Gå til innhold

krydder og salt blir fuktig i krydderskuffen

Anbefalte innlegg

Skrevet

over lengre tid har jeg lagt merke til at krydderne i krydderskuffen min klumper seg sammen når de kommer i sammalt form. nå har jeg også flyttet saltet ditt og det tiltrekker jo enda mer fuktighet. det har seg slik at saltet faktisk blir synlig våt. nå lurer jeg på om det er noe som må godtas eller om det skyldes mine oppbevaringsmønstre. jeg har brød liggende i samme skuff - puster det? føler det er et rimelig teit spørsmål, men fuktigheten må jo komme fra et sted. ellers er det en leilighet med tre travle mennesker som stort sett er hjemme en eller to dager i uken. dvs at temperaturen i leiligheten også går opp og ned ganske mye, vanligvis er det nok rundt 15 grader unntatt soverommene. men så kosefyrer vi skikkelig når vi først er hjemme. vet ikke om det har noe å si, f.eks. ift. kondens?

på forhånd takk!

rolf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så det er faktisk brødet? hva er det som skjer der?

Gjest hyggelig
Skrevet

Jeg tipper også at det har noe med brødet å gjøre. Grunnen til at jeg tror det, er fordi da jeg bakte en tårnkake/kransekake i fjor ble et par av ringene litt for mye stekt, og ble dermed harde.

Da fikk jeg et tips om å legge de harde ringene i en plastpose sammen med en brødskalk. Neste dag var kransekakeringene myke.

Aner ikke hva brødet gjør, men skulle jo kanskje tro at det puster, siden krydderet ditt blir vått og ringene mine ble myke (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...