Saeria Skrevet 8. november 2009 #2001 Skrevet 8. november 2009 G har tatt puppen i natt, og også i dag. Jammen ikke verst. I tillegg kommer ammedamen i dag i stedet for i morgen, så da får vi hjelp fortere! Jeg er heldig som skal studere med flotte damer som henne. Hun kommer jeg nemlig til å gå i klasse med fra neste høst.
Saeria Skrevet 8. november 2009 #2002 Skrevet 8. november 2009 Forresten. Hvor ofte spiser deres små ila dagen. 2 timers mellomrom? 3?
Kvist Skrevet 8. november 2009 #2003 Skrevet 8. november 2009 Her har vi ca 10 måltider i døgnet nå. Mer eller mindre ujevnt fordelt utover døgnet. Hun vil ha oftest mat midt på dagen, da er det sjelden mer enn halvannen time i mellom. Mens på natten og på morgenen kan det gå ca tre timer i mellom. Og for babyer som finner ut at det er ålreit med pupp alikevel Litt redd for at det samme skal skje her, har vært tendenser noen ganger. Særlig hvis hun er veldig sulten. Derfor har vi foreløpig også bare brukt de flasketuttene med minst åpning, vil ikke gjøre flaska for lettvint heller
Honesty Skrevet 8. november 2009 #2004 Skrevet 8. november 2009 Bortsett fra på natten, eller hvis hun sover en lang lur (formiddagen) spiser hun gjerne annenhver time, som tidligere. Hun får fortsatt bare fra en pupp om gangen, men jeg har høy melkeproduksjon, og hun får magevondt hvis jeg forsøker å gi henne fra begge sider til samme måltid. @Minnimusepus: Vi har forsøkt masse ulike taktikker, og ofte sover hun når leggetid for andre babyer er. Problemet er at hun som oftest ikke sover lenger enn 45-60 minutter, så hun har tydeligvis en annen døgnrytme fortsatt. Den er markant lik døgnrytmen hun hadde i magen, men forhåpentligvis får vi snudd den etterhvert. Det er bare ikke så lett når hun ikke tar smokk og fortsatt har ekstremt behov for kroppskontakt.
Saeria Skrevet 8. november 2009 #2005 Skrevet 8. november 2009 Grunnen til at jeg spør, er at min var totalt uinteressert 2 timer etter forrige puppemåltid, men etter tre timer slukte han i seg maten. Fikk da hjelp med å feste til hjelpebryst, samt å få til en bedre ammestilling, og da kom det salige mette ansiktet tilbake igjen!
Minnimusepus Skrevet 8. november 2009 #2006 Skrevet 8. november 2009 Går ganske nøyaktig 3 timer mellom hvert måltid her, jeg synes det er ofte også jeg da, hehe. Nå er han over 4 mnd og det kunne godt ha gått 4 timer som det gjorde før. På natta er det veldig opp og ned, da går det mellom 3 og 6 timer.
Elizia Skrevet 8. november 2009 #2007 Skrevet 8. november 2009 Lillegutt sov litt over 10 timer i strekk i natt , jeg innser at jeg er ekstremt heldig....
Saeria Skrevet 8. november 2009 #2008 Skrevet 8. november 2009 Da er vel 3 timer mellom måltidene ok. Nå sover han hos pappaen sin. Han har spist sitt andre hjelpebrystmåltid, og det gikk fint.
Soon Skrevet 8. november 2009 #2009 Skrevet 8. november 2009 Her spises det også med 2-3 timers mellomrom - oftere på kvelden - og litt skjeldnere tidlig på natten, ettersom han sover lengre da. Så bra at G tar puppen igjen, Saeria
Saeria Skrevet 8. november 2009 #2010 Skrevet 8. november 2009 Er glad for at pupp er stas igjen, ja. Selv om det er med "lurepupp" i tillegg.
Gjest imli Skrevet 9. november 2009 #2011 Skrevet 9. november 2009 Her sov ungen 8 timer i strekk i natt! Ca 2 timer mellom måltidene på dagtid her
Minnimusepus Skrevet 9. november 2009 #2012 Skrevet 9. november 2009 Er glad for at pupp er stas igjen, ja. Selv om det er med "lurepupp" i tillegg. Det skjønner jeg veldig godt Lurepupp eller ei, du prøver alt du kan iallefall og der ser du det er verdt det også Her sov ungen 8 timer i strekk i natt! Ca 2 timer mellom måltidene på dagtid her Det er vel undt Imli, han skjønte nok at mamma trengte litt søvn, hehe. Her ble det litt uten bekyttelse i går Jeg fullammer jo, og har ikke fått mensen, så jeg håper ikke jeg er en av de 15% som blir gravid. Men det er jo klart at det er skummelt. Menmen, så vill eggløsning som jeg har hatt før så kan jeg ikke tenke meg at det er skjedd engang.
Saeria Skrevet 9. november 2009 #2013 Skrevet 9. november 2009 Så deilig, imli! Jeg er glad lurepupp funker, ja, og at det er verdt det. I natt klarte han seg gjennom to måltider med bare pupp. Det ble litt sutring, men han sov faktisk i tre timer etter første måltid, og så klarte jeg å smokkdytte meg til nesten 3 timer etter siste måltid.
Soon Skrevet 9. november 2009 #2014 Skrevet 9. november 2009 Så godt, Imli. Lillegutt sov 5 1/2 time i strekk forrige natt, men i natt ble det knappe 2 før han våknet igjen Ingen faste rutiner fra hans side enda iallefall Nå sover han i manducaen mens jeg får tråla nettet litt - herlig!!
Edie Skrevet 9. november 2009 #2015 Skrevet 9. november 2009 Jeg har jo ikke noe puppebarn, så er vel ikke sammenlignbart våre måltidsrytmer. Han spiser fire-fem gangner i døgnet. Mellom fire og fem timer mellom mat på dagen, og én nattmating. Dåpen vel overstått. Han fikk så masse fint, og var så snill i kirken (sett bort i fra de første ti minuttene). Selv han som hater å bade, bare smilte til presten og sjarmerte henne i senk da han fikk vann i håret.
Gjest Unknown Skrevet 9. november 2009 #2016 Skrevet 9. november 2009 Her sov ungen 8 timer i strekk i natt! Så godt imli! Stakkars M var nok litt utslitt etter gårsdagen og sov fra 20 - 6 ho! Og det gjorde jammen mamman også, våknet ikke av puppespreng engang Til vanlig så går det mellom 1-3 timer mellom hver mating på dagen, på natta er vi somregel bare våken en gang..Men så er det for det meste morgen kl6 også da.. Dåpen vår også gikk finfint Litt drøy den gudstenesta da, endte med at presten kortet ned litt på slutten
Gjest Unknown Skrevet 9. november 2009 #2017 Skrevet 9. november 2009 Noen som har tips som kan få ho til å ta flaske forresten? Begynner å haste litt nå..Ho tok den jo så fint når ho var en mnd, så vi meldte oss på julebord vi..
Kvist Skrevet 9. november 2009 #2018 Skrevet 9. november 2009 Noen som har tips som kan få ho til å ta flaske forresten? Begynner å haste litt nå..Ho tok den jo så fint når ho var en mnd, så vi meldte oss på julebord vi.. Flaske med MME? Snuppa her er i hvertfall merkbart mer ivrig på flaska de gangene jeg har malt i blandingen. Er snakk om at jeg dypper en t-skje i malten og lar den renne av seg oppi flaska. Altså kanskje en tredjedels t-skje på 100ml. Virker som om hun digger den søte klisne smaken Sikkert fryktelig "feil" måte å gjøre det på, men må man så må man
Saeria Skrevet 9. november 2009 #2019 Skrevet 9. november 2009 Må man, så må man, ja. Dessuten er det jo mange som bruker det i melka pga magen. Min sluker alt rått han. Ulempen er at han blir så fryktelig sinna når det ikke kommer melk ut av puppen med en gang. FOrhåpentligvis får vi bukt med det i løpet av de ukene jeg har tenkt å holde på med hjelpebryst.
Kvist Skrevet 9. november 2009 #2020 Skrevet 9. november 2009 Dessuten er det jo mange som bruker det i melka pga magen. Er derfor vi bruker det ja. Hun får en flaske med malt i i løpet av dagen, og den flaska må jeg alltid blande av en skje pulver mer enn vi bruker ellers, og det er uansett når i løpet av dagen hun får malt. Sukkerungen Og lykke til med hjelpebryst. Håper det fungerer slik det skal. Vurderte det er periode selv, men konkluderte med at det ble for mye styr og at vi bruker flaske etter hvert måltid istdetfor. Men nå kommer den lille melka jeg har fort da, så hun får i seg det jeg har uten for mye styr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå