Gjest Gjest_Småbarnsmor_* Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Tittelen sier det meste. Jeg lurer på hvor lenge dere lar barna sove ute i vogna? Er det noen generell fakta om dette er sunt eller usunt for barna å ligge å sove i vogna over lang tid? Lurer på mine egne vegne Har en liten baby på 13 uker som sover best om han ligger ute i vogna. For meg er dette en god løsning istedet for at han skal skrike i senga og bare bli mer trøtt og gretten. Men i tillegg så tenker jeg det at jeg vil ikke at han skal ha det som vane når han nærmer seg ett år. Men når er det mest ''vanlig'' å slutte med å sove ute i vogna?
Gjest Gjest_Småbarnsmor_* Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Tittelen sier det meste. Jeg lurer på hvor lenge dere lar barna sove ute i vogna? Er det noen generell fakta om dette er sunt eller usunt for barna å ligge å sove i vogna over lang tid? Lurer på mine egne vegne Har en liten baby på 13 uker som sover best om han ligger ute i vogna. For meg er dette en god løsning istedet for at han skal skrike i senga og bare bli mer trøtt og gretten. Men i tillegg så tenker jeg det at jeg vil ikke at han skal ha det som vane når han nærmer seg ett år. Men når er det mest ''vanlig'' å slutte med å sove ute i vogna? Jeg mente selvfølgelig i antall uker/mnd/år som babyen deres er i, ikke hvor mange minutter eller timer de ligger ute om gangen
Mamma1 Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 (endret) Mine sov til de våknet av seg selv, begynte ikke å flytte de inn. De sov ute i vogn til de begynte å klatre ut av vogna, da blir det litt skummelt. kan jo kjøpe seler da. Jo, det må da være sunt for barn å sove ute, det tror jeg. Ups, såg ikke det du skrev til slutt. Endret 19. november 2008 av Mamma1
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Til de ikke sover mer... Nå har jeg en sønn på snart 4 og en på 9 mndr. Eldste mann sov ute i i vogn hele tiden.. På slutten sov han jo når han var i barnehagen, og der sov de å ute. Han yngste sover også bare i vogna..
Leanne Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 jenta mi sov i vogn ute til hun sluttet å sove på dag tid da hun var 2,5... Hun sov i vogn i barnehagen hver dag. Hjemme byttet vi litt på, hendte hun sov i vogn på verandaen eller hvis vi trillet tur, sovnet på sofaen, i bilen, i senga eller på gulvet Er da bare bra for barna å sove i vogn - men blir jo nødvendig med seler etter hvert. Er jo og en fordel om barna lærer å sovne av seg selv, at man kan legge de i vognen og at de sovner uten å måtte trille de... Når de blir større og bare skal sove 20-30 min er det greit å kunne legge de ut, forte seg inn og støvsuge/vaske gulv eller lignende... Minsten på snart 2 ligger fortsatt mye i vogna si, i barnehagen sover han alltid i vogn og hjemme velger han å ha "natta ute" hvis han får mulighet til å velge
Gjest *Mim* Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 De har sovet i vogna til de har sluttet å sove - mellom 2 og 3 år en gang.
Gjest imli Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Min baby er 7 mnd og sover kun ute i vogna på dagtid Regner med vi fortsetter med det en stund.
Gjest Gjest_ingvild_* Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Har ei datter på 16 mnd no, og ho har sove alle sine lurer på dagtid ute fra ho var nyfødt til dags dato. Det kjem eg nok til å halde fram med så lenge ho treng ein lur på dagen. Det er berre sunt, og så klarer en å skille litt mellom dag og natt. Har aldri lagt henne i senga på dagtid - føler den hører natta til Har alltid fungert bra, og ho søv godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå