Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest linni...
Skrevet

Jeg var å tok extensions i en salong i Trondheim i helgen. Det viste seg at de ikke har peiling på det de har drevet med og håret mitt ser rett og slett jævlig ut. Jeg betalte 4000 kr for dette, så mener det burde vært bra. Jeg satte inn 70 fester, og hun som gjorde dette på meg brukte kun en time. (Ganske urovekkende bare det??)

Har hatt extensions mange ganger før og da har jeg sittet i minimum 3,5 t. Jeg spurte henne om hvordan det hadde seg at hun gjorde det så fort. Hun svarte da at hun hadde gjort det så mange ganger, dette var noe hun kunne. Etter alt håret var satt på tok hun meg med til vasken (håret skal ikke vaskest de første 24 t etter påsetting da det må få tid til å stabilisere seg) Jeg sa som sant var at jeg aldri hadde opplevd dette, men de klarte til slutt å overbevise meg en liten stund om at dette var vanlig. (Noe jeg vet nå at det ikke er.) Ikke skjærte de til håret etter de var ferdig heller. Jeg skrev under kontrakten, men de har jo allerede begått et regelbrudd? Jeg var innom der i dag og ble møtt med TOTAL arroganse!!

Sjefen for salongen var skikkelig uhøflig mot meg og svarte frekt hele tiden. Hun sendte mannen i salongen (60-åring med svennebrev i HERREKLIPP) til å se over håret mitt. Han hadde ikke peiling på hva han dreiv med, det var tydelig. Håret er festet helt uten symmetri og det gnager seg inn i hodebunnen min, da det er festet så utrolig stramt. (Festene skal egentlig være festet 1,5cm fra hodebunnen, det er IKKE mine.) De tilbydde meg til slutt 50% av det jeg betalte- tilbake, noe jeg blankt nektet. Kommer ikke på tale at jeg betaler for så dårlig arbeid!! Og fytti grisen for ikke å nevne servicen!!! Verste salongen jeg i hele mitt liv har opplevd!! Noen som vet hvilke rettigheter man har? Jeg fikk beskjed av sjefen for salongen at jeg kunne bare gå til sak, for hun synes ikke det var gjort noen feil. Kan noen gi noen gode råd? Jeg har ikke tenkt å gi meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det du sier er sant ( noe jeg også tror, men bare en talemåte ) så har salongen begått alvorlige feil. De har handlet feil, og du betalte full pris. Du har med andre ord mottatt for en tjeneste som ikke har blitt fullført/fullført med mangler. Og dermed skal du ha krav på pengene igjen, eventuelt at de ordner skikkelig opp i dette. Kontakt forbrukerombudet og forklar saken, de kan hjelpe deg nøyere!

Lykke til, og IKKE GI DEG! :)

Skrevet
Hvis det du sier er sant ( noe jeg også tror, men bare en talemåte ) så har salongen begått alvorlige feil. De har handlet feil, og du betalte full pris. Du har med andre ord mottatt for en tjeneste som ikke har blitt fullført/fullført med mangler. Og dermed skal du ha krav på pengene igjen, eventuelt at de ordner skikkelig opp i dette. Kontakt forbrukerombudet og forklar saken, de kan hjelpe deg nøyere!

Lykke til, og IKKE GI DEG! :)

Tusen takk :) Ble litt oppmuntra nå :) Skal kontakte de imorgen... Men hva sier jeg til de? Bare si det slik jeg har opplevd det? Og hva kan de eventuelt gjøre med saken? Hun frisøren sa og at de ringte kunder fra Tyskland som ville komme å sette på extensions. Nå skjønner jeg hvorfor!!

Skrevet

Hvorfor betalte du når du var så misfornøyd? Hvis frisøren jeg går til gjør en dårlig jobb så betaler jeg ikke før det er rettet opp i.

Når du allerede har betalt: var dette i en frisørkjede? si f.eks Nikita, Adam & Eva e.l? Isåfall kan det lønne seg å ta kontakt via mail til ledelsen og fortelle om din opplevelse. Vær saklig, skrik og hyl lønner seg ikke.

Går ikke dette så er det lite å gjøre. Er du tøff nok kan du jo stille deg i salongen og gjøre det klart for kunder som kommer inn der hvor elendig salongen er :)

Skrevet
Hvorfor betalte du når du var så misfornøyd? Hvis frisøren jeg går til gjør en dårlig jobb så betaler jeg ikke før det er rettet opp i.

Når du allerede har betalt: var dette i en frisørkjede? si f.eks Nikita, Adam & Eva e.l? Isåfall kan det lønne seg å ta kontakt via mail til ledelsen og fortelle om din opplevelse. Vær saklig, skrik og hyl lønner seg ikke.

Går ikke dette så er det lite å gjøre. Er du tøff nok kan du jo stille deg i salongen og gjøre det klart for kunder som kommer inn der hvor elendig salongen er :)

Jeg betalte jo fordi jeg trodde det kom til å bli bedre.. At håret kom til å gli inn i mit eget hår, men det har skilt seg totalt. Ser ut som den hockeyen.Er ikke i en kjede nei... Aldri hørt salong navnet før.

Skrevet

gå til en annen salong (en bra en) og få de til å se over håret ditt. Da får du en annen part sin mening om jobben de har gjort.

Ta også bilder av det du mener er feil, så har du bevis hvis du må gå enda videre med det.

Lykke til

Skrevet

Kan du fortelle hva salongen heter? Har bodd i Trondheim i mange år og kanskje vet om dem?

Skrevet
gå til en annen salong (en bra en) og få de til å se over håret ditt. Da får du en annen part sin mening om jobben de har gjort.

Ta også bilder av det du mener er feil, så har du bevis hvis du må gå enda videre med det.

Lykke til

Det hadde jeg også gjort. Det er viktig at du i forhold til ditt krav får dokumentert "skaden".

Gjest meg igjen
Skrevet
Tusen takk :) Ble litt oppmuntra nå :) Skal kontakte de imorgen... Men hva sier jeg til de? Bare si det slik jeg har opplevd det? Og hva kan de eventuelt gjøre med saken? Hun frisøren sa og at de ringte kunder fra Tyskland som ville komme å sette på extensions. Nå skjønner jeg hvorfor!!

Hei igjen!

Ja, ring ombudet og si det som du har sagt her, alt som skjedde, hvordan det skjedde og hva som ble resultatet. Du har fått tips her om å ta masse bilder av håret ditt, det glemte jeg å ta med, men det er en veldig god ide! Få noen til å ta en masse bilder av HELE hodet ditt, nøyaktig der de festene sitter, og hvordan det ble seende ut til slutt. Dokumentasjon er veldig viktig. Du har absolutt en veldig viktig sak her, og du er helt sikkert ikke alene om dette. Er nok mange der ute som har opplevd lignende, om ikke med samme salong. Forbruker ombudet kommer da til å spør om du har dokumentasjon, bilder, kviteringer o.l å vise til. Det kommer du sikkert til å ha om du følger rådene her, videre vil forbrukerombudet/rådet finne ut hva slags lover salongen har brutt. Deres advokater kommer til å ta kontakt med salongen og stille krav på dine vegne dersom du ber om det, altså de gir deg pengene tilbake i denne saken. Regner ikke med du vil at de skal prøve å gjøre jobben skikkelig en gang til?

Skrevet

Hei trådstarter,

det er KJEMPEVIKTIG at du går innom en annen salong for å få dem til å vurdere det, dette trenger du sammen med bildebeviset ditt senere. Ellers blir det fort ord mot ord.

En seriøs salong vil ikke kreve penger av deg for å gi deg en vurdering. Men det er altså svært viktig at du gjør dette allerede I DAG! Håret vokser som kjent hver dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...