Gjest imli Skrevet 22. mai 2009 #381 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg har hatt kynnere fra rundt uke 12 denne gangen så vidt jeg husker. Noen dager mye, andre dager lite. Merker det kommer under sex, når jeg løfter, går i trapper osv. Dvs ganske ofte Og noen ganger kommer det bare jeg sitter helt rolig også. Denne bebisen driver ikke med noe vond sparking, bare litt kiling Og så snur den seg mye ennå, kjenner stadig glidende bevegelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 22. mai 2009 #382 Del Skrevet 22. mai 2009 Har hatt kynnere i flere uker nå. Gjør temmelig vondt. Men hadde det også forrige gang, så jeg kjente m en gang hva det var. Begynner å bli slitsomt nå. Føler meg veldig stor til å kun være 27 uker på vei. Skal til kontroll på tirsdag, så da er jeg spent på hva legen sier. Vurderer også om jeg skal be om noen prosent sykemld. Per i dag har jeg en real sjef som sier at jeg kan gå fra jobb tidligere de dagene jeg føler meg sliten, men de dagene jeg benytter meg av dette tilbudet, føler jeg at jeg på en måte "misbruker " hennes tillit og at jeg blir uglesett av kollegaene. Da er det nesten bedre å ha det svart på hvitt. Har ikke en tung fysisk jobb, men det er nok heller ansvaret jeg har + alderen min som slår inn. Har enda ikke vogna i hus. Må vel begynne å se etter en tenker jeg. Men det er enda så leeeenge til termin, så jeg har jo god tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. mai 2009 #383 Del Skrevet 23. mai 2009 26 uker i dag. Nå kan jeg søke om engangsstønaden. Heldigvis har vi alt utstyr fra før, så de pengene får være krise-lager. Selv om jeg har en mistanke om at de vil bli fort borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 24. mai 2009 #384 Del Skrevet 24. mai 2009 Bah! Jeg var på kontoret til Nav på fredagen for å få informasjon og papir og alt det der om permisjonen..Dei som var der kunne jo ingenting! Jeg fikk alt som var av papir, søknader og info dei hadde liggende og fikk beskjed om å ringe neste uke når jeg hadde noen konkrete spørsmål..Stod der jo som et spørsmålstegn! Takk for hjelpen liksom... Han jeg møtte der nede mente også at jeg ikke har rett på penger hver måned, kun engangsstønad...Men jeg er fortsatt ganske sikker på at jeg skal ha sånn hver måned? Hele helgen har blitt ødelagt Gått rundt og tenkt på dette her 24/7... Men ellers har helgen vært super uten noen plager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #385 Del Skrevet 25. mai 2009 Kommer jo an på hva slags jobb du har da Unknown. Tjener du mer enn engangsstønaden i året, og har vært i jobb minst 6 av siste 10 mnd før termin, har du vel krav på foreldrepenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 25. mai 2009 #386 Del Skrevet 25. mai 2009 Kynnere har jeg hatt i mange uker nå, men merker de er mye sterkere nå som jeg nærmer meg slutten! I helgen, spesielt i går var de veldig kraftige og sterke, nesten sånn at jeg må puste meg gjennom de! Gleder meg til det er rier som kommer altså, for nå vil jeg ha han uuut Skal på kontroll på torsdag, da blir det kjempespennende å få vite leie og om han kanskje har festet hodet, er jo lov å håpe, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #387 Del Skrevet 25. mai 2009 Håper hodet har festa seg da! Husker jeg ble kjempeletta da det skjedde sist gang. Du har jo kommet kjempelangt da, Minnimusepus, 9 uker lengre enn jeg. Her blir det ikke noe føding med det første! I går kunne jeg faktisk se babyen røre på seg i magen for første gang. Ganske stilig - sånn svupp, liksom, så forandra magen form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 25. mai 2009 #388 Del Skrevet 25. mai 2009 Håper hodet har festa seg da! Husker jeg ble kjempeletta da det skjedde sist gang. Du har jo kommet kjempelangt da, Minnimusepus, 9 uker lengre enn jeg. Her blir det ikke noe føding med det første! I går kunne jeg faktisk se babyen røre på seg i magen for første gang. Ganske stilig - sånn svupp, liksom, så forandra magen form Ja, det hadde vært moro! Tid festet det seg hos deg med førstemann? Nei, håper da ikke du føder enda, hehe.. Akkurat sånn "svupp" er så morro, men herrelig så ubehagelig det begynner å bli. Men hele magen endrer jo form, fra en stor kul på venstre side,til en stor kul på høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 25. mai 2009 #389 Del Skrevet 25. mai 2009 Wow, tenk at det snart kan skje fødsler i klubben vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #390 Del Skrevet 25. mai 2009 Ja, det er helt vilt, kjempespennende Har folk begynt å ordne seg sladriser da? Vi andre vil jo ha full rapport med en gang Her festa hodet seg i uke 33 med førstemann. Fødte en uke over termin. Foreløpig er det bare moro med "svupping" her Magen er jo ikke så stor ennå da. Først nå i det siste at det har blitt ubehagelig å sitte på huk feks, føler jeg klemmer babyen. Sover fortsatt på magen, det gjorde jeg frem til uke 30 sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 25. mai 2009 #391 Del Skrevet 25. mai 2009 Kommer jo an på hva slags jobb du har da Unknown. Tjener du mer enn engangsstønaden i året, og har vært i jobb minst 6 av siste 10 mnd før termin, har du vel krav på foreldrepenger. Jepp og jepp..Har jobbet 100% siden august..og skal jobbe ut juni..Så jeg kan ikke fatte hvordan jeg ikke har rett på foreldrepenger Snakket med noen på jobben om det i dag, og dei har visst ikke peiling på en ting på Nav'en vår! Men men Helt utrolig at det nærmer seg slutten altså! Er jo bare en litt lang måned før dei første har termin her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #392 Del Skrevet 25. mai 2009 Nav-kontor som ikke har peilig er vel ikke helt skjeldent Ja, bare fem uker til de første har termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 25. mai 2009 #393 Del Skrevet 25. mai 2009 Man kan jo finne ut det meste selv på NAVs hjemmesider. Ellers skal jo personalansvarlig på jobben din vite hvordan dette fungerer også, eller lønnstjenesten din. Virker som om generalistmodellen de nå har på enkelte NAV kontor gjør at ingen er spesialister på noe og bare vet litt om alt.. Slitsomt å måtte lete seg frem til alt selv. . Ellers er det deilig å snart skulle se en ende på svangerskapet. Siden det er andremann har jeg vært igjennom det hele en gang før og det er liksom ikke så spennende denne gangen. Likevel funderer jeg endel over hvordan storegutt kommer til å reagere når han må dele mamma og pappa med en baby. Må innrømme at han er veldig bortskjemt og har fått utrolig mye kos og oppmerksomhet fra alle. Tenker også på om det er mulig å bli like glad i nestemann. Hører jo fra alle andre at det blir jeg selvsagt, men likevel er det noe jeg tenker på...Sikkert bare dumme tanker jeg har når hormonene raser som verst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #394 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg tenker også sånn... redd for ikke å bli glad i nummer to. Hos meg er det litt begrunnet også desverre, for jeg brukte veldig lang tid på å knytte meg til førstemann Er redd det blir samme greia nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 26. mai 2009 #395 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg har akkurat vært på Nav igjen, og dei som var der i dag var kjempehyggelige og hjelpsomme! Så det går an det også altså! Fikk til og med snakke med ei dame som hadde telefonvakt og som egentlig ikke tok imot "besøk" Så nå blir det orden i sakene her! Måtte gå hjem fra jobb i dag, men har brukt dagen til alt annet enn å slappe av som jeg burde..Effektivt med sjukedager.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #396 Del Skrevet 26. mai 2009 Så bra da Unknown Her har vi fyllt ut søknad om engangsstønad så godt vi kan (neimen ikke mange opplysninger de trengte, skjønner ikke hvorfor engangsstønad og foreldrepenger har samme søknadsark!) så får vi få legeattest på termin på fredag og få sendt det av gårde da. Hadde vært greit med litt ekstra penger i månedene fremover... Vi har jo alt utstyr, så det blir nok mest "nødpenger" til diverse uforutsette utgifter tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 26. mai 2009 #397 Del Skrevet 26. mai 2009 Så deilig når ting begynner å ordne seg! Kjenner jeg ble 10 kg lettere jeg altså, kan i alle fall håpe Gruer meg til å se hva vekten viser med jordmor neste uke...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. mai 2009 #398 Del Skrevet 26. mai 2009 Hehe, hvis du ble 10 kg lettere nå har du vel ingenting å frykte? Jeg hadde gått opp 6 kg i uke 24, og veide det samme i helga. Men kjenner jeg kroppen min rett, ligger jeg lenge på det samme, og så spretter jeg mange kilo opp. Sånn var det sist også... Ja, ja, har verre ting å bekymre meg for. Skulle egentlig på UL på fredag, men fikk brev i dag om at timen er utsatt IGJEN! Andre gang timen blir flyttet, og nå sier de bare fra tre dager i forveien Synes det er skikkelig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 26. mai 2009 #399 Del Skrevet 26. mai 2009 Var på kontroll i dag jeg (uke 28) og har gått opp 7.5 kg siden 12 uke..... Har et SF mål langt over normalt. Så legen ringte straks kvinneklinikken og fikk ekstra UL til meg i morgen! Bra de tar det seriøst. Har bekymret meg en stund på grunn av at jeg er unormalt stor. Folk spør om jeg snart skal ha og blir veldig overrasket når jeg sier jeg har nesten 3 mnd igjen..... Kan være at jeg har for mye fostervann jfr legen. Blodprøve og urinprøve var fine. Har en normal kroppsbygging og var 58 kg før jeg ble gravid. Men nå nærmer den seg 70kg Så tung var jeg ikke engang da jeg var 2 uker på overtid med mitt forrige barn.Sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 26. mai 2009 #400 Del Skrevet 26. mai 2009 Skulle egentlig på UL på fredag, men fikk brev i dag om at timen er utsatt IGJEN! Andre gang timen blir flyttet, og nå sier de bare fra tre dager i forveien Synes det er skikkelig dårlig. Det var teit gjort altså! Jeg hadde gått opp 9 kg for 3 uker siden jeg, har ikke gått på vekten siden det Så det blir spennende å se hvor mye jeg har gått opp nå! Darlingen skal kanskje være med neste gang til jordmor, det blir koslig tror jeg Får han også sjangs til å få svar på alt han lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå