Gå til innhold

Bryllupsreise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har tips til hvor vi kan ta bryllupsreisen vår? tenker de 2 siste ukene i februar :) gjerne sol, samtidig som noe annerledes og ikke altfor dyrt (bare litt hehe..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du må nesten definere "ikke alfor dyrt" ettersom folk har forskjellige oppfatninger om dette :-) Men i februar er det fint i f.eks. Thailand. Men jeg kan også anbefale Sør-Afrika. Du kan f.eks. ta en tur til Cape Town og drar rundt i området. Ja, det vil nok koste en del med fly ned men når en kommer frem kan en leve ganske billig. Her er et reisebrev som jeg laget etter en tur til Cape Town i mars: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm

Lykke til med planleggingen :-)

Skrevet

er i grunn litt usikker på hvor mye vil kan bruke på reisen, men la oss si at vi bør komme langt med 10-20 000 kr pr pers.

har tenkt litt på thailand. ville dere da anbefalt charterreise eller ordnet ting selv? hvor finner vi billigst flybilletter til thailand? hadde vært en fin mulighet å få reist litt rundt og sett flere steder! noen steder å anbefale?

Skrevet

Hei

Jeg liker best å fly med vanlig rutefly men en kan få noen gode priser med charter også (litt avhengig av når en drar og hvor fleksibel man er). Men fly til Bangkok vil kanskje koste +/- 8000 kroner. Sjekk på sas.no, lufthansa.no, klm.no. Sjekk også flypriser på finn.no og kelkoo.no. Her er et reisebrev som jeg laget etter tur til Bangkok ifjor: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

En del tar seg en tur nord i Thailand men for min egen del har jeg kun besøkt plasser i Sør-Thailand: Samui, Phuket, Krabi, Hua Hin etc. Uansett hvor dere reiser så blir det nok spennende hvis dere ikke har vært i dette området av verden før :-)

Skrevet
er i grunn litt usikker på hvor mye vil kan bruke på reisen, men la oss si at vi bør komme langt med 10-20 000 kr pr pers.

Opptil kr 20.000,- pr pers utenom lommepenger? Da kommer dere da langt, nesten så langt dere bare vil.

Da hadde jeg reist til Kenya eller Tanzania (eller Botswana) og hatt en kombinert safari/strandferie. Så hadde jeg forlenget turen med en uke også. :)

Eller skulle jeg ha reist nå, så hadde jeg reist til Namibia. Er en gjest her inne som har lagt inn en link til en nasjonalpark hvor man kan kjøre rundt i bil på egenhånd - og det er nok langt mer ok enn å reise med andre turister.

Eller hva med ei øy i Karibien? Eller hva med Sør-Amerika?

Skrevet

Når det gjelder Thailand, så synes jeg det har blitt så veldig turistifisert i sør, men det kommer jo selvfølgelig an på hva man liker.

Også digga jeg ikke folket i Thailand noe særlig, de er så kjedelige. :ler:

Skulle jeg reist til Thailand igjen, så ville jeg reist til nord - Chiang Mai, også tror jeg at jeg hadde reist mot grensen til Burma, og forsøkt å tatt meg inn der.

Her kan du få et lite inntrykk av mange forskjellige steder i Thailand.

Skrevet

Sør-øst asia er da så mye, mye mer enn Thailand. Er også mulig å få billig billetter med rutefly nedover dersom en følger litt med. Fløy selv til Bangkok for ca 5000 kr i sommer. Sjekk de andre landene i sør-øst asia, de har mye å by på. Men styr unna Bali, for et hull. Har vært der to ganger, ufattelig skuffet begge gangene!

Skrevet

Egypt.... kan få bra priser der og det er ikke så dyrt der nede heller... mye å se på om man ønsker det :sol::goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...