Gjest Tanita Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Pus kaster opp en gang i måneden, noen ganger sjeldnere. Er det på grunn av hårballer, skal jeg anskaffe for til innekatter med mye pels for å unngå hårballer? Dette skjer ikke ofte, men det skjer. Hun er innekatt med langhåret pels a' la tyrkisk angora. Jeg lurer også på om det går an å bruke getoff, den sprayen, på kjøkkenbenker? Vi lager jo mat der, men kan sprayen brukes likevel? Hun bruker å løpe på kjøkkenbenken og nå har hun tilmed begynt å lagt seg der.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Jeg ville skaffet for som er for langhårskatter. Det er som oftest det enkleste syntes nå jeg. Gå i dyrebutikken og spør om de har for til det, evt hvis de ikke har det pleier de å ha for til innekatter med hårball kontroll.
Gjest Tanita Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Ja, for jeg prøvde med kattegress men det gravde hun bare opp og spredte utover leiligheten. Skal prøve med slikt kattefor men trenger hun da et tilleggss-tørrfor for å få alt hun trenger av næring? Hun får også boksemat/våtfòr i tillegg. Hun får rent, nytt vann to ganger daglig.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 (endret) Hun trenger kun det foret da. Det finnes mange forskjellige for og den eneste forskjell er småting som gjør at katten blir tynnere/tykkere/mindre hårballer/mindre lukt på urin/gir mer energi o.s.v. Det er akkurat like mye mat i det foret du har nå som det evt er i et hårball for, eneste forskjellen (på de fleste) er at de har tilsatt en god del malt (?) som hjelper til på fordøyelsen. Mine bruker jo inne/kastrart for og spiser mer eller mindre kun det. De får våtfor kanskje 1 gang i uken eller 1 gang hver 14 dag. Og nytt vann omtrent hver dag. Endret 19. november 2008 av Gjest
lucy_in_the_sky Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Mine to langhårskatter får kattemalt, det hjelper! Hvis jeg glemmer å kjøpe kattemalt, så kommer hårballene etter en stund.. Kattemalt kommer som paste, som godbiter osv, fås kjøpt på dyrebutikk og hos vet De fleste katter liker smaken av kattemalt, mine elsker kattemaltgodiset de får, men liker ikke kattemalt på tube (men det gjorde min forrige katt). Getoff kan du nok fint bruke på kjøkkenebenken, vil jeg tro!
Gjest Tanita Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Ok, da skal jeg kjøpe kattemaltgodis og tørrfor mot hårballer og håper hun slipper å kaste opp igjen. Syns så synd på henne når hun kaster opp.
Bloodless Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 (endret) Ok, da skal jeg kjøpe kattemaltgodis og tørrfor mot hårballer og håper hun slipper å kaste opp igjen. Syns så synd på henne når hun kaster opp. Kattemalt på tube funker mye bedre enn godis. Har en langhåret katt selv, som var utrolig plaget med hårballer. Kjøpte såkalt "hårballfor" fra iams, og begynte å gi henne kattemalt. Når har hun ikke kastet opp på flere måneder. Endret 20. november 2008 av Bloodless
Gjest Tanita Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Men er det større sjanse for at hun liker de som ikke er på tube? For jeg vil ikke kjøpe noe hun mest sannsynligvis ikke vil spise. HUn er meget kresen.
Bloodless Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Det er en sjans for at hun ikke liker det, ja. Begge mine elsker det, men det er langt fra alle som gjør det. Du kan jo kanskje prøve den maltgodisen og foret mot hårballer til å begynne med. Glemte å si at jeg også børster henne my oftere nå, da får hun ikke i seg like mye løshår når hun vasker seg.
Gjest Tanita Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Ja, jeg børster min daglig. Ser det trengs. Blir store dotter av hår igjen i børsten hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå