Gå til innhold

S.U.

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Pirk, pirk...

Skal skrive innbydelser denne uka. Lurer bare på: Skal S.U. stå etter "hilsen-linja"?

Er det vanlig å legge ved svarkort med konvolutter???

Bør man skrive adresse og/ eller tlf.nr., eller kan man gå ut fra at gjestene kjenner til det?

Hva har dere andre orakler gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så vanlig å legge ved svarkort og konvolutter, det gjøres i USA, men jeg har selv aldri opplevd å få det. Burde være unødvendig.

Jeg ville ha satt SU etter hilsen+deres navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet adresse og telefonnummer. Det gjør det enklere for gjestene, da slipper de å lete frem informasjon når de skal svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at S.U. står både før og etter hilsen-linja. Vi legger ikke med svarkort men e-mail adr og tlf.nr våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skrevet S.U. innen xx august, og under det navnet på mine foreldre. Fant dette skrevet på denne måten i ordrekatalogen til Bryllups Butikken, og regner med at det er riktig..

Når det gjelder svarkort, så har vi fått det en gang med en invitasjon og det var virkelog flott! Men vi skal ikke ha det selv, husk du må sette på frimerker på alle svarkortene og det blir mye hvis man har mange gjester. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei!

Vi satte s.u + våre telefonnumre etter Hilsen-linja (høyrestilt).

Adressene skrev vi bakpå konvolutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi setter s.u. helt nederst.

Vi legger også ved ferdige svarkort til å sette kryss på,

og ferdigadresserte konvolutter med frimerke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud 03

Vi sendte med svarkort og skrev adressen på invitasjonen. Men vi sendte hverken med konvolutter eller frimerker. Klarer ikke folk å spandere et frimerke til 5,50, så hadde de kanskje ikke spandert et par tellerskritt heller? Dette blir vel hipp som happ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Vi sendte også med svarkort, men vi la ikke ved ferdigfrankerte konvolutter, rett og slett fordi vi ikke tenkte på det på forhånd! :oops: Men vi har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på det, og tror ikke folk synes det var rart at de måtte kjøpe frimerke selv.

Vår invitasjon var et brettet A4-ark, slik at vi fikk 4 sider å fylle med bilder/tekst. Selve invitasjonsteksten skrev vi på side 3, mens på den siste siden hadde vi litt ekstra informasjon, og der skrev vi S.U dato samt telefonnummer. Adressen vår printet vi på baksiden av svarkortene. Svardatoen gikk ut på søndag den 15.juni, og jeg mangler fortsatt svar fra en del gjester. Kanskje de mangler frimerke? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernesol

Jeg mener å huske at vi satte S.U helt nederst på invitasjonen.

Vi sendte dessuten med svarkort, og S.U sto også på disse. Med svarkortene fulgte ferdig adresserte og frankerte konvolutter, og dette ble satt stor pris på blant våre gjester.

Jeg mener likevel at det ikke er nødvendig med svarkort/svarkonvolutter, det kommer etter min mening blant annet an på hvor formelt man ønsker at bryllupet skal være. Enhver kjenner sitt bryllup og sine gjester best, det er nå min holdning :)

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Stjernesol,

jeg synes det er en hyggelig ting å sende ferdig frankerte

svarkort og konvolutter,

og derfor gjør vi det.

Rett og slett! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...