Milly:) Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 Gadd ikke å lese mer av den fy-fy-listen, så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd som handler om hva dere synes er et "must", eller bare utrolig fint, i et hus. Her er min liste: * Bilder og malerier * Piano * En viss symmetri * Bøker * Personlige ting (så det ikke ser ut som om rommet tilhører en interiør-katalog) Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Piano er kos! Men jeg ønsker meg endag å ha så stort hus og så stor bankl-konto at jeg kan koste på meg et digert flygel, sort som synden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2003 Ja, samme her! Det skal jeg ha når jeg får meg hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 17. juni 2003 #4 Del Skrevet 17. juni 2003 Jippiliste: Her hos meg selv... Så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 17. juni 2003 #5 Del Skrevet 17. juni 2003 Så ikke dette innlegget før jeg hadde postet mitt eget i "Fy-listen". Ville bare si meg enig i din opplisting, Milly86, men jeg har ikke piano, da.....og kan ikke spille heller så det er kanskje like greit..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. juni 2003 #6 Del Skrevet 17. juni 2003 Pianoet mitt har hedersplass, det skaper atmosfære. Og den gamle antikke kisten jeg har arvet fra min farmor som er 200 år gammel - den er et klenodium. Og for meg så må jeg ha grønne planter (men ikke for mange så det ser ut som en jungel) og kunst på veggene (litografier foreløpig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 17. juni 2003 Grønne planter er fint ja, gir rommene mer "liv" på en måte. Men bare hvis de blir tatt skikkelig vare på såklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2003 #8 Del Skrevet 17. juni 2003 system og sammenheng! plass til å bevege seg rundt uten å skumpe borti ting mye lys (dagslys..!) lite "smånips" ingen tegn til 80-talls stil.. frisk god lukt bøker!!! møbler i mørke tresorter lyse og lette gardiner (som ikke dekker for mye av vinduet) grønne planter som står andre steder enn i vinduskarmen! bord der du ser det aller meste av overflaten (dvs verken duk eller masse nips) kommer sikkert på mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 18. juni 2003 #9 Del Skrevet 18. juni 2003 Hmmm Jeg trenger: - Lyse farger - Gode fotografier - Bøker - Ryddige gode linjer.... æh... altså sammenheng i ting. Formen på møbler... grupperingen av ting greier ikke å beskrive det bedre. - Og ting som er nyttige OG pene... en av delene er ikke nok for meg. I en ideell verden ville jeg hatt en horisont å se på ut gjennom vinduet mitt *sukk* Ikke bare flere hus. - Og et dyr - helst en katt... en perfekt interiørdetalj :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 18. juni 2003 #10 Del Skrevet 18. juni 2003 Lys og rom - og nok oppbevaringsplass (gjerne skjult) slik at det ikke blir for rotete. Gamle og velholdte ting! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. juni 2003 #11 Del Skrevet 18. juni 2003 Gamle, litt slitte ting (som like gjerne kan være nye og ser gamle ut). Rustikke, røffe møbler, varme og glade farger, myke sittemøbler, frodige former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 18. juni 2003 #12 Del Skrevet 18. juni 2003 badekar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 18. juni 2003 #13 Del Skrevet 18. juni 2003 Å ja!!! Badekar - det kan jeg ikke leve uten!! Jeg har et digert ett med løveføtter! Suz - bade gakk-gakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2003 #14 Del Skrevet 18. juni 2003 Gamle, litt slitte ting (som like gjerne kan være nye og ser gamle ut). Rustikke, røffe møbler, varme og glade farger, myke sittemøbler, frodige former. liker den med røffe møbler.. men "frodige former" tror jeg ikke passer på min smak.. men det er veeeldig vanskelig å se for seg hva andre mener med disse ordene.. (eller skjønner du heeelt hva jeg mener Lea? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 18. juni 2003 #15 Del Skrevet 18. juni 2003 -En "jippi-ønskeliste": *God plass -gjerne flere "sittekroker". *Skap!!- "walking-closet" *Stilige,men praktiske golver *Lyse veggfarver, men gjerne innslag av litt rustikk stil *Koselig ildsted i stuen. *Liten peis eller grue på kjøkken. *Passe stor og koselig terrasse utenfor stuen *Kjølerom - til brus,øl og grønnsaker m.m. *Hobbyrom *Stort bad med badekar *Garasje nær ytterdøren NOE av dette har jeg allerede, men drømmer videre........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 18. juni 2003 #16 Del Skrevet 18. juni 2003 -*Skap!!- "walking-closet" Ikke "walking" Sisilie - "walk in" Du kan gå inn i dem - de går ikke sjøl... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 18. juni 2003 #17 Del Skrevet 18. juni 2003 Hehe...joda,jeg vet det, men vi sier det for moro her i huset........og da blir det lett adoptert på "papiret"....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. juni 2003 #18 Del Skrevet 18. juni 2003 Hmm... ja... hva er "must" uten om de PRAKTISK nødvendige tingene... Ting jeg drømmer om er i alle fall: blomster ja (for meg er det ikke definitivt grønne, jeg har et par som er grønne det meste av året, men som blomstrer en gang i løpet av året (den ene blomstrer i alle fall i år, den andre har jeg ikke fått til enda, de er avleggere begge to, fått av mamma) badekar er nok sambos drøm, men det er jo kos det ja Skap, masse, masse skap, det vil jeg ha. Bilder på veggene, både familiebilder og "kunstbilder" Bøker i bokhylla. Masse bøker. Jeg liker nå litt "nips" som dere kaller de, "pynteting" sier jeg. Ikke for mye, men litt pynt. Lys, til brenning og til pynt (eller til begge deler) Utested (veranda eller på bakkeplan, gjerne begge deler jatakk, så vi kan grille, barna og hunden (vi har ingen av disse enda) kan leke, etc) Sikkert masse annet, men kommer ikke på mer akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 18. juni 2003 Veranda og lys må tilføyes på min liste Jeg liker også litt pynteting her og der, bare det ikke blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 18. juni 2003 #20 Del Skrevet 18. juni 2003 Rolige flater og luft i et hus, er det jeg liker best tror jeg, men det skal ikke være sterilt. Bilder på veggene, avskårne blomster i vase, flott gulvparkett og glassbyggesten er blant de tingene som jeg synes er fint . Synes også det er flott å komme til ytterdører med flott dørmatte med ditto navnskilt og kanskje en plante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå