Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Vi har også gruppekontroller. De to eldste er 15 dager eldre enn den yngste, altså 14 dager eldre enn L. De pleier å legge kontrollene så det er midt mellom datoene. Men 4-mnd kontrollen var jo 10 dager før, og det er jo litt da. De vokser jo noen gram på halvannen uke. Menmen. Veldig stort spenn i gruppa vår også, men det gjelder igrunnen kun vekta. Tyngste var 7,7 kg, mens den minste var 5,5 kg.

Men 69 lang på 4-mnd kontroll???

Det er jo veldig mye igjen, er det ikke?

Hos oss var samtlige av ungene 63 lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den gutten er det største jeg har sett. Han var dessuten kjempesterk i nakke og rygg allerede på tremånederskontrollen, og hadde full kontroll i motsetning til de to andre som mest av alt liknet på fisk på land. :ler: Høyde/vektkurvene er jo nøyaktige ned til dag, så det har ikke noen betydning. :)

Nå har jeg Sur Baby i Becoen. Hun er nok trøtt, men det er ingen vits i å legge henne, og alt jeg har prøvd, har vært feil, så da håper jeg hun roer seg litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3mnd kontroll her idag - E er nå 5220g og 57cm.

Alt gikk bra - han hylte til av sprøtene men roet seg fort.

Da vi kom hjem sov han i 3 timer på sofaen, og nå har han allerede sovet i en time i senga si snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er blitt stor gutt, altså. Godt han tok det forholdsvis bra å bli stukket. Min sov nesten hele dagen etter stikkene, han. Feber og greier, men jeg synes det var bedre enn å få en unge som sutret og survet resten av dagen. Noen gjør jo det og.

Fikk forresten syntocinon i dag. Det funker det, men merker at det ikke er så grådig mye mat i de såkalte matfatene. Han fikk nå spist av begge bryst før han sovnet for kvelden, så blir det å gi både mm som jeg har pumpet og mme i natt.

Jeg har uansett slått meg til ro med at det ser ut til å gå mot delamming. Da får han jo fordelene med mm, samtidig som jeg får en mett gutt. Mett gutt gir også blidere og mindre sliten og stressa mamma, og det tenker jeg er det viktigste. Tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uansett slått meg til ro med at det ser ut til å gå mot delamming. Da får han jo fordelene med mm, samtidig som jeg får en mett gutt. Mett gutt gir også blidere og mindre sliten og stressa mamma, og det tenker jeg er det viktigste. Tross alt.

Akkurat sånn tenkte/tenker jeg også. Vi har jo holdt på sånn siden hun var under uka gammel vi da, og det funker faktisk veldig bra. Selvfølgelig litt mer styr å gjøre begge deler, men da får vi jo også fordelene av begge deler. Fram til nå har jeg ammet på begge bryst før jeg har gitt flaske, men i det siste har lillemor blitt litt mer bestemt på hva hun vil. Så nå er det noen måltider som før, noen der hun bare vil ha pupp og nekter å så mye som smake på flaska, og noen der puppen er uaktuell og hun bare vil ha flaske.

Men jeg lar henne stort sett styre det selv jeg, hun får tilbud om begge deler og jeg gir henne så mye MME hun orker så ofte hun vil. Og så er jeg glad for hver dag jeg fortsatt kan gi henne min egen melk, det er jo så koselig og har så mange fordeler.

Ellers har vi vært på infomøte for navnefest i dag. Gleder meg! Og jeg holder på å sy/reparere den 100 år gamle kjolen hun skal ha på seg. Kjolen er sydd av jentas tipp-tippoldemor så det er kjempestas at vi kan bruke den nå, etter at den har ligget i en eske siden 1910 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Et sånt flott klenodie av en kjole! :hjerte: Kan tenke meg den er nydelig, og så koselig det må være å kunne bruke en kjole som har ligget urørt i nesten 100 år!

Vi skal ikke ha navnefest vi. Vi er alt for late til det. :sjenert: Dessuten hadde det blitt så mye styr med flesteparten som tilreisende, og masse unger og folk som forventer å få overnatte hos oss osv. Det hadde nok vært kjempekoselig med en liten markeriong med bare noen, men vi lar være.

Du må ha til lykke med navnefesten når den dagen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: La ut bilde av den i gårsdagens skravletråd på det andre forumet ;) Og ja, den er nydelig!

Vi kjører veldig enkelt opplegg med tanke på navnefest da, her blir det bare de aller nærmeste. Jentas besteforeldre, to oldeforeldre, tre onkler, to tanter og ei lita kusine. Så her blir vi, inkl de to små 15 personer. Ikke gidder vi å servere mat hjemme heller, det blir lunsj ute og så heller en kakebit eller to hjemme etterpå. Gjør ikke så mye at det er fullt i stua når det bare blir kake :)

Syns opplegget fra HEF virker veldig ålreit, en verdig og passe høytidelig seremoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi en urolig liten gutt i natt, ble ikke så mye søvn på hverken liten eller stor - hyling og vondt i magen, vet ikke om det kan ha noe med vaksinen å gjøre?? Hadde ikke feber da jeg målte...

Men han roet seg på morgenkvisten, og nå sover han igjen.(enn så lenge :gjeiper: )

Ang. navnefest - her og kuttet vi ut det....kjæres familie bor laaangt oppi nord, og da blir det bare styr for en så "liten" greie.

Planene var nemlig å bare samle familien uten noe opplegg, bare spise litt og feire E, men da dropper vi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av deres barn blitt skeptiske?

Snupi finner plutselig ut at enkelte er kjempeskumle og blir livredd. Setter igang å hylskrike, med store tårer og er helt utrøstelig i lang tid etter at jeg har tatt henne bort fra det mennesket som pratet til henne.

Dette er helt nytt for meg, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta det. Er det ikke også litt tidlig i forhold til å bare være 4 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 mnd. er litt tidlig, men det var ei på mi gruppe som hadde ei jente som var begynt å bli skeptisk til fremmede, så det er vel bare sånn for enkelte barn.

soon: Håper dere får sove i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soon: Håper dere får sove i natt.

Regner med det hadde med vaksinen å gjøre, han er iallefall bedre idag, og sover igjen ;)

HS sa forresten om søvnen hans at han sov litt lite, men at vi skulle fortsette med å legge han til faste tider dag og natt, så vil han nok komme mer inn i det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det soves, det soves :)

E har sovet i over to timer nå - og han sov i en time litt tidligere idag...

Og da snakker vi om han som sover i 10-40 minutter om gangen på dagtid!!!

Håper det ikke bare er fordi han fikk vaksine igår...men at det er endringer på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisjenta har også begynt å bli litt skeptisk tror jeg..Stakkars farfar har ikke kunnet prate til henne engang på sikkert 2-3 uker uten at ho begynner og vræle!

Lurer på om det kan være brillene som gjør det :fnise:

I kveld skal jeg ut og vært meg selv, og ikke mamma! Vi skal på julebord, og jeg gleeeder meg til å pynte meg med kjole og greier :)

(også gruer jeg meg litt til å overlate M med svigers, men det går nok greit...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose dere på julebord. Synes dere er tøffe som overlater småen til andre. Selv om det er verdens beste besteforeldre. Jeg ser ikke for meg at vi kommer til å gjøre det samme på en god stund. :sjenert: Hønemor? Jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...