Saeria Skrevet 9. desember 2009 #2441 Del Skrevet 9. desember 2009 Drikker tante te? I såfall har black design er søt og genial liten temugge som holder til to-tre kopper, med egen innsats hvor man kan ha den deilige løsteen deres oppi. Kanna koster 49 kroner, og teen går jo på vekt. Jeg elsker kanna mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 9. desember 2009 #2442 Del Skrevet 9. desember 2009 Saeria skrev: Drikker tante te? I såfall har black design er søt og genial liten temugge som holder til to-tre kopper, med egen innsats hvor man kan ha den deilige løsteen deres oppi. Kanna koster 49 kroner, og teen går jo på vekt. Jeg elsker kanna mi! Takk for tips, men hun er ikke noen te-drikker, desverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 9. desember 2009 #2443 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg har sneket meg ut av soverommet! Jeg skal straks gå ned igjen, for jeg trenger nok søvnen, men jeg er glad for alle små framskritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. desember 2009 #2444 Del Skrevet 9. desember 2009 Sære tante! Hva med noe deilig til badestunden fra www.sapebobla.no ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. desember 2009 #2445 Del Skrevet 9. desember 2009 Honesty skrev: Jeg har sneket meg ut av soverommet! Jeg skal straks gå ned igjen, for jeg trenger nok søvnen, men jeg er glad for alle små framskritt. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 10. desember 2009 #2446 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Kvist skrev: I tillegg har hun begynnt å hyle i halvsøvne, hun ligger og sover søtt og så plutselig er det panikkgråt. Så fort hun hører stemmen min er det rolig igjen da, virker som om hun har oppdaget at jeg ikke er ved siden av vogga hele kvelden Virker ikke som om hun våkner engang. Sånn har M holdt på siden ho ble født..Tror ho gråter (eller raser)i søvne for ho er ikke våken og det er over like fort så det startet! Her er 4 timer våkentid i alle fall alt for mye..1 1/2 - 2 timer er max mellom hver dupp her også har vi fått ett lite matvrak i hus! De siste 2 kveldene har ho fått en pupp før ho er på badet, så en pupp, 3 ts grøt ca, pupp, 60 ml mme, sove 1/2 time, 45 ml mme..! Alt dette på under 2 timer... Endret 10. desember 2009 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 10. desember 2009 #2447 Del Skrevet 10. desember 2009 I går sov han en dupp kl 18.30-19.00, men da ble han ikke trøtt igjen før kl 22.30...Holder han ikke våken, men han vil bare ikke sove. Men der er greit å høre at flere her inne har babyer som legger seg samtidlig med mammaene. Lengter bare så etter litt alenetid. Får ikke gjort noe på kvelden når lillemann er våken. Må vel bare smøre meg m tålmodighet. Dere som nå har startet å gi grøt, bruker dere maisgrøt eller kan man bruke havregrøt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 10. desember 2009 #2448 Del Skrevet 10. desember 2009 Saeria skrev: Sære tante! Hva med noe deilig til badestunden fra www.sapebobla.no ? Tror vi kom opp med et sånn lite album fra fotoknudsen med bilder av E og tante i Men takk for nok et tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. desember 2009 #2449 Del Skrevet 10. desember 2009 Det viktigste er at gaven er i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. desember 2009 #2450 Del Skrevet 10. desember 2009 Her har bebisen snudd seg fra rygg til mage! Da har han snudd seg begge veier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 10. desember 2009 #2451 Del Skrevet 10. desember 2009 imli skrev: Her har bebisen snudd seg fra rygg til mage! Da har han snudd seg begge veier Så flink en bebis! Tror det er like før M også gjør det, ligger og vipper på siden hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. desember 2009 #2452 Del Skrevet 10. desember 2009 Så flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. desember 2009 #2453 Del Skrevet 10. desember 2009 Jenta mi har nesten begynt å sette seg opp Hun kommer seg ikke opp fra å ligge flatt, men så fort overkroppen er litt over beina så tar hun situps som bare det. Men hun velter igjen omtrent med en gang hun kommer seg opp da... Hehe, og prøver igjen og igjen. Så søt! Særlig i vogna hun gjør dette, så nå må jeg ut å kjøpe sele tror jeg. Er ikke snakk om å gidde å ligge flatt på ryggen i vogna lengre nei, det er greit når hun skal sove. Men er hun våken vil hun støttes opp så hun ser rundt seg. Hvordan gjør dere med deres barn? HS sa jo at det var så veldig feil å støtte dem opp før de kan sitte stødig selv. Men det blir jo bare hyl og mas om hun må ligge helt flatt. Har forsøkt å bare tulle samme et lite teppe eller noe bak ryggen hennes, sånn at hun fortsatt ligger, men får litt bedre utsikt. Men nå er det slutt på det, hun bare setter seg opp. Hun vil ikke ligge i armene mine lengre heller, skal bare opp og se seg omkring. Og så flink baby du har Imli, her har hun snudd seg et par ganger fra rygg til mage, aldri omvendt. Og min er jo en del eldre enn din også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 10. desember 2009 #2454 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Mine babyer på nå seks måender er nå våkne fra ca 15.00 til legging klokken 19, men da de var 3-4 mnd sov de siste blund fra ca 16- 17. Utrolig hvor fort de blir større og trenger mindre søvn. Mine er nå over på kun to blunder på dagen og det er deilig. Synes det er styrete å time blundene deres slik at de alltid sover samtidig. Nå er det en god blund inne på formiddagen og en god blund ute i vogna på ettermiddagen. Fungerer utmerket for oss og jeg begynner endelig å føle at jeg fikser dagsovingen for alvor. Endret 10. desember 2009 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. desember 2009 #2455 Del Skrevet 10. desember 2009 Kvist: Hva snuing angår, så er våre ganske like. Min har snudd seg fra mage til rygg noen ganger, og har kommet seg over på siden fra ryggen, men han er ikke så gira på denne snuingen, han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 10. desember 2009 #2456 Del Skrevet 10. desember 2009 Her har han snudd seg en god stund. Han har snudd seg begge veier, men nå er det bare fra rygg til mage og en sjelden gang fra mage til rygg. Han blir veldig utålmodig da, så det er ikke kjempelenge han ligger der, før han må snues Når det gjelder det å sitte, så har jeg støttet opp med noe i vogna bak ryggen hans. Fysioterapauten sa det var greit, men i begrenset tid. Han sitter jo så mye på fanget vårt, så jeg tror ikke det er noen problem. Samme gjelder jo vippesolen, mange som har de der lenge av gangen også halvsitte posisjon. For et par uker siden begynte L å si mamamamama :rødme: Han er jo bare så herlig når han sier det. Og til dere som gir grøt: Hvor tykk lager dere grøten? Jeg prøvde for første gang ordentlig i dag, og lagde en porsjon som på anvisningen. Det ble jo rene suppa, og L sluker det jo. Han spiste en pupp først, for så å få en hel porsjon grøt. To timer etter våknet han og ville ha både pupp og påfyll. Han er liten, men gud som han spiser. Lurer derfor på om jeg må lage grøten litt tykkere for at det skal mette mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. desember 2009 #2457 Del Skrevet 10. desember 2009 Minnimusepus skrev: Når det gjelder det å sitte, så har jeg støttet opp med noe i vogna bak ryggen hans. Fysioterapauten sa det var greit, men i begrenset tid. Han sitter jo så mye på fanget vårt, så jeg tror ikke det er noen problem. Samme gjelder jo vippesolen, mange som har de der lenge av gangen også halvsitte posisjon. Men hva gjør man når det ikke funker lengre? Halvsitting vil nemlig ikke snuppa ha noe av lengre, da tar hun i så godt hun kan og setter seg helt opp. Med det resultatet at hun enten går for langt og nesten skaller i sine egne tær, eller at hun kommer seg opp og så vipper sidelengs. Og hun kommer seg jo ikke tilbake igjen heller Prøvde sikkert 20 ganger eller noe i dag, hun halvsatt maks et sekund hver gang før hun satte seg opp... Og tok jeg vekk støtten ble det hyling og utolmodig sutring. Vippestol har vi ikke, vi har en Bloom som vi bruker kun til måltider. Og bilstolen bruker hun kanskje hver 10-14 dag eller noe. Så jeg er egentlig ikke bekymret for at det blir for mye halvsitting. Kanskje jeg kan sette henne rett opp og ned og stappe dyne, tepper og sånt rundt henne så hun ikke velter? Selvfølgelig ikke lenge av gangen, men nok til at jeg kan gå i en butikk uten å ha henne på armen eller i bæretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 11. desember 2009 #2458 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg ser litt sånn på det jeg: Så lenge babyen ikke gir uttrykk for å ha vondt, så la h*n sitte! Vi har E veldig ofte sittende på fanget vi, han liker ikke å ligge på ryggen på gulvet eller andre steder - vil opp og se. Når han ligger på ryggen og vi "gir" han hendene våre, tar han tak og reiser seg først i sittende stilling, og så trekker han seg videre opp på beina. Skikkelig stolt når han har gjordt det :rødme: Han har ikke rullet så mye enda, 4-5 ganger fra mage til rygg og 2 ganger fra rygg til mage - men han liker å spinne rundt sin egen akse (les rumpa) når han ligger på ryggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 11. desember 2009 #2459 Del Skrevet 11. desember 2009 Vesla her har ikke snudd seg en eneste gang hun. Men hun ligger ikke så ofte på magen på gulvet og sånt, mest på stellebordet og i sofaen. Og når hun ligger på ryggen så ligger hun som regel helt i ro også vips så sovner hun. De få gangene hun ikke sovner så leker hun med en leke eller under babygymmen, ellers så hyler hun å vil opp og sitte, eller aller helst stå. Hun har ikke akkurat mye tolmodighet :gjeiper: Ellers har hun holdt meg våken i hele natt omtrent. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg var opp, men jeg var iallefall oppe 23:30, 01:30, 02:50, 04:14, 04:45 og 05:30. Det var de gangene jeg så på klokka, og jeg det var mange ganger jeg sto opp uten å se på klokka. Håper det bare er engangstilfelle, for det føler jeg ikke at jeg orker i lengden. Fikk litt dårlig samvittighet på morgenkvisten da jeg kom til å tenke på at det kanskje kunne være noe økedøgn på gang, jeg dytta jo bare inn smokken de aller fleste gangene. Men hun fikk mat iallefall tre ganger fra jeg gikk å la meg til jeg sto opp, så håper det var nok likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 11. desember 2009 #2460 Del Skrevet 11. desember 2009 Kvist skrev: Kanskje jeg kan sette henne rett opp og ned og stappe dyne, tepper og sånt rundt henne så hun ikke velter? Selvfølgelig ikke lenge av gangen, men nok til at jeg kan gå i en butikk uten å ha henne på armen eller i bæretøy. Det tror jeg går greit, det ville ikke jeg hatt noen betenkligheter med å gjøre iallefall. Er jo flere som begynner så smått å ha desittende i valig stol med støte rundt. Vi tenkte å gjøre det på juleaften iallefall, da er han 5 1/2 måned. NiChia skrev: Ellers har hun holdt meg våken i hele natt omtrent. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg var opp, men jeg var iallefall oppe 23:30, 01:30, 02:50, 04:14, 04:45 og 05:30. Det var de gangene jeg så på klokka, og jeg det var mange ganger jeg sto opp uten å se på klokka. Håper det bare er engangstilfelle, for det føler jeg ikke at jeg orker i lengden. Fikk litt dårlig samvittighet på morgenkvisten da jeg kom til å tenke på at det kanskje kunne være noe økedøgn på gang, jeg dytta jo bare inn smokken de aller fleste gangene. Men hun fikk mat iallefall tre ganger fra jeg gikk å la meg til jeg sto opp, så håper det var nok likevel. Det er jammen meg ikke lett å vite hva som er hva altså. Her har han heller ikke sove noe i natt, men sånn har det vært lenge nå. Våkner gjerne 5 ganger på natta. Ringte hs i stad, og hun sa jeg bare måtte begynne å gi grøt både til frokost og kvelds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå