inga:) Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jeg bor ved en tett trafikkert og støyende vei, og har nådd et metningspunkt. Er så utmattet og nedbrutt av den konstante eksponeringen av støy at jeg er blitt syk av stress. Er konstant stresset, irritabel, ukonsentrert, sliten, vondt i magen og tar lett til tårene. Jeg trenger å komme meg vekk noen dager alene og hvile hodet og ta meg inn igjen. Lurer på om noen kan anbefale et passende sted å tlbringe en ukes ferie i stillhet. I Norge helst. Har dårlig økonomi så ingen luksus. Setter stor pris på svar. Inga
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Campingplass? Ofte stille, og nå er det billig der.
inga:) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2008 Campingplass? Ofte stille, og nå er det billig der. Takk for svar... Ser for meg noe enda stillere faktisk, evt en campingplass utenfor trafikkert vei, på et knyst stille sted, men med ankomst uten bil... (Må ta buss da jeg ikke har bil)...
Gjest AnneShirley Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 På turisthytter er det vel gjerne en del andre folk -altså ikke stille. Hva med å forsøke å få tak i en hytte du kan være alene på. Først kan du jo høre rundt om noen du kjenner har tilgang på en hytte. En del fjellstyrer låner/leier ut hyttene sine. Osv osv.
Gjest Faerie Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Hvis du jobber i kommune/fylkeskommune eller andre større bedrifter kan det hende at de har hytter de låner ut til ansatte.
inga:) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2008 På turisthytter er det vel gjerne en del andre folk -altså ikke stille. Hva med å forsøke å få tak i en hytte du kan være alene på. Først kan du jo høre rundt om noen du kjenner har tilgang på en hytte. En del fjellstyrer låner/leier ut hyttene sine. Osv osv. Tusen takk for svar Jeg har ikke noe jeg kjenner som jeg kan spørre, så jeg må søke på nett. Blir takknemlig for alle anbefalinger om gode nettsteder og ideer
inga:) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2008 Hvis du jobber i kommune/fylkeskommune eller andre større bedrifter kan det hende at de har hytter de låner ut til ansatte. Tusen takk Jeg er arbeidsledig jeg, men kan jo høre med NAV
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Takk for svar... Ser for meg noe enda stillere faktisk, evt en campingplass utenfor trafikkert vei, på et knyst stille sted, men med ankomst uten bil... (Må ta buss da jeg ikke har bil)... Hvor bor du? Kan google litt når jeg har tid
inga:) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2008 Hvor bor du? Kan google litt når jeg har tid Tusen takk så snill du er Kunne ønske jeg var litt bedre i data selv... Jeg bor i Bergen
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Tusen takk så snill du er Kunne ønske jeg var litt bedre i data selv... Jeg bor i Bergen Heisann, der har jeg to forslag sånn i farta faktisk Er campingplasser, men slik jeg husker de var de stille. (Huff, tror jeg vet hvor du bor. Skaff deg ørepropper først som sist) Nautesund Camping. Stille, er biler der, men mener å huske at de ikke høres på plassen. Mulig de har vinterstengt. Campingen i Haugesund. Blåser mye der på høst og vinter, men du hører ikke en bil der. Kanskje noe på Haukeli kan fungere? Har mindre oversikt der desverre, men endel private hytter ligger slik til der.
inga:) Skrevet 19. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2008 Heisann, der har jeg to forslag sånn i farta faktisk Er campingplasser, men slik jeg husker de var de stille. (Huff, tror jeg vet hvor du bor. Skaff deg ørepropper først som sist) Nautesund Camping. Stille, er biler der, men mener å huske at de ikke høres på plassen. Mulig de har vinterstengt. Campingen i Haugesund. Blåser mye der på høst og vinter, men du hører ikke en bil der. Kanskje noe på Haukeli kan fungere? Har mindre oversikt der desverre, men endel private hytter ligger slik til der. Jøss tuusen takk :D Har prøvd ørepropper men jeg får ørebetennelse/verk av det så jeg kan ikke bruke det... Lurer veldig på hvor Nautesund er
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #13 Skrevet 19. november 2008 http://www.nautesund.no/ncvelkommen.php De hadde jammen meg fått nettside! Det hadde jeg ikke helt trodd egentlig. Men det er år og dag siden jeg har vært der da http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D854026...g%26tab%3Droute Mer knotete vei fra Bergen enn jeg trodde, men det er ikke helt umulig. Går en buss fra bergen som er nede ved et fergestopp som ikke er SÅ langt derfra. Vil tro de på campingplssen kan snakke deg gjennom det. Men det var mye dyrere enn jeg hadde trodd 500 for et døgn, og 3150 for en uke. Du kan kanskje prøve på å prute, for jeg tror ikke det er mye folk der nå i hyttene.
Gjest Gjest_vera_* Skrevet 19. november 2008 #14 Skrevet 19. november 2008 http://www.zett.no/fritidsbolig__til_leie....bjectId=1238724 Stillere enn dette kan du ikke få det!
Bex Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 Om du skal reise nå, er vel ikke selv-betjent turistforeningshytte så dumt? Og hvertfall ikke i ukene. Du kan jo ringe DNT og høre hva de tror? Noen timer å gå fra veien, og kommer det folk, er det jo bare for å sove. Eller du kan låne/leie hytte av noen du kjenner. Mange hytter ligger veldig fint og stille til. Eller hva med kloster? Tror det finnes klostre i Scandinavia som tar i mot besøk også. Lykke til!
Gjest Gjest_GJEST_* Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Botnen, innerst i Fyksesundet, sidefjord i Hardangerfjorden. Der er det veldig stille... Om sommaren er det eit par båtanløp. Såvidt mobildekning, avhengig av operatør og ingen bilar. Gode mulighetar for flotte fjellturar, evt fiske i fjorden. Vakker og stille plass, langt frå folk. Trur det er eit lite pensjonat der. Var der i sommar og fallt pladask. Ein gong eg blir skikkelig sliten, skal eg dra dit. Heilt åleine! Forstår problemet ditt og ønsker deg god tur, uansett kor du havnar.
Gjest Trolletrine Skrevet 29. november 2008 #18 Skrevet 29. november 2008 Ser kloster er nevnt allerede.Ellers finnes det fyrtårn ytterst på den nakne ø rundt omkring i landet du kan leie
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #19 Skrevet 1. desember 2008 På turisthytter er det vel gjerne en del andre folk -altså ikke stille. Hva med å forsøke å få tak i en hytte du kan være alene på. Først kan du jo høre rundt om noen du kjenner har tilgang på en hytte. En del fjellstyrer låner/leier ut hyttene sine. Osv osv. Det er jo en god del turisthytter som bare ha tosifrede besøk i løpet av en hel sesong. Burde derfor være mulig å gjemme seg bort.
Vera Vinge Skrevet 1. desember 2008 #20 Skrevet 1. desember 2008 (endret) Om jeg var deg, ville jeg heller vurdere om det var mulig å flytte. Jeg bodde selv midlertidig ved en trafikkert vei en periode, og jeg trodde jeg skulle klikke. Jeg kjente meg konstant oppjaget, og det ble til at jeg unngikk å være hjemme. Nå bor jeg heldigvis i et rolig strøk, men om det var mye trafikk her, skulle jeg ofret ganske mye for å få fred i sjela, om det så skulle bety dårlig råd og lite plass. Endret 1. desember 2008 av Vera Vinge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå