Blowers daughter Skrevet 20. januar 2010 #2781 Del Skrevet 20. januar 2010 Engangsbadebleier er et relativt nytt fenomen. Badebleien/trusen har eksistert mye lenger, og fås i butikker hvor man kjøper tøy til barna. G sin kommer fra reflex. De var heller ikke av typen som var tynne, men det var litt masse i den (absorbenter?), som naturlignok fylte seg med vann. Snodige greier. :klø: Jeg synes hvertfall det er rart at det omsettes så godt. Det er jo ikke pes med vanlig badebleie/truse. Man vasker jo eget badetøy og håndklær, så da er det heller ikke ekstra arbeid med den bittelille trusa til småen. Jeg er enig med deg, og har også kjøpt badebleie. Men jeg har ikke sett det sånn overalt, og skjønner at det er lettvint å ta med seg en pakke fra dagligvaren. Og på badet her får man engangs inkludert i babyprisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. januar 2010 #2782 Del Skrevet 20. januar 2010 Det er sikkert fort gjort å kjøpe en pakke, ja. Sånn uten å egentlig tenke seg om. Hos oss får man ikke badebleie med. Mener man kan kjøpe der, men om det er engangs eller tøy, vet jeg ikke. Jeg hadde nå kjøpt egen badebleie selv om man fikk engangs med da, men det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. januar 2010 #2783 Del Skrevet 21. januar 2010 Da er lillegullet mitt i seng - godt å sette seg med beina på bordet og pc`n i fanget Ikke noe nytt herfra, men må jo alltids innom og oppdatere meg på hva som skjer... Ha en flott kveld, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 21. januar 2010 #2784 Del Skrevet 21. januar 2010 Lillegullet mitt er også i seng, og ikveld var det pappan som kjørte hele legginga uten en eneste protest fra lillesjefen. Gjett om det er en som går rundt med et plastret på seg nå Har skrevet litt om det i dagboka mi idag, men kan nevne det her også: vi har så smått begynt med avvenning nå, prøver i første omgang å kutte ut måltidet rundt 2.30. Sist natt gikk det IKKE bra, men vi forsøker igjen Planen er å gi vann på flaske, og så at han på sikt sover over den oppvåkningen. Går på med friskt mot til tross for at han ikke har skjønt det med flaske enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. januar 2010 #2785 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Lillegullet mitt er også i seng, og ikveld var det pappan som kjørte hele legginga uten en eneste protest fra lillesjefen. Gjett om det er en som går rundt med et plastret på seg nå Har skrevet litt om det i dagboka mi idag, men kan nevne det her også: vi har så smått begynt med avvenning nå, prøver i første omgang å kutte ut måltidet rundt 2.30. Sist natt gikk det IKKE bra, men vi forsøker igjen Planen er å gi vann på flaske, og så at han på sikt sover over den oppvåkningen. Går på med friskt mot til tross for at han ikke har skjønt det med flaske enda Kan tenke meg det er en stolt pappa der i huset da ja Lyst å avvenne ett måltid vi også, men vil snakke med hs først, skal dit på mandag, og det haster jo ikke, han er jo bare litt over 5 mnd nå, så går greit å drøye litt til. --- Et merkelig spørsmål kanskje, men jeg er ikke så vant med andre babyer enn min egen: Når E spiser så ligger han på ene siden, som regel den venstre, oppå ammeputa ellr i senga vår på natta. Han er så forferdelig urolig med armen - den høyre, som da ligger opp hvis dere skjønner. "Slår" og veiver i ett sett... Er så slitsomt...men er det normalt liksom??? Endret 21. januar 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. januar 2010 #2786 Del Skrevet 21. januar 2010 G veiver veldig med armene han også. Her er det ikke snakk om nattavvenning enda. Ikke spiser han to fulle måltider med fast mat, og når han spiser to ganger om natta, og en på morgenkvisten, synes ikke jeg det er ille. Jeg er forberedt på at jeg ikke skal sove ei hel natt på enda noen måneder. Synes ikke det haster med noen avvenning. Han er tross alt sulten når han våkner om natta, og spiser bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 21. januar 2010 #2787 Del Skrevet 21. januar 2010 Vi skal heller ikke venne av enda, selv om tanken er fristende. *Savner å sover mer enn 4 timer i strekk* Men synes ikke nattammingen er så slitsom at jeg ikke orker mer. Han spiser ikke 2 fulle måltider om dagen heller, selv om han har spist mer og mer de siste dagene. Likevel er det ikke mer enn et par teskjeer pulver. Neste uke tror jeg vi skal begynne med 3 måltider. Innbiller meg at det må da være bedre med flere små måltider, enn noen få store. Det er jo sånn det er for voksne hvertfall.. Hva tenker dere? I dag har lillegutt prøvd most avokado, det falt ikke så veldig i smak, men da jeg blandet i litt banan gikk det ned på høykant:) Moro å ha funnet noe som ikke er grøt som han synes er skikkelig godt. Han har ikke likt bare banan noe særlig, så jeg ble litt overrasket over at det gikk. Mor synes forøvrig også at den blandingen var god. Skal ikke se bort i fra at det blir et lite mellommåltid for meg og, når jeg likevel lager til ham. På tirsdag skal vi på kontroll igjen, og da er det pappan som skal følge J. Han er skikkelig stolt far i permisjon :)Er spent på hvor lang og tung J er blitt jeg, så jeg gleder meg til å høre hvordan det går. Jeg var spent på hvordan det ville bli når jeg begynte på skolen litt igjen, men det er kjempefint å dele permisjonen litt. Både jeg og faren har mer overskudd merker vi. Det er godt å ikke ha J "hengende" på seg hele tiden, og få litt tid for seg selv. Samtidig er det ikke så lenge av gangen. Vi har vlag tå dele det sånn at mannen er 1 hel dag, og 2 halve dager hjemme. Det er en løsning jeg vil tenke på til senere også. Halve dager er supert. Lenge nok til at man får litt rom, og kort nok til at man rekker å amme og ikke savner babyen for mye. Den hele dagen er litt lang, men jeg er ferdig med forelesning kl 14, så jeg kan dra hjem tidligere om jeg må/vil. Skal mennene deres ha noe permisjon etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. januar 2010 #2788 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) G veiver veldig med armene han også. Her er det ikke snakk om nattavvenning enda. Ikke spiser han to fulle måltider med fast mat, og når han spiser to ganger om natta, og en på morgenkvisten, synes ikke jeg det er ille. Jeg er forberedt på at jeg ikke skal sove ei hel natt på enda noen måneder. Synes ikke det haster med noen avvenning. Han er tross alt sulten når han våkner om natta, og spiser bra. Godt å høre det er flere som veiver med armer (og bein for den saks skyld - "sykler" i et kjør både på leketeppet og på stellebordet). E spiser heller ikke to måltider fast føde, men han våkner som regel en gang ca 1 og en halv time siden han sist spiste, og vil bare ha bittelitt...snakk om 10-20ml - og det måltidet/den oppvåkningen kunne vi godt vært for uten. Men i natt (nå jinxer jeg vel) sov han fra 19.30 til 03.30 - ny rekord og så sov han videre til 05.50. Det kjipe er at han våkner så tidlig - så vi må stå opp ca halv seks-seks, og så neste dupp skal han sove godt og vel 1 og en halv time...kunne han ikke sovet det på morran da?? :gjeiper: Neste uke tror jeg vi skal begynne med 3 måltider. Innbiller meg at det må da være bedre med flere små måltider, enn noen få store. Det er jo sånn det er for voksne hvertfall.. Hva tenker dere? Skal mennene deres ha noe permisjon etterhvert? Jeg tenkte jeg skulle gjøre det sånn - E får kun smaksprøve-porsjon på grøt enda, men tenker å øke til to sånne porsjoner over helgen. Kjære skal ha 4 uker perm fra 1.mars - fulltid. Gruer meg litt, men jeg ammer jo ikke, så sånn sett bør det gå bra. Og så er det godt å vite at det er så kort tid, og at jeg skal være hjemme i 9 uker igjen etterpå Da får jeg prøvd meg litt på jobben igjen, og så har jeg noe å glede meg til samtidig - nemlig å være hjemme med gullet mitt....vil jo helst ikke jobbe igjen sånn det kjennes nå, men har sikkert bare godt av det alle 3 --- Noe helt annet: E ligger i senga for en lur nå, og plutselig hører jeg over babytalken at han skrattler - går inn og ser til han, og der ligger han og sover Endret 22. januar 2010 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. januar 2010 #2789 Del Skrevet 22. januar 2010 Vi var på litt tidlig 6-månederskontroll i går, og jenta har nå vokst til 68 cm og så vidt passert 8 kg. Store, fine jenta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. januar 2010 #2790 Del Skrevet 22. januar 2010 Så stor jenta di har blitt. Jammen har hun vokst siden fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. januar 2010 #2791 Del Skrevet 22. januar 2010 Misunnelig på dere som har unger som liker å bade. Lurer på når lillegutt skal slutte å hyle når han får vann på kroppen? Hvor ofte bader dere han? E er heller ikke veldig begeistret for vann, men nå sist vi badet han, begynte han plutselig å plaske litt med hendene og le litt. Han liker IKKE baljen sin, men hvis vi bader med han i badekaret går det bedre. Vi har tenkt at vi ikke vil bade han så ofte, ettersom han har vært så skeptisk, men nå tenker vi at kanskje vi heller skulle bade oftere, sånn at han blir mer vant med det... Har hittil bare badet to ganger i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. januar 2010 #2792 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Han dusjer en gang i uka. Vi begynte med badebalje (som er i stellekommoden)= hyl-hyl-hyl Så fikk vi en TummyTub = hyl-hyl Så prøvde vi at han dusjer med pappa'n = hyl Altså minst gråt og hyl med dusjing, så vi har fortsatt med det. Jeg spurte helsesøster om det, og hun sa at babyer trenger egentlig ikke dusjes/ bades i det hele tatt. Det er nok med klutvask. Vi vasker han med klut hver morgen, men han har jo så mye hår så vi må bade/ dusje. Vi prøvde en periode litt oftere for å venne han til det, men det funka ikke. Det er en stund siden nå da. Men orker liksom ikke gjøre noe han tydeligvis ikke liker ofte når det ikke er et reelt behov han har. - Er det forresten noen som har problemer med langt hår på ungen? Jeg tør jo ikke komme i nærheten av hodet med saks, for han virrer jo og snur hodet veldig plutselig noen ganger. Men det går jo over øynene hans så vi må hele tiden dra det til siden, i tillegg har han en mindre sjarmerende rottehale i nakken.. Og som ikke det er nok, så skifter det jo farge. De ytterste par cm er svarte, så et par-tre cm med brunt og de innerste cm er blonde... Jeg tenker det høres veldig pent og sjarmerende ut? Det er ikke så ille som det høres ut som, overgangene er jo gradvis, men det ser ut som har har glemt å farge røttene... Endret 22. januar 2010 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. januar 2010 #2793 Del Skrevet 22. januar 2010 Nope, jeg er vel blitt immun? Jeg kjenner bleielukt om jeg trykker nesa opp i rompa hans, men jeg har ikke for vane å gjøre det.... Og jeg føler meg på en helt annen verden enn dere. Jeg visste ikke at det fantes tøybadebleier jeg. Det er ikke alle som vanker på diverse nettforum.. har heller ikke sett i vanlig babybutikk, kun vanlig badebukse (men ikke bleie). Men vi selger jo engangsbadebleier på apoteket, så jeg er vel bare vant til fra jobb? Det ser ut som en helt vanlig plastbleie, bare med annen type plast i. Kom på en ting, i hvor store størrelser finnen tøybleier? Igjen, vi selger jo masse bleier på blå resept på jobb til sengevætere, og de kan jo være opp til 10-12 år. Får man tak i tøy til de? Misunnelig på dere som har unger som liker å bade. Lurer på når lillegutt skal slutte å hyle når han får vann på kroppen? Ennbadebleie i tøy er ei truse det. Man kan også bare bruke skallet til ei lommebleie. Poenget er at den skal holde på avføring. Det gjør ei badetruse til baby. Tøybleier finnes opp til 4 år hvertfall, så har en avvenningstruser i ulike varianter som egner seg til sengevætere. De har ikke så mye absorberende materiale, men holder på et uhell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. januar 2010 #2794 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg har også begynt å dusje med snuppa, og hun liker det mye bedre enn bading. Selv om hun ikke skrek eller noe, tviholdt hun seg fast i kanten og forsøkte å komme unna. Her er det også hår i ulike farger, så jeg er spent på sluttresultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. januar 2010 #2795 Del Skrevet 22. januar 2010 Er det forresten noen som har problemer med langt hår på ungen? Jeg tør jo ikke komme i nærheten av hodet med saks, for han virrer jo og snur hodet veldig plutselig noen ganger. Men det går jo over øynene hans så vi må hele tiden dra det til siden, i tillegg har han en mindre sjarmerende rottehale i nakken.. Og som ikke det er nok, så skifter det jo farge. De ytterste par cm er svarte, så et par-tre cm med brunt og de innerste cm er blonde... Jeg tenker det høres veldig pent og sjarmerende ut? Det er ikke så ille som det høres ut som, overgangene er jo gradvis, men det ser ut som har har glemt å farge røttene... E begynner å få litt hår igjen nå, men på langt nær så mye som din. Men skjønner godt det er skummelt å skulle klippe - de hodene på disse små står jo omtrent aldri stille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. januar 2010 #2796 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg har også begynt å dusje med snuppa, og hun liker det mye bedre enn bading. Selv om hun ikke skrek eller noe, tviholdt hun seg fast i kanten og forsøkte å komme unna. Her er det også hår i ulike farger, så jeg er spent på sluttresultatet. Hadde vært livredd for at E skulle skli ut av armene mine hvis jeg skulle stå og holde han i dusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. januar 2010 #2797 Del Skrevet 22. januar 2010 Du kan sette deg ned med ham i armene. Jeg legger et håndkle som underlag, som hun kan ligge på, eller hun ligger i fanget mitt. Jeg lar henne få utforske vannstrålen, og foreløpig har det ført til begeistret hoiing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. januar 2010 #2798 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg holdt min i dusjen etter babysvømminge, og han syntes det var kjempestas. Vann i fjeset var null problem, i motsetning til hu mor som får helt åndenød av det. Tror jeg får pjåte han med meg i dusjen. Legge han på et lite håndkle slik du foreslo, H. Eller bare sitte med han. Det kan bli kos det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. januar 2010 #2799 Del Skrevet 23. januar 2010 Har aldri prøvd å dusje ungane våre vi... Ingen av dei har likt å bade som heilt små, men eldstemann likte det vel frå 5-6 mnd. No elskar han å bade! Mini blir mindre og mindre grinete for kvar gong, så satsar på at det same skjer med han. Mini har lite hår no stakkar... Eller, det er vel ikkje akkurat synd i han Men ho mor syns jo han var så pen med det tjukke, svarte håret... No har han berre nokre musebrune tustar oppå toppen. Han ser ut til å få blå øyne då, noko som var uventa. Storebror har brune, og mørk blondt/brunt hår. Tipper dei får omtrent same hårfarge i alle fall Både eg og mannen har brunt hår begge to, i den kjipaste brunfargen Så det blir nok "skjebnen" til ungane våre og No trur eg mini får tennar snart då, han driv og siklar og suttar og har hendane i munnen konstant. Eldstemann fekk fyrste tanna då han var 5,5 mnd, og då kom dei i ekspressfart. Hadde alle 8 fortennane før han var 8 mnd, og 16 tennar før han var 1 år. I kveld skal eg på veninnekveld Fyrste gong ute av huset utan mini sidan eg fekk han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. januar 2010 #2800 Del Skrevet 23. januar 2010 Kos deg ute! Her ser det ut til at knottingen får blå øyne, litt mørkere enn sin fars. Jeg har grønnbrune. Håret er helt lys blondt. Det lille han har. Det hadde både mannen og jeg som barn, men vi endte opp med kommuneblondt, så det er nok skjebnen til vår gutt, er jeg redd for. akkurat nå ligger han og spreller på sin fars fang, gaper alt han er go for, og får servert pæremos. Smaksprøve på aprikos, venter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå