Honey Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jeg forventer egentlig bare at hun stiller opp som vitne i kirken den aktuelle dagen og holder en tale/skriver en sang i bryllupet. I tillegg så regner jeg med et utdrikningslag, men ikke av den store og eksklusive arten. Bare en slags venninnedag/kveld. Hun jeg skal ha som forlover var nemlig forlover i sommer og da ble hun overlesset av oppgaver av alle slag. Hun bodde i tillegg langt unna bruden og måtte kjøre to timer tilsammen for å være med hver gang bruden forventet det. Hun har i tillegg en krevende jobb og var helt utslitt før bryllupet skulle stå. Hun måtte være med på alt fra kjoleprøving, lage festprogram/invitasjonsskriving, rydde/vaske huset før bryllupet, pynte/vaske selskapslokalet osv. Underveis klarte til og med bruden å gi henne en skikkelig avhandling om hvor skuffet hun var over henne som forlover da hun følte hun ikke stilte opp nok og var interessert. Hun er riktignok ikke så veldig opptatt av bryllup i seg selv men stiller opp alt hun kan for venninner uansett. Og jeg tror bruden hadde et lite snev av "bridezilla". Da jeg spurte henne om å være forlover følte jeg at jeg måtte forsikre henne om at hun ikke skulle få like mye jobb med mitt bryllup, og at hun selv kunne bestemme hvis hun ønsket å bidra med noe slik at hun ikke skulle få den store skrekken. Jeg bare tenker på de som forventer at forlover skal stille opp på "alt" at de kanskje må tenke seg om hva som passer både av interesse og tid.
Brud84 Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Jeg liker ikke å forvente ting fra folk.... Men det er klart når man han spurt noen om å være forlover er det jo ett par ting som forventes. Min forlover bor laangt unna, 5-6 timer å kjøre, så jeg vil kreve minst mulig. Det viktigste er at hun skriver under på forlovererklæringen, og er tilstede på den store dagen! I tilegge vet jeg at hun er tiljengelig på telefon hvis jeg har behov for å prate.... Har hun selv lyst til å gjøre noe mer, tar jeg det som en bonus
Vera Vinge Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg forventet at hun skrev under på papirer og dukket opp i kirken. Hun var også med og prøvde kjole og hjalp til med utvelgelse. I tillegg arrangerte hun utdrikningslag, men det var ikke noe jeg automatisk forventet at hun skulle gjøre. Men jeg innser at jeg kanskje var litt lite spesifikk i hva jeg trengte hjelp til på dagen (jeg hadde jo heller aldri giftet meg eller vært forlover før). Jeg tror nemlig hun stresset så mye med sin egen tale og sin rolle i kirken, at det ble til at jeg hjalp henne med hår, sminke og hva hun skulle gjøre. Det var i og for seg greit for meg, men det ble hvertfall til at hun glemte noen småting hun skulle ta ansvar for, som jeg plutselig måtte ordne med og som førte til en del stress for meg, når jeg strengt tatt hadde andre ting å tenke på. Jeg burde også ha bedt henne om å sjekke at jeg hadde nok leppestift på meg under fotograferingen. Ingen stor sak, men jeg ser jo at jeg på noen av bildene har litt bare lepper. Men hvertfall. Forlovere kan altså være mer stresset og nervøs enn bruden, og noen blir bare mer stresset enn andre, men jeg lurer på om jeg burde ha forberedt forloveren min bedre på hva som skulle skje.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Min forlover bor 100 mil fra meg så jeg kan ikke forvente mer en at hun kommer ned hit og stiller opp i kirken. (betaler reise og opphold for henne) Jeg hører rykter om at hun er fullt i sving med og planlegge forskjellige ting til bryllupet som jeg ikke aner hva er, så hun er visst virkelig engasjert noe som er veldig hyggelig men ikke krevd av henne. Min mor tror jeg hadde satt virkelig pris på om hun fikk bli med meg og sett på kjoler, så tar henne med på det. På selve dagen kommer jeg til å spørre min forlover om hun kan ha litt sminke og div. i vesken sin som vi begge kan ha nytte av, men det er det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå