504 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Det var en nydelig liten engel, Saeria!! Kjipern med avluttet amming, og mensen, men sånn er det bare, og som du sier, du har gjordt ditt og det er viktigst med mm de første månedene. Jeg har litt mer melk enn deg, men det minker her og ja: før var jeg nødt til å pumpe fler ganger om dagen pga spreng, mens i dag pumpet jeg kl 13 og har ikke pumpet mer da jeg ikke har hatt spreng i det hele tatt - og pumper jeg for sent på kvelden har jeg ikke nok til natt amminga...selv om produksjonen sikkert hadde økt bittelitt med mer pumping da men... (hvis bare døgnet hadde litt fler timer.... rekker jo ikke med alt). Endret 15. desember 2009 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 15. desember 2009 #2505 Del Skrevet 15. desember 2009 Vasker dere barnevogna ofte? Og vognposen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. desember 2009 #2506 Del Skrevet 15. desember 2009 Så nydelig han er Jeg har også fått tilbake mensen. Det er snart på tide med runde nr. 2, faktisk. Så du er ikke alene Takk. Så du er på vei med andre runde, ja. vel, vi kan visst ikke få alt her i livet. De månedene uten mens har vært befriende da. Nå skal det derimot bli spennende å se om jeg får en noenlunde stabil syklus. Det er jo fremmed her i gården. Det var en nydelig liten engel, Saeria!! Kjipern med avluttet amming, og mensen, men sånn er det bare, og som du sier, du har gjordt ditt og det er viktigst med mm de første månedene. Jeg har litt mer melk enn deg, men det minker her og ja: før var jeg nødt til å pumpe fler ganger om dagen pga spreng, mens i dag pumpet jeg kl 13 og har ikke pumpet mer da jeg ikke har hatt spreng i det hele tatt - og pumper jeg for sent på kvelden har jeg ikke nok til natt amminga...selv om produksjonen sikkert hadde økt bittelitt med mer pumping da men... (hvis bare døgnet hadde litt fler timer.... rekker jo ikke med alt). Takk. Det minker hos deg og, ja. Om døgnet hadde hatt flere timer...det hadde vært fint det. Jeg føler titt og ofte at tiden går fort, og at jeg ikke rekker over noe. Huset flyter over snart. Det blir fort skippertak her og der. Når kvelden endelig kommer, er ikke husarbeid øverst på agendaen akkurat. Vasker dere barnevogna ofte? Og vognposen? Vognpose har jeg ikke, og vogna? Uff, jeg må innrømme at jeg mye heller bærer på tur. Han sover enda ikke noe særlig i vogna si, så den står i gangen og samler støv for tida. Tror det blir MYE mer gøy når han kan sitte litt opp i vogna. Han er nemlig veldig glad i å observere verden rundt seg, og når han blir trøtt på tur, lener han seg bare inntil brystet mitt og sovner. Ikke er det særlig tungt heller når man har godt bæretøy å velge i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 15. desember 2009 #2507 Del Skrevet 15. desember 2009 Vasker du bæretøyet ofte da? Jeg lurer fordi jeg har ei venninne med baby på 10 mnd. Og hun påstår at alt som har med babyen å gjøre blir vasket minst en gang i mnd. Inkludert vogn og madrassen i senga blandt annet. Og jeg kan ikke helt forstå at dette skal være nødvendig. Men over til et helt annet spørsmål; Hvordan får jeg vesla på snart 4 mnd. til å like seg i bæretøyet? Jeg har en meitai som fostermora mi har sydd til meg og jeg vil veldig gjerne bruke den, men det virker ikke som vesla synes noe om det da hun stort sett skriker fra jeg tar den på til jeg tar den av. Tror kanskje hun ikke sitter ordentlig i den.. Hmm :klø: Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. desember 2009 #2508 Del Skrevet 15. desember 2009 Nei. Bæretøyet vaskes ikke ofte. Det som er viktig, er at barnet har støtte fra knehase til knehase. Knrne skal være høyere enn rumpa. De fleste meitaier burde være bred nok i panelet til å gi slik støtte da. Kanskje den bør strammes mer? Har du sett på intruksjonene på tett inntil? Jeg prøvde meg på ryggbæring i går, men det syntes han ikke noe om, så da venter vi litt til med det. Det var i meitai. Kan hende han vil like å bli båret på rygg i sjalet. Tenkte å teste det ut om litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 16. desember 2009 #2509 Del Skrevet 16. desember 2009 Hvor kaldt skal det være ute for at dere ikke legger barna ut for og sove? Eventuelt unngår trilleturer i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. desember 2009 #2510 Del Skrevet 16. desember 2009 Vasker dere barnevogna ofte? Og vognposen? Ehm... Aldri? Har ikke vaska hverken vogn eller vognpose jeg, siden de var nye til førstemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. desember 2009 #2511 Del Skrevet 16. desember 2009 Hvor kaldt skal det være ute for at dere ikke legger barna ut for og sove? Eventuelt unngår trilleturer i det hele tatt? Man sier vel at 10-15 kuldegrader er max. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. desember 2009 #2512 Del Skrevet 16. desember 2009 Vaske vogna? Så lenge den ikke er blitt kastet opp på, er det vel ikke nødvendig? Det samme med vognposen. Man skal vel ikke overdrive, heller. Vi har vært på tidlig 5-månederskontroll i dag. 7,4 kg og 65 cm, og satte ny personlig rekord i skriking. Sannsynligvis ikke pga. vaksinene, for der roet hun seg lett, men hun var nok durabelig overtrøtt, og sovnet i bilen på hjemveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. desember 2009 #2513 Del Skrevet 16. desember 2009 ..., og satte ny personlig rekord i skriking. Festlig med sånne dager Trøsten er vel at alle har dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. desember 2009 #2514 Del Skrevet 16. desember 2009 Ja, sånne dager er skikkelig gøyale! G var også overtrøtt på kontrollen på mandag, men det ble ikke så mye hyling. Mest sutring. I dag har han vært rene sukkerklumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 16. desember 2009 #2515 Del Skrevet 16. desember 2009 Åneei, jeg gikk glipp av bildet av lille G Vil gjeerne ha PM altså, kan sende deg julebildet av min lille skatt til gjengjeld om du vil Har ikke vasket vogna eller vognposen en eneste gang jeg, har ikke sett behovet for det. Vognposen kan ikke bare vaskes i maskina heller, så tviler på at det kommer til å skje så veldig ofte. Om det skulle derimot komme mye gulp/spy/tiss eller bæsj i den er selvsagt saken en annen Lillegutt har blitt kjempeskeptisk til fremmede . Idag var det flere 'fremmede' som snakket til han da vi var på barseltreff, og først kom surleppa og så satte han i DE hylene mens tårene spratt . Når det er leggetid er det bare mamma som duger også. Prøver å venne han av med det, så imorgen prøver vi et triks: pappa tar på seg ei skjorte som lukter mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. desember 2009 #2516 Del Skrevet 16. desember 2009 så imorgen prøver vi et triks: pappa tar på seg ei skjorte som lukter mamma. Den har jeg troen på! I dag har M fått ranglet og er oppe leeenge etter leggetid Sånn går det når Darlingen jobber overtid og puppene ikke strekker til! Men ho er ikke så sutrete da heldigvis, bare vil ikke sove..så nå koser vi oss forran dataen, tv og lisja er kjempeopptatt med flammene i peisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. desember 2009 #2517 Del Skrevet 16. desember 2009 Vi har en rangler i stua i dag vi og. En som gulpet opp nesten hele måltidet på mammaen sin, og senga. Så jeg er nydusja, og senga måtte få nytt laken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 16. desember 2009 #2518 Del Skrevet 16. desember 2009 Har i huset har pappan begynt å kunne legge igjen, det tar bare litt lenger tid. Vi hadde et par kvelder hvor det tok laang tid, men så gikk det bedre. Godt for alle at ikke bare mamman kan legge. I dag har vi vært på 5 mnd kontroll (han er 5 mnd og 10 dager i dag).Han følger kurven sin perfekt fortsatt. En god klump. Lengde: 70 cm Vekt 8,9 kg Og så fikk han vaksine. Det gikk fint, bare bittelitt gråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 16. desember 2009 #2519 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Vi hadde 5 mnd-kontroll forrige uke. Minnes at vi har babyer som er akkurat like gamle, BD Hun veide 5,6 kilo og var 64,5 cm lang... Men hun følger sin egen kurve da Lykke til med legging Saeria, kjedelig med gulping! Endret 16. desember 2009 av Alive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 16. desember 2009 #2520 Del Skrevet 16. desember 2009 Vi hadde 5 mnd-kontroll forrige uke. Minnes at vi har babyer som er akkurat like gamle, BD Hun veide 5,6 kilo og var 64,5 cm lang... Men hun følger sin egen kurve da Stemmer det Oi, jøsses det er jammen forskjell på disse små. J var ikke mange ukene da han var 5 kg Men han følger og sin egen kurve og har perfekt vekt i forhold til lengde og alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå