Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

En ny pröver her med masse spm og tanker. Trenger alle gode rád dere kan gi meg.

Jeg er 27 ár og samboeren min er 29 ár. vi har bodd sammen i noen ár men har endelig bestemt oss for á pröve á skaffe oss en liten arving.

vi har ikke brukt noen form for prevansjon i nesten 2 ár ná, og for ett ár siden fikk jeg diagnosen pcos. Det var ganske tungt á höre at det var noe som feilet meg, men det forklarte en del ting. Legen ga meg resept for metformin og jeg merket store forandringer i kroppen. Jeg hadde strevd med vekten i noen ár, men pá et ár har jeg ná gátt ned hele 16 kg. og mange av symptomene som var en stor plage har blitt mye bedre. Mannen fikk sjekket svömmerne som heldigvis er i topp form.

Ná for 3 uker siden fikk jeg endelig min 1.egglösning, sá ting beveger seg framover... sagte men sikkert.

sá ná venter vi bare pá at noe skal skje og er flinke á lage romantiske kvelder og leker pá soverommet :)

Men da kommer alle spörsmálene...

- hvor lenge hadde dere prövd för spiren satt?

- dere damer med pcos, mátte dere ha en extra oppfölging i svangerskapet? har hört sá mye forskjellig om det.

-har dere noen erfaringer av metformin/gluco?

-og dere som studerer og har smá barn, hvordan kombinerer dere en travel hverdag som student og smábarnsfamilie?

uff, har sá mange spm. men jeg fár spörre etter flere gode rád etter som tiden gár.

jeg har lest mye pá denne siden, men aldri turt á skrive noe selv för ná.

háper jeg fár noen gode svar og takker pá forhánd. :)

mvh. Idan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde vært prøvere i 9 mnd før vi kom til utredning.

Jeg mistenkte at det kunne være noe med meg da EL testene aldri ga utslag hos meg, og mannen min har barn fra før.

Jeg fikk påvist mild PCOS, og fikk Pergotime for å stimulere EL. Hos meg fortonet PCOS seg på den måten at eggene mine ble ikke modne nok for befruktning. Hvis de ble befruktet, så var de ikke i stand til å feste seg i livmorveggen. På Pergotime ble jeg gravid med en gang, men vi mistet uheldigvis den første spiren. Men den satt igjen med en gang etterpå.

Jeg står også på Metformin, men har ikke merket noen forskjell i kroppen min som du. Eneste er vel at søthungeren er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...