Edie Skrevet 20. november 2009 #2161 Skrevet 20. november 2009 Mens jeg gikk gravid sa jeg bestemt at jeg ikke skulle bli hønemor. Alle bare lo, og sa at sånn ble de fleste. Men jeg har holdt ordet mitt, og ikke blitt sånn. Jeg har et dårlig eksempel i familien hvor ungen er totalt avhengig av moren. Ungen begynner å gråte så fort han ikke ser mamma'n sin. Det er ikke alltid pappa er god nok en gang. Men hun har gjort det selv. Så fort ungen klynker så forter hun seg til, uansett om han ligger alene eller andre mennesker holder han. Hun lar ikke andre få prøve seg på ungen i det hele tatt, og det har resultert i en svært mammadalt unge. Og det vil ikke jeg ha. Jeg har ikke noe problemer med å la familie eller venner trøste lillegutt hvis han er vanskelig, eller stelle han eller hva det måtte være. Bare glad for hjelpen jeg. Jeg klarer ikke helt å se at det skal være vanskelig å være borte noen timer fra ungen sin. Jeg var borte fra lillegutt to netter jeg, da han var drøye to måneder. Savnet var stort ja, men gud så deilig å få litt kjærestetid med mannen!
Soon Skrevet 20. november 2009 #2162 Skrevet 20. november 2009 Skal også på julebord, om noen uker - og gleder meg bare Mamma og pappa har allerede passet han noen timer ett par ganger, og julebordet er 10 minutter unna, så er ikke akkurat noe problem. Dessuten får han flaske nå før han legger seg, og julebordet starter 20, og da er han bortimot i seng....
Saeria Skrevet 20. november 2009 #2163 Skrevet 20. november 2009 Jeg har ikke problemer med å la andre holde han, trøste han eller sånt da. Har bare ikke behov for å være borte fra han mange timer i slenger. Har jo ingen julebord å dra på, og mannen er en stuegris, så da tilbringer vi stort sett kveldene hjemme uansett.
Honesty Skrevet 20. november 2009 #2164 Skrevet 20. november 2009 Jeg har ingen problemer med å være borte fra henne, men så lenge hun blånekter å ta flaske, har jeg lite valg. Besteforeldrene passet henne i et par-tre timer så vi fikk gått ut og spist, og da hadde hun tatt flasken pent, helt til hun oppdaget at det ikke var puppen, og snurpet munnen sammen og hylte i stedet.
Saeria Skrevet 20. november 2009 #2165 Skrevet 20. november 2009 kan tenke meg hun ble fornærma når hun fant ut at hun hadde blitt lurt!
Alive Skrevet 20. november 2009 #2166 Skrevet 20. november 2009 Jeg var sånn med mine to første jeg også, Aricept. Men denne lille snuppa er et lite bevis på at jenter er mer kompliserte eller noe, tror jeg. Jeg gir henne fra meg og hun har absolutt ikke vært bare hos meg, men allikevel er hun altså livredd for fremmede. Uvant.
effy Skrevet 20. november 2009 #2167 Skrevet 20. november 2009 Lisjenta har også begynt å bli litt skeptisk tror jeg..Stakkars farfar har ikke kunnet prate til henne engang på sikkert 2-3 uker uten at ho begynner og vræle! Lurer på om det kan være brillene som gjør det Lurer på om lillegutt reagerer på svigermor Tror kanskje det kan være brillene hennes.... I kveld skal jeg ha barnevakt for femte gang. Mannen og jeg skal ut og se et show. Har allerede vært på fest 2 ganger og jeg
Gjest imli Skrevet 20. november 2009 #2168 Skrevet 20. november 2009 Jeg er som deg, Aricept Ikke noe særlig hønemortendenser her. Hadde vært kjempedeilig å komme seg vekk litt, men siden mini er like sær som storbroren og nekter å ta flaske, blir det desverre en stund til jeg kan det... Har vært borte fra ham tilsammen 2 timer siden han ble født... Og blir vel ikke snakk om å være borte noe mer enn det før fast føde er vel innført... Da snakker vi vel fort et halv år til
Blowers daughter Skrevet 20. november 2009 #2169 Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde ikke klart et par døgn enda, men er rett som det er borte fra lillegutt. Jeg og mannen har vært på kino flere ganger, og jeg har vært på kurs med jobben. Som regel er jeg borte etter at han har lagt seg, og da sover han jo. Siden vi bor midt i byen vet jeg at det aldri er mer enn 10 min hjem hvis det skulle være noe.
Gjest imli Skrevet 20. november 2009 #2170 Skrevet 20. november 2009 Tar alle dere andres unger flaske eller? *litt misunnelig*
Honesty Skrevet 20. november 2009 #2171 Skrevet 20. november 2009 (endret) Å, neida, Imli. Ikke smokk og ikke flaske, og alle forsøk har ført til raseriutbrudd. Så jeg har også vært borte fra henne i bare noen få timer til sammen, og hun er nå 3 måneder og 3 uker. I tillegg er jeg alene med henne i fire uker framover, så jeg må bare skru av behovet for alenetid. Heldigvis sover hun gjerne i tre timer på formiddagen. Svigermor har flere ganger påstått at dersom hun først tar flaske, vil hun ikke ha pupp igjen. Vel, det er ingen som helst fare for det. Endret 20. november 2009 av Honesty
Minnimusepus Skrevet 20. november 2009 #2172 Skrevet 20. november 2009 (endret) Jeg har ingen problemer med å være borte fra henne, men så lenge hun blånekter å ta flaske, har jeg lite valg. Besteforeldrene passet henne i et par-tre timer så vi fikk gått ut og spist, og da hadde hun tatt flasken pent, helt til hun oppdaget at det ikke var puppen, og snurpet munnen sammen og hylte i stedet. De er jo herlige også da. Lurer på om lillegutt reagerer på svigermor Tror kanskje det kan være brillene hennes.... I kveld skal jeg ha barnevakt for femte gang. Mannen og jeg skal ut og se et show. Har allerede vært på fest 2 ganger og jeg Oi, skulle ønske jeg også var sånn. Jeg kan gjerne være borte noen timer en kveld, men ikke snakk om at jeg skal ha barnevakt ei hel natt Litt teit kanskje, men jeg hadde ikke klart det enda. Er helt avhengig av han jeg altså. Vi har vært på kino en gang, og det er eneste gangen vi har vært borte fra han begge to. Skal si det var deilig å komme hjem altså, gledet meg hele veien til å kose med han og gi han pupp Rart hvordan man kan bli så avhengig av noen altså. Har hatt ganske mange tupperware demonstrasjoner fra uke 45, så det har vært mange kvelder mannen har hatt han. Men å gi han til andre enn oss er rart altså. Tar alle dere andres unger flaske eller? *litt misunnelig* Ja, og det er jeg veldg glad for nå. Han spiser jo som en hest og det hender titt og stadig at han må få påfyll. Selv etter fruktmos OG pupp måtte han få mme. Nå har jeg gitt han litt grøt for første gang. Han fikk litt grøt, pupp OG en time senere skulle han ha 200 ml med nan. (var borte på party så da måtte han få det) Endret 20. november 2009 av Minnimusepus
Soon Skrevet 20. november 2009 #2173 Skrevet 20. november 2009 Tar alle dere andres unger flaske eller? *litt misunnelig* Her tar han flaska iallefall... Vet ikke om det har sammenheng med veldig tidlig start med den, pga såre brystvorter. E har spist fra bryst både med og uten skjold, sprøyte og flaske helt fra fødselen, og alt fungerer like bra, heldigvis. Håper din vil spise fra flaske etterhvert da, du får vel bare fortsette å prøve?
Soon Skrevet 20. november 2009 #2174 Skrevet 20. november 2009 Svigermor har flere ganger påstått at dersom hun først tar flaske, vil hun ikke ha pupp igjen. Det tror jeg er bare tull, har iallefall ikke klusset til noe her, og ser det er mange andre her som også gir både flaske og ammer.
Minnimusepus Skrevet 20. november 2009 #2175 Skrevet 20. november 2009 Stemmer ikke her heller. Han tar både flaske og pupp. Men det er klart det er lettere å suge av flaske, så vi gir det kun når vi må. Disse mødre/svigermødre pleier å skremme litt sånn, men det er jo trossalt noen år siden de hadde små unger Imli - Har dere prøvd å gi sukkervann fra flaske? Ofte skal visst det hjelpe for at ungen skal ta flaske
villkatt Skrevet 21. november 2009 #2176 Skrevet 21. november 2009 Tar alle dere andres unger flaske eller? *litt misunnelig* Nei, ikke sjans foreløpig, men jeg har bestemt meg for at nå må vi prøve litt hardere. Hun har tatt flaske én gang, og da var hun to uker.. Så det er en stund siden... Vi ble rådet av helsesøster til å vente med smokken.. Det skulle vi gjerne ikke ha gjort, for den vil hun heller ikke ha..!! (Har tatt den én dag for sikkert 2 mnd siden...) Jeg har prøvd å forlate hjemmet for et par timer et par ganger, men har blitt oppringt med vesla skrikende i bakgrunnen, og må jo nesten bare komme meg hjem da..! Jeg hadde jo håpet å bli med jentegjengen på julebord i år Apropos hønemor. Jeg lest at barn ikke kan bli bortskjemt før de er 4 mnd, og at man opp til da "burde" komme (løpende?) når de gråter. Jeg hører forskjell på "Hjelp! Mamma!"-gråt, og "Jeg er misfornøyd"-gråt, ved førstnevnte kommer jeg pronto, men jeg vet at det går greit om jeg kommer om et minutt ved sistnevnte, og prøver gjerne å prate litt med henne mens jeg gjør ferdig det nødvendige før jeg kommer bort til henne. Jeg misliker sterkt å bare la henne ligge og gråte om jeg vet jeg kan gjøre henne fornøyd med bare å ta henne opp f.eks. Hvor lenge og evt når lar dere veslejenta/gutten få ligge og gråte. Dette er kanskje et vanskelig spørsmål, men hvilke tanker har dere om dette?
Blowers daughter Skrevet 21. november 2009 #2177 Skrevet 21. november 2009 Jeg kommer ikke "pronto" hvis jeg hører at det er "sutregråt". Dvs jeg prøver å se om det går over i løpet av kort tid, noe det ofte gjør. Hvis ikke gjør jeg meg ferdig med det jeg driver med (dusjer, pusser tenner, tar oppvasken, kler på meg, er på do,osv.)før jeg går til ham. Jeg lar han ikke ligge mange minuttene, men noen ja. Nå har vi veldig liten leilighet, så jeg er som regel alltid i samme rom som ham. Når det er sagt gråter lillegutt veldig sjelden, og som regel bare når han er sulten. Noen ganger når han skal sove også, da prøver jeg å vente ca 30 sek-1 min for å se om det går over, noe det som regel gjør. Dette gjelder sutre-gråt. Ved annen gråting kommer jeg så fort jeg kan, men det er så sjelden, som regel bare når han nettop har våknet etter luren sin, og da er han som regel skrubbsulten bare.
Minnimusepus Skrevet 21. november 2009 #2178 Skrevet 21. november 2009 Jeg går ikke inn med en gang jeg hører gråt, med mindre det er rett etter luren eller jeg hører at det er "vondtgråt". Da går jeg inn med en gang. Han gråter ikke så masse, er som blowers daughter sier, at det som regel er om han er sulten, ellers hender dethan blir lei av å ligge i grinda, og da tar jeg han opp og koser og leser bok eller hører på musikk med han:) Når han skal sove derimot, da kan han ligge lenge. Jeg passer på å gå inn til han med jevne mellomrom for å gi han sutten og synge litt, kanskje kose litt med han. Ofte hjlper det bare å vite at mamma er der, rart med det Men om jeg ser han er overtrøtt kan han ligge i 30 minutter å gråte, for han er bare trøtt. Dog, jeg lar han ikke ligge alene i 30 min så det er sagt. ---------- Må bare fortelle om byturen jeg og ei venninne hadde i går, herlighet for et stress. Klokka var 12.15 og vi var ferdige på babysangen. M skulle hjem med jenta si og skifte, så skulle jeg fylle bensin. Vel, jeg fikk fylt bensin og skulle hente dem. Der stod vi vel rundt 15 min å prøvde å finne ut av hvordan vi skulle få plass til hennes simo kombivogn og min, men det gikk jo til slutt Mannen ringte å bameg hente en walkietalkie kompisen hans skule låne på jakt, så jeg måtte selvfølgelig hjemom å hente den også. L begynte å gråte like nedi veien, og gråt igrunnen en liten stund (da jeg ikke sang for han). Så fant jeg ut av at jeg hadde kjørt ifra bensinkorken, så jeg måtte ned der igjen å lete etter den, med en gråtende baby i bilen. Når L gråt måtte selvfølgelig jenta hennes gråte litt også, så dere kan tro det var kor i bilen L slutta å gråte, men dere kan banne på at han begynte igjen like før vi kom til kommunegrensa. Måtte stoppe intill en busslomme å gi han litt mat, da var han fornøyd Vel fremme i byen regna det jo selvfølgelig, så det var jo ikke spesielt koselig å tusle rundt der. L hadde ikke sove så masse, så han var kjempegrinete hele tiden. Eneste som hjalp var å ta han opp å holde han og han ville iallefall ikke sove. Lite festlig når ungen bare griner altså, ble ikke den byturen jeg hadde sett for meg iallefall. Var så glad når vi var hjemme igjen Klokka 14.00 hadde vi komt oss ut på motorveien, da hadde vi surra i halvannen time
Tussi! Skrevet 21. november 2009 #2179 Skrevet 21. november 2009 Uff, her har lillejenta blitt syk. Har hosta en ukes tid og blitt tettere og tettere i nesen. I går var hun så varm så mannen målte tempen og der var det feber. Så da var det bare og reise på legevakta. Tok en blodprøve, og hun hadde visst luftveisinfeksjon. Så nå har vi fått antibiotika, så får vi håpe hun blir bra snart. Det smaker helt grusomt, så i sted kastet hun opp. Så da måtte vi bare gi på nytt. Og dette skal hun ta tre ganger om dagen i ti dager. Nei, lenge leve stikkpiller
Soon Skrevet 21. november 2009 #2180 Skrevet 21. november 2009 Uff, her har lillejenta blitt syk. Har hosta en ukes tid og blitt tettere og tettere i nesen. I går var hun så varm så mannen målte tempen og der var det feber. Så da var det bare og reise på legevakta. Tok en blodprøve, og hun hadde visst luftveisinfeksjon. Så nå har vi fått antibiotika, så får vi håpe hun blir bra snart. Det smaker helt grusomt, så i sted kastet hun opp. Så da måtte vi bare gi på nytt. Og dette skal hun ta tre ganger om dagen i ti dager. Nei, lenge leve stikkpiller Huff, ikke gøy med sykt barn (kan jeg tenke meg - E har ikke vært syk enda). Håper antibiotikaen hjelper fort da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå