Gå til innhold

Hvor lenge lar dere barna ligge ute?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Småbarnsmor_*
Skrevet

Tittelen sier det meste. Jeg lurer på hvor lenge dere lar barna sove ute i vogna?

Er det noen generell fakta om dette er sunt eller usunt for barna å ligge å sove i vogna over lang tid?

Lurer på mine egne vegne :) Har en liten baby på 13 uker som sover best om han ligger ute i vogna. For meg er dette en god løsning istedet for at han skal skrike i senga og bare bli mer trøtt og gretten. Men i tillegg så tenker jeg det at jeg vil ikke at han skal ha det som vane når han nærmer seg ett år.

Men når er det mest ''vanlig'' å slutte med å sove ute i vogna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Småbarnsmor_*
Skrevet
Tittelen sier det meste. Jeg lurer på hvor lenge dere lar barna sove ute i vogna?

Er det noen generell fakta om dette er sunt eller usunt for barna å ligge å sove i vogna over lang tid?

Lurer på mine egne vegne :) Har en liten baby på 13 uker som sover best om han ligger ute i vogna. For meg er dette en god løsning istedet for at han skal skrike i senga og bare bli mer trøtt og gretten. Men i tillegg så tenker jeg det at jeg vil ikke at han skal ha det som vane når han nærmer seg ett år.

Men når er det mest ''vanlig'' å slutte med å sove ute i vogna?

Jeg mente selvfølgelig i antall uker/mnd/år som babyen deres er i, ikke hvor mange minutter eller timer de ligger ute om gangen :)

Skrevet (endret)

Mine sov til de våknet av seg selv, begynte ikke å flytte de inn. De sov ute i vogn til de begynte å klatre ut av vogna, da blir det litt skummelt. kan jo kjøpe seler da. Jo, det må da være sunt for barn å sove ute, det tror jeg.

Ups, såg ikke det du skrev til slutt.

Endret av Mamma1
Skrevet

Til de ikke sover mer... Nå har jeg en sønn på snart 4 og en på 9 mndr. Eldste mann sov ute i i vogn hele tiden.. På slutten sov han jo når han var i barnehagen, og der sov de å ute.

Han yngste sover også bare i vogna..

Skrevet

jenta mi sov i vogn ute til hun sluttet å sove på dag tid da hun var 2,5... Hun sov i vogn i barnehagen hver dag. Hjemme byttet vi litt på, hendte hun sov i vogn på verandaen eller hvis vi trillet tur, sovnet på sofaen, i bilen, i senga eller på gulvet :fnise:

Er da bare bra for barna å sove i vogn - men blir jo nødvendig med seler etter hvert. Er jo og en fordel om barna lærer å sovne av seg selv, at man kan legge de i vognen og at de sovner uten å måtte trille de... Når de blir større og bare skal sove 20-30 min er det greit å kunne legge de ut, forte seg inn og støvsuge/vaske gulv eller lignende...

Minsten på snart 2 ligger fortsatt mye i vogna si, i barnehagen sover han alltid i vogn og hjemme velger han å ha "natta ute" hvis han får mulighet til å velge :)

Skrevet

De har sovet i vogna til de har sluttet å sove - mellom 2 og 3 år en gang.

Skrevet

Min baby er 7 mnd og sover kun ute i vogna på dagtid :)

Regner med vi fortsetter med det en stund.

Gjest Gjest_ingvild_*
Skrevet

Har ei datter på 16 mnd no, og ho har sove alle sine lurer på dagtid ute fra ho var nyfødt til dags dato. Det kjem eg nok til å halde fram med så lenge ho treng ein lur på dagen. Det er berre sunt, og så klarer en å skille litt mellom dag og natt. Har aldri lagt henne i senga på dagtid - føler den hører natta til :) Har alltid fungert bra, og ho søv godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...