Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Det er så utrolig mange telefoner på markedet, og til så forskjellige priser og med så forskjellige abonnementer. Jeg klarer rett og slett ikke å orientere meg helt i virvaret. Så derfor spør jeg her: Har du en telefon å anbefale meg? Mine "kriterier": Merke: Helst Sony Ericsson. Jeg har vent meg til systemet på den og er så vanedyr at jeg ikke har så lyst til å bytte. Men kan la meg overtale om det finnes en telefon som fyller alle kriterier utenom merket. Kamera: Trenger ikke være av de mest fancy, jeg har digitalkamera. Men gjerne 2 mp sånn at det går an å ta et bilde i ny og ne. Taster: Må være behagelige å taste på og ikke for små. Den telefonen jeg har i dag har runde taster som delvis overlapper hverandre, og det er dermed fort gjort å taste feil. Det er jeg lei av. Bruksområde: Jeg bruker telefonen til å ringe, sende sms/mms og litt til spilling på kjedelige turer med offentlige transportmidler. (Ikke noe mer avansert enn quadrapop eller tetris eller lignende, så telefonen trenger ikke super grafikk). Jeg bruker ikke telefonen som mp3-spiller, så det er unødvendig med for mye fokus på musikken. Ellers bør den ha et minimum av vanlige finesser som bluetooth osv, men den trenger ikke være veldig avansert. Utseende: Jeg liker klapptelefoner og "skyvetelefoner". Men det meste er greit, så lenge det ikke er snakk om en stor og klumpete greie. Er det noen som ut fra dette bare plutselig tenker at "jøss, det er jo MIN telefon hun beskriver"? I såfall vil jeg gjerne vite hva slags telefon du har!
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Glemte å si at abonnementet ikke bør være av det dyre slaget. Og telefonen bør heller ikke være veldig dyr. Jada, jeg er kravstor, vet det. Men det er lov å håpe vel?
Gjest ferale Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Sjekk denne Nokia 6300: http://www.nokia.no/link?cid=PLAIN_TEXT_631382 Den er helt ok til dine krav. La egentlig mest vekt på tastene siden det høres ut som om det du er mest opptatt av. Nokia har også et lett meny system, som er lett å venne seg til. + at batteri tiden er leeeeeeeeeenge på denne tlf... hadde en sånn tidligere, men 2mP camera ble for lite til min jobb.... Men holder det med 2 MP for deg, så løp og kjøp.... usikker på pris,men sjekk på nettet... :; lykke til
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Har ikke noe tips til telefon, men kjøp i hvert fall ikke telefon med binding til et av de mest kjente (og dyreste) abonnementene! Ikke la deg lure av minsteprisene som oppgis heller, 100 kr i abonnement i et år blir 1200 kroner, pluss 300 for telefonen blir 1500, men det kan fortsatt være billigere å kjøpe telefonen til 1500 kroner (eller mer) uten binding (og bestille et abonnement uten månedspris). Selv om du betaler en månedspris på abonnementet trenger nemlig ikke det å bety at ringepris per minutt er billigere enn på et "gratisabonnement". Skulle gjerne oppgitt noen forskjellige abonementer, men regner med at det hadde blitt redigert bort. Google er din venn! Generelt kan jeg si at det lønner seg å velge et selskap som har eksistert en stund, men ikke et av de mest tradisjonelle. Det var i hvert fall det jeg kom fram til for et år siden! Da var det også i de fleste tilfeller billigst å kjøpe telefon uten abonnement på nettet, men bruk google her også for å sjekke andres erfaringer med den billigste nettbutikken. Unngå foresten abonnementer der du betaler en årspris på forskudd, da taper du sannsynligvis pengene hvis de går konkurs om to uker.
Gjest78 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde mange av de samme kriteriene som deg, bortsett fra at det gjorde ikke noe om den var litt dyr. Jeg valgte Sony Ericsson w760i, har hatt den i ca 3 uker nå, og jeg er kjempefornøyd. For meg var det viktig at den så fin ut (rød ), skyvetelefon, saklig kamera (uten at det var veldig viktig, 3,2 mp), bra knapper og enkel å bruke. Den har også en haug andre ting, som jeg stort sett ikke trenger (mp3 spiller (og kan skifte sanger ved å vippe på telefonen), bluetooth, GPS osv.) Den koster fra ca 2500 uten abonnement.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå