Minnimusepus Skrevet 3. november 2009 #1961 Del Skrevet 3. november 2009 Skjønner deg så godt Saeria, har hatt en uke, halvannen med misfornøyd gutt. Vi visste ikke helt hva det var, men han skulle jo ha fått mer mat for lenge siden da. Nå er han faktisk fornøyd med bare meg, men vi pleier å gi han litt påfyll på kvelden da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. november 2009 #1962 Del Skrevet 3. november 2009 Grattis med nytt nick, soon. Jeg bruker Medela mini electric. Burde kanskje investert i swing. har fått tilbud om hjelp til å få til hjelpebryst, og forhåpentligvis går det i boks. Så vil forhåpentligvis produksjonen øke, siden G strever med å klare det på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. november 2009 #1963 Del Skrevet 3. november 2009 Saeria: Du får trøste deg med at ungen tar flaske i alle fall da Selv om det sikkert ikke hjelper noe nå. Vår unge tar ikke flaske... Så jeg pumper jo ikke noe særlig... Pumper bare hvis jeg har litt spreng. Er i det hele tatt heldig og har mye melk. Ungen virker fornøyd etter amming, selv om han ofte må ha en "påtår". Pleier å amme, så skifte på, og så må han ofte ha litt påfyll (har gjerne gulpa opp halve melkemengden i mellomtida virker det som... ). Her fikk jeg faktisk sove 4 timer i strekk i natt! Det er det lengste jeg har sovet siden han ble født. Det sier vel sitt om hvordan nettene er her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. november 2009 #1964 Del Skrevet 3. november 2009 er en mager trøst det, men litt trøst for det. Kan tenke meg det var deilig, og sjokkerende, med 4 timers søvn! Det er deg virkelig vel unt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 3. november 2009 #1965 Del Skrevet 3. november 2009 Skjønner godt du blir lei deg, Saeria. Håper du finner en løsning på problemet Jeg pumper ikke lenger, så jeg vet ikke hva jeg ville fått ut nå. Da jeg pumpet i begynnelsen fikk jeg vel ofte ca 100 ml såvidt jeg husker. Brukte håndpumpe-sliiitsomt! Imli, så deilig med 4 timer sammenhengende søvn Det hadde du nok veldig godt av. Jeg får sjelden så mye, her er det som oftest 2-3 timer sammenhengende søvn den første økta på natta. Vi kommer vel til å prøve å gi flaske etterhvert her også, men stresser ikke noe med det. Foreløbig har jeg ikke behov for, eller lyst til, å forlate lillegutt for å gjøre noe for meg selv. Men jeg regner med det blir julebord om noen uker, så da kan det være greit å ha prøvd flaske først, for å se om han aksepterer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. november 2009 #1966 Del Skrevet 3. november 2009 Takk for det. Jeg håper det ordner seg jeg og, og at jeg kan få til pumpingen slik at mannen kan gi G mm hvis jeg vil ut og luftet vettet litt alene. Sånt sett er jeg o heldig som har en gutt som ikke bare tar flaska, men glefser den til seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 4. november 2009 #1967 Del Skrevet 4. november 2009 M har plutselig sluttet å ta flasken..Virker som ho har glemt at visst man suger på så kommer det melk ut Hva slags flasker bruker dere? Vi har bare brukt avent sine, så skal prøve noen andre og se om det hjelper Nå er vi straks på veg i banken for å høre på lån! Er så spent på hva vi kan få (og klare å betale...)!!! Blir deilig å kunne kjøpe noe eget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. november 2009 #1968 Del Skrevet 4. november 2009 Skjønner godt tankene dine Saeria! Jeg har enda ikke innfunnet meg med at jeg ikke har mer melk. Føles som et nederlag som mamma og følelser på høykant! Så til alle sammen - sett pris på hver eneste dråpe morsmelk dere får gitt babyene deres! (for det er virkelig noe dritt å ikke få det til..) Jeg pumpet i 1 måned, og da fikk jeg 60 ml i døgnet (6-8 pumpinger..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. november 2009 #1969 Del Skrevet 4. november 2009 Er veldig glad jeg får til amminga altså. Må vel betale med å ikke få til søvnen helt Men han sov bra i natt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. november 2009 #1970 Del Skrevet 4. november 2009 Skjønner godt tankene dine Saeria! Jeg har enda ikke innfunnet meg med at jeg ikke har mer melk. Føles som et nederlag som mamma og følelser på høykant! Så til alle sammen - sett pris på hver eneste dråpe morsmelk dere får gitt babyene deres! (for det er virkelig noe dritt å ikke få det til..) Jeg pumpet i 1 måned, og da fikk jeg 60 ml i døgnet (6-8 pumpinger..) Stor til deg, aricept. Jeg er så heldig at jeg kom på at jeg faktisk har en ressursperson jeg kan benytte meg av, så da kontaktet jeg ei jeg har jobbet frivillig med, og som jeg skal i klasse med til neste år (voksen dame), og fikk nummeret til klassevenninnen hennes. Jeg har jobbet frivillig med begge, men hadde bare nummeret til hun ene. Hun jeg fikk nummeret til, er utdannet innen amming, og var en av de første i Norge som ble utdannet slik. Jeg spurte om hun hadde erfaring med hjelpebryst, og det hadde hun masse erfaring med, så hun skal hjelpe meg når hjelpebrystet mitt kommer i posten. Jeg fikk også litt nyttig info som at det kan ta 6 minutter for å få udrivingen i gang, og at syntocininsprayen faktisk kan hemme produksjonen av melk, selv om den fremmer utdrivingen. Håper jeg får til dette med hjelpebryst. Hvis ikke så får jeg ifinne meg med at jeg ikke har nok til fullamming. Lett å si, verre å sette ut i praksis. Er veldig glad jeg får til amminga altså. Må vel betale med å ikke få til søvnen helt Men han sov bra i natt også Så bra at han sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. november 2009 #1971 Del Skrevet 4. november 2009 Så bra du får hjelp, Saeria! Hva er hjelpebryst egentlig? Oi, så det kan ta 6 min før melka kommer? her tar det bare noen sekunder, så kjenner jeg den stikkinga. Men husker fra sist at når man begynner å amme skjeldnere (når ungen blir større og spiser vanlig mat) så tar det stadig lengre tid før melka kommer. Spesielt om natta husker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 4. november 2009 #1972 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg var så nyskjerrig at jeg måtte google litt på dette hjelpebrystet og for en smart oppfinnelse!!! Håper det blir bra Saeria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. november 2009 #1973 Del Skrevet 4. november 2009 Så bra du får hjelp, Saeria! Hva er hjelpebryst egentlig? Oi, så det kan ta 6 min før melka kommer? her tar det bare noen sekunder, så kjenner jeg den stikkinga. Men husker fra sist at når man begynner å amme skjeldnere (når ungen blir større og spiser vanlig mat) så tar det stadig lengre tid før melka kommer. Spesielt om natta husker jeg. Når G ammes, tar det bare sekunder med meg og, men den hersens brystpumpa brukte faktisk nesten 8 minutter på å få fart på sakene, og jeg fikk ut total 15ml på 25 minutter! Hjelpebryst. Jeg var så nyskjerrig at jeg måtte google litt på dette hjelpebrystet og for en smart oppfinnelse!!! Håper det blir bra Saeria! Ja, det er en luddig greie det der. Håper det funker. Mannen har kjøpt inn en boks NAN til det formålet. Riktignok så kjøpte han feil NAN. Han kjøpte NAN 1 i stedet for HA1, så jeg håper det går greit for magen til lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 5. november 2009 #1974 Del Skrevet 5. november 2009 Grattis med nytt nick, soon. Jeg bruker Medela mini electric. Burde kanskje investert i swing. har fått tilbud om hjelp til å få til hjelpebryst, og forhåpentligvis går det i boks. Så vil forhåpentligvis produksjonen øke, siden G strever med å klare det på egenhånd. Jeg kan iallefall anbefale Medela Swing. Selv skulle jeg gjerne ha investert i en dobbelpumpe, hadde jeg visst hvor mye jeg kom til å bruke den. Jeg pumpet ca 60-70% av måltidene de første 5 ukene, etter det bruker jeg den ca 1 gang daglig. Og den fungerer fortsatt..... Hvis du sliter med å få opp produksjonen så vil jeg iallefall anbefale deg å prøve ammete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. november 2009 #1975 Del Skrevet 5. november 2009 Har kjøpt en swing på finn nå, og venter på den i posten. Jeg er ekstremt tungmelket når det kommer til pumpen, og lettmelket når det er G som spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 6. november 2009 #1976 Del Skrevet 6. november 2009 Her var det bare en ekstrem økeperiode som var for et par uker siden. Det er komt så mye melk at han blir mett etter bare en pupp, kanskje halvannen Så nå slipper vi å gi nan som påfyll. Har begynt å gi han litt frukt innimellom og han ELSKER det. Strekker hendene bort mot skjeen hvis jeg ikke gjør det fort nok Godt han har matvett gutten vår. I dag tidlig lå han våken i senga si litt før jeg dro ned sengekanten litt og snakka til han. Så tok jeg munnen sammen og lagde en liten kysselyd, og jammen lagde han ikke en tilbake :rødme: Sånn holdt vi på lenge. Har ikke sett pappaen så ivrig siden han lo for første gang jeg. Denne uka har vært deilig. Har hatt tupperwareselskap tirsdag,onsdag,torsdag og skal ha i kveld. Så nå skal jeg absolutt ikke klage på at jeg ikke kommer meg ut Og det er jo helt topp nå som L har begynt å spise litt fruktmos, for de minste skjeene kommer med etui, så jeg slipper alt klinet med plastposer Må jo reklamere litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. november 2009 #1977 Del Skrevet 6. november 2009 Her var det bare en ekstrem økeperiode som var for et par uker siden. Det er komt så mye melk at han blir mett etter bare en pupp, kanskje halvannen Så nå slipper vi å gi nan som påfyll. Har begynt å gi han litt frukt innimellom og han ELSKER det. Strekker hendene bort mot skjeen hvis jeg ikke gjør det fort nok Godt han har matvett gutten vår. I dag tidlig lå han våken i senga si litt før jeg dro ned sengekanten litt og snakka til han. Så tok jeg munnen sammen og lagde en liten kysselyd, og jammen lagde han ikke en tilbake :rødme: Sånn holdt vi på lenge. Har ikke sett pappaen så ivrig siden han lo for første gang jeg. Denne uka har vært deilig. Har hatt tupperwareselskap tirsdag,onsdag,torsdag og skal ha i kveld. Så nå skal jeg absolutt ikke klage på at jeg ikke kommer meg ut Og det er jo helt topp nå som L har begynt å spise litt fruktmos, for de minste skjeene kommer med etui, så jeg slipper alt klinet med plastposer Må jo reklamere litt Så herlig med baby som etterlikner :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. november 2009 #1978 Del Skrevet 6. november 2009 For en skjønnas som susser tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 6. november 2009 #1979 Del Skrevet 6. november 2009 Høres kjekke ut de skjeene Minnimusepus. Vi har masse barnegreier fra Tupperware, men det er ikke noe etui på de skjeene vi har fått... Ellers er det dåp til søndag. Reiser hjem til Oslo i kveld, og masse som må ordnes med pådekking og koldtbord i morgen. God helg alle små og store, og lykke til dere andre sim skal ha dåp denne helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. november 2009 #1980 Del Skrevet 6. november 2009 Her har jenta begynt å le høyt nå, og i natt lo hun plutselig i søvne. Men søvnen er fortsatt et styr uten like, og hun blir rett og slett ikke trøtt om kvelden. Om dagen kan hun derimot sove lenge og vel, men det hjelper ikke meg. Velvel, det går seg vel til etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå