Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Her kan begge legge, men blir som oftest jeg som gjør det siden ho nesten hver dag får sistepuppen på sengekanten :)

Søtsug er absolutt noe jeg har nok av ja, kunne proppe i meg en 200g sjokkis på null komma niks! Nå har vi de siste to ukene begynt å kun kjøpe godt til helgen også kaste alle rester søndagskvelden! Har gått ned en kilo til etter det :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at begge kunne legge vesla, og sa til pappaen i går at han fikk gjøre det i kveld. Men det gikk ikke, så etter en stund fikk hun litt mer mat også sang jeg litt og la henne og det gikk.

Her er det også søtsug, og det gjør ikke saken bedre at det er 2 200g sjokolade til 30 kr på rema for tida :sjenert:

Endret av NiChia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug ja... Kan lage god, skikkelig middag jeg, og spise masse. Og uansett hvor mett jeg blir tar jeg meg selv i å tenke at det hadde jammen vært godt med dessert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også søtsug, og det gjør ikke saken bedre at det er 2 200g sjokolade til 30 kr på rema for tida :skrape:

*Later som at jeg ikke leste det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maaaasse søtsug her og...gikk jo så fort ned etter ks`et, men jeg har fortsatt to kg til til startvekt som jeg ikke får bort (pluss gjerne ti til)... er så mye fristende.

Og så er jeg fryktelig dårlig på å trille tur og trene - jeg regelrett hater å trene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen lagt lillegutt 2 dager på rad. Ganske mye gråt i dag og, men mindre enn i går. Så Det går rette veien :)

Og når det gjelder søtsug; jaaa..

Men har begynt å spise mer til alle måltid (vanlig mat), og det hjelper faktisk, så min teori er at vi spiser litt lite nå som vi ammer, og at kroppen svarer med å hungre etter kcal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen lagt lillegutt 2 dager på rad. Ganske mye gråt i dag og, men mindre enn i går. Så Det går rette veien :)

Og når det gjelder søtsug; jaaa..

Men har begynt å spise mer til alle måltid (vanlig mat), og det hjelper faktisk, så min teori er at vi spiser litt lite nå som vi ammer, og at kroppen svarer med å hungre etter kcal..

Hmmm...syns jeg spiser ganske så mye jeg, ofte like mye eller mer enn kjære :sjenert:

Så jeg personlig støtter ikke din teori der altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha....kanskje det er årsaken? Utrolig nok har jeg ikke gått opp i vekt i det siste så ammingen hjelper bra på forbrenningen :fnise:

Etter 15 min skriking fikk mannen lagt lillegutt i går kveld :tommelsmil: Og med unntak av litt pupp kl 05.50 så sov han faktisk fra 19.30-07.45! (Ja, jeg gir grøt)

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forsøkt legge lillegutt kl 20.00 denne uka, men han hylskriker da til kl 21.45... Uansett om det er mannen eller jeg som legger han. Blir sliten av å springe opp og ned trappa 100 g per kveld. selv om vi holder han våken etter kl 16.00 på dagen, vil han ikke sove kl 20.00. Sovner han feks i armene mine rundt kl 19-20 og jeg går og legger han i senga, bråvåkner han og hyler. Noen råd hva vi bør gjøre? Han får 200 ml mme (etter råd fra helsesøster)før han legger seg, men han er likevel ikke trøtt nok til å sovne. Bør vi kanskje prøve grøt tiltross for at helsestasjon fraråda det før 6 mnd alder? Han er litt over 3 mnd nå og 8.3 kg.... :skratte::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å holde barnet våkent, så sover det om kvelden, er en av de mer utbredte søvnmytene. Det kan rett og slett være så enkelt som at barnet normalt ikke er trøtt klokka 20.

Vår gutt har normal en liten lur i 19.00 tiden på en halvtime, så er det natta mellom klokka 21 og 22. Om han har fått mm på flaske eller mme, spiller ingen rolle. Han sovner ikke noe bedre av det uansett.

Så her soves det etter klokka 16.00, ja. gradvis vil vi skru klokka litt tilbake, slik at det er natta rundt 20.00, men vi haster ikke med det heller.

Så jeg ville latt barnet få den duppen som trengs, selv etter klokka 16. Heller det enn timer med gråt om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også på det, Saeria. Her tas den siste luren fra 19-19.30 ca. for uansett blir ikke hun trøtt før rundt 22, og da er det liten vits i å forsøke med legging kl 20. Hun sovner nå rundt 22.30, så neste skritt for meg blir å kunne snike meg ut av soverommet. Da må nok døra oljes først. :ler:

Det heter jo at søvn avler søvn, og det er mye lettere å få en passe trøtt unge sengeklar enn en som har vært holdt våken i mange timer. Det stemmer med mine erfaringer, i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer våketid på ettermiddag/kveld er etter min erfaring altfor mye. "Ingen soving etter kl 16" innførte jeg med førstemann da han var 8-9 mnd og la seg kl 19 ;) Viktig at de ikke blir overtrøtte.

Her har ungen akkurat hatt en liten lur, og så legger vi oss om en times tid tenker jeg. Legger oss som regel rundt 21, noen ganger tidligere, i dag ble det litt senere fordi han trengte litt soving nå på kvelden.

Og Spice: 8,3 kilo? :dåne:

Trodde min 7,2 kilos klump var stor for alderen jeg :ler:

Det var bebis med matvett ja :tommelopp:

Vi har jo prøvd med flaske en stund. Og har drikker villig sukkervann fra flaska, så han skjønner konseptet. Men han nekter å drikke MME. Får prøve å pumpe meg å gi MM på flaske, men det er så tiltak *lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten her tar siste luren sånn mellom halv seks og halv sju - og så tar vi på pysjen kl 19 - varmer mme, mater og koser litt - da er han som regel i seng mellom 20 og 21 :)

Av og til våkner han etter en times tid, da må vi dytte smukk eller bysse litt og så sovner han igjen.

Jeg tror heller ikke at man skal holde ungen våken etter 16 for at den skal få sove til kvelds - funker dårlig her iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har baby som ikke er så glad i å sove på dagen jeg asså. Før var det fire dupper på 20-30 min hver, så ble det tre der en var litt lengre. Nå er vi nede i to dagsovinger, en på en times tid og en litt kortere. Og det er ikke det at hun blir holdt våken, jeg bysser, bærer prøver å legge og gjør i grunnen alt jeg kan for å hjelpe henne til å sove, men neida. Så da blir det natt tidlig da, i går var den halv seks, i dag var den kvart over seks.

Snuppa er helt klart inne i en rask utvikling her nå. Plutselig har hun blitt skeptisk til alle bortsett fra meg. Litt smigrende, men mest slitsomt. I går hylte hun nesten hele tiden jeg var på butikken, og da jeg kom hjem ble det hyl igjen da jeg gikk utenfor synsfeltet. Stille og blid igjen så fort jeg kom rundt hjørnet. Da er det ikke kult å være pappa og skulle legge... Var også helt krise å bli holdt av tanta si på dagen, selv da jeg sto ved siden av. I tillegg har hun begynnt å hyle i halvsøvne, hun ligger og sover søtt og så plutselig er det panikkgråt. Så fort hun hører stemmen min er det rolig igjen da, virker som om hun har oppdaget at jeg ikke er ved siden av vogga hele kvelden ;) Virker ikke som om hun våkner engang.

Kan det være at hun har blitt så stor at hun begynner å forstå at hun er et eget menneske, og at jeg også er det? Og at alle de andre er folk som ikke er mammaen hennes?

Ellers er hun aktiv, våken og blid på dagen da. Pludrer, gliser, traller med når jeg synger, vrir seg rundt på gulvet og er stort sett vanvittig søt. Nå har hun funnet ut hvordan hun kan dreie rundt mens hun ligger på magen også, magen holder seg på samme sted omtrent, mens hun dreier rundt sin egen akse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...