Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpte meg nettopp en plommefarget mascara fra Lancome, trodde det skulle bli litt spennende mot mine grå/grønne øyne. Men fargen synes jo så og si ikke!!!! Den ser veldig plommefarget ut på kosten. Kan det være fordi vippene mine er svarte i utgangspunktet, at kontrasten blir så liten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer litt an på lyset. Selv brune mascaraer ser sorte ut til man kommer i rett lys :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg la den på i dagslys, da skulle den vel synes?

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Det er fordi at når mascaraen er i tuben og på kosten er den ennå "flytende", men når den kommer på vippene kommer den i kontakt med luft og stivner, derfor blir ikke lyset reflektert på samme måte. Mascara på vippene blir jo "matt".

Farger blir også skarpere når man ser dem på større flater sånn som i tuben, men på vippene er de på en smal og liten flate derfor ser den mørkere ut (samme fenomen som når noen kjøper en veggmaling som ser fin ut på det lille fargekortet og når veggen er malt glefser den store flaten mot en).

Det kan være at Lancôme sin mascara virker spesielt mørk. Dior har iallefall hatt en i fascination som var skikkelig plommefarget på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...