Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldigvis ingen slåing, biting eller sparking her enda. Men han syns det er fryktelig morsomt å gjøre ting han ikke har lov til. Som feks åpne kjøleskapsdøra og slå med den samt hente søppel fra søppelbøtta. Når jeg irettesetter han, står han og "prutter" med munnen til meg og stamper i gulvet med den ene foten og springer så tilbake og gjør det han ikke får lov til igjen. Da må jeg passe på så at han ikke ser at jeg ler av han :rodmer:

Endret av Elizia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis fikk jeg mulighet til å overta huset! Med hjelp av forskudd på arv og at exen frasier seg verdistigningen på huset, klarer vi å bo igjen i en periode selv om exen flytter ut. det beste for barna er jo at de kan få bo her og slipper å både oppleve at pappa og mamma ikke skal bo sammen lengre og å måtte flytte til en leilighet. På sikt må vi nok finne oss noe rimeligere, men dette kjøper oss tid så at alt kan roe seg litt ned. Minsten er jo så liten at han kommer til å glemme fort at mamma og pappa har bott sammen, men storebror som er en tenker vil nok ta dette innover seg. Heldigvis så har de startet å leke godt sammen. Ser på film sammen og leker med biler. Ser ut som om de trives i hverandres selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo vært svært heldige hittil, og I har knapt vært syk. Men nå har vi fått vannkopper i hus. Det startet med en prikk i går, som jeg ikke mistenkte for å være noe spesielt. I tillegg var hun litt varm før leggetid. Men i dag morges var hun kokende varm, prikken hadde blitt til en klassisk blemme, og det har dukket opp flere utover dagen. Feberen var på 39, så hun fikk febernedsettende, men hun har stort sett sittet i fanget og/eller hylt.

Samtidig skimter jeg en av hjørnetennene nede, så da kommer vel de opp i tillegg. :sukk:

Det er hell i uhell at mannen er hjemme, slik at jeg slipper å ta sykt barn-dager (komplisert i min type jobb).

Stakkars snuppa! Håper hun ikke blir for ille rammet. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til I.

E er også syk, forkjølet og feber, urolig i natt og veldig slapp - men forsåvidt i vigør.

Ikke noe særlig matlyst, så kan hende han har vondt i halsen også.

Stakkars, liker ikke når han er syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går vannkopper i barnehagen til L også, går bare å venter på å få det. Ikke bare med syke barn, kan jeg skrive under på. L har vært hjemme i 7 dager siden nyttår med sykdom. Glad jeg er sykemeldt, ellers hadde jeg snart brukt opp "sykt barn" dagene.

På torsdag hadde L feberkramper og vi måtte på sykehuset. Ordentlig ekkelt, med øynene som ruller og en helt stiv kropp. Ble hentet i ambulanse og greier, tydelig at de tar det alvorlig når det er barn og det er jo godt. Vi må nå gi han febernedsettende hver gang han får over 38,5 og gjerne når den er over 38 også. Han har fårr max dose med smertestillende i to døgn så i dag var det godt med feberfri dag :)

Karneval i barnehagen i morgen så jeg håper han er frisk og fin til da :) Tenker vi tar en liten tur så han slipper full dag, det kan vel ikke gjøre noe at jeg er med på karnevalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse igjen her også. Snørr snørr snørr...

Og massevis av nye ord, hun suger til seg inntrykk for tida, og skal gjøre alt selv. Smøre brødskiver for eksempel er kjempemoro, og hun får det faktisk til. Går litt pålegg rett i munnen også, men litt svinn må man jo regne med ;)

Og sånn for å ta opp tøybleietråden litt her igjen. Noen av bleiene våre ble plutselig fravokst så jeg må kjøpe noen nye. Hva er siste kule på lommebleiefronten? De vi har nå er stort sett FuzziBunz i medium, HappyHeinies one size og Blueberry bamboo one size. Jeg vil ha med skikkelig lomme, ikke sånne med innleggene løst inni trekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvist:

Her kjem TB-eksperten :fnise:

Nei, eg ville berre advare deg om at FuzziBunz i str L er ganske store - altfor store til minsten min! Kjempefine bleier, men dei eg har i L passar til min snart 3-åring på innerste knappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Muksut er fine, GADs (vi har nett fått et par brukte på hus) er nette. Ellers har vi mest BG til bhg. og noen ittier til hjemmebruk sammen med et par wee ones og et par knappemuksuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Har dere begynt å planlegge sommerferien jenter? Jeg har ingen aning om hva vi kan finne på som blir morsomt for alle sammen!

Jeg sitter og skal egentlig ringe til en barnehage å høre om de trenger vikarer, men jeg hater å ringe. Så nå gjør jeg alt annet som jeg "må", altså drømmer meg langt vekk til varmere land og planlegger sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner til den taktikken, Unknown. F eks sitter jeg på KG istedetfor å gjøre statistikk nettop nå.. :gjeiper:

Siden vi får nestemann til sommeren blir det bare ferietur til familien sørpå i sommer, og litt på hytta til mannens familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom vi skal gifte oss til sommeren, blir det ingen ferietur - annet enn kanskje en dagstur eller to til Hunderfossen, Amadeus dyrepark etc.

Vi skal ha alle 3 ferieukene i forbindelse med bryllupet i august - kjenner jeg gruer meg litt til å jobbe hele juni og juli...

Men ettersom barnehagen krever 3 uker sammenhengende sommerferie har vi ikke noe valg.

Utenom det skal kjære og jeg til Milano i 5 dager rett etter påske, så vi to får iallefall en tur da...

Lille klump er fortsatt syk og er hjemme fra bhg idag, sammen med bestemor.

Jeg på ta sykt-barn-dag i morra, ettersom han fortsatt har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje vore på ferie på fleire år (bortsett frå besøk hos vener og familie), reknar ikkje med det blir noko i år heller. Heilt greit, meir stress enn avslapping å dra på ferie med småungar, trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke planlagt noen ferie, men tenker høyt om vi skal dra til Hellas i løpet av sommeren. Egentlig liker vi best å ha ferie litt utenom de vanlige tidene, men jobben min gjør at jeg ikke kan ta ut ferie i løpet av skoleåret, så da blir det nok juli/august, da. Vi har jo også hytte av en mer primitiv type, men den ligger i myggland, så der er det best å være vår og høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med bryllup Soon :)

Vi får jo baby til sommeren og har ikke planlagt noen ferie enda. Vi bor på sørlandet og har 20 min til dyreparken, kommer nok til å ta noen turer dit i sommer så lillemann får sett litt annet :) Fra slutten av juli tør vi ikke dra på ferie i tilfelle det skulle skje noe. Får se hva vi finner på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup til sommeren, Soon?? Det blir vel stas!

Vi skal en uke til syden i juli, betalt av svigers :tommelsmil:

Vi skal også være litt på sørlandet siden jeg har familie der.

Egentlig hadde vi tenkt å ta 2 uker i Florida til høsten, men nå vurderer vi plutselig å kjøpe hus- så da er det mulig vi må legge de planene på is....

Når det gjelder jobbsituasjonen min så har jeg vært i et vikariat i 6 mnd nå. (Jeg mistet jobben da jeg var gravid)Jeg har kontrakt ut august, så vi får se hva som skjer etter det. Å være vikar gjør jo planlegging av nr 2 litt vanskeligere.... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir bryllup ;) Gleder oss masse! Og myye planlegging, selv med bare 29 gjester (inkl. oss selv).

---

E sikler helt sinnsykt nå når han er syk - jeg mistenker flere tenner, men kan ikke se noe til de...

Og så river han bare av seg siklesmekkene... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...