Gå til innhold

Nå flytter jeg til Oslo

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, Oslo overhopes av distriktsmennesker som skal inn til "storbyen" for å studere. Kjipt. Hvor er de ekte Oslo-folkene?

Distriktsungdom trives på Oslo City, nedre Karl Johan og på Grorud fritidsklubber, der skjer det mye. Ja, også spiser de på restauranten McDonalds.

Gjest LanaLane
Skrevet
Å nei, Oslo overhopes av distriktsmennesker som skal inn til "storbyen" for å studere. Kjipt. Hvor er de ekte Oslo-folkene?

Distriktsungdom trives på Oslo City, nedre Karl Johan og på Grorud fritidsklubber, der skjer det mye. Ja, også spiser de på restauranten McDonalds.

Bare det at du kaller McDonalds en restaurant får meg til å mistenke at du også er et distriktsmenneske :fnise:

Velkommen til Oslo ts:)

Gjest Ms.GuineaPig
Skrevet

Gled deg til butikkene og utelivet. Det skal mye til for å kjede seg ;-)

Skrevet

Gled deg til anonymitet, hvor du slipper å gå omveier for å unngå å møte naboen :P

Spøk til side; gled deg til en by som har utrolig mye å by på, rikt uteliv, hyggelige fortauskafeer, parker man kan slenge seg ned i om sommeren, endeløse mil med mark, sommerlivet på øyene i Oslofjorden, sitte på aker brygge og bare se på livet...

gru deg til rushtrafikken, jeg håper du har planer om å ta kollektiv :)

Ellers blir man herdet av å se tiggere og narkomane, det kommer sikkert til å gå inn på deg, men det er dessverre en del av Oslo sentrum.

Vet du hvor i Oslo du skal bo?

Velkommen hit, er sikker på at du kommer til å trives glugg ihjel :jepp:

Skrevet

Gru deg til eklinger som gnir seg mot deg på kollektivtransport - hvis du er dame. Ellers syns jeg det meste annet er herlig med Oslo :)

Velkommen!

Skrevet

Gled deg til sommeren, gru deg til blind vold.

Oslo<3

Skrevet
Gled deg til sommeren, gru deg til blind vold.

Oslo<3

Blind vold kan du like gjerne oppleve hvor som helst. Gled deg til alle årstider i Oslo du :)

Skrevet

Du kan se frem til å få gleden av å bo i Norges beste by (sånn subjektivt sett :ler: )!

Caféer og restauranter, uteliv, anomymitet, greit shoppingtilbud, hyggelige mennesker, passelig bra tilbud av gallerier og muséer, koselige parker, strender, Oslo-marka...

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Gru deg til eklinger som gnir seg mot deg på kollektivtransport - hvis du er dame. Ellers syns jeg det meste annet er herlig med Oslo :)

Velkommen!

Det har jeg virkelig aldri opplevd, selv om jeg kjører kollektivt hver dag. :klø:

Jeg er veldig glad i Oslo, eller iallefall i deler av byen. Er sjelden i sentrum (aka Karl Johan etc, det er jo en zoologisk hage på nattestid), holder meg mest til Grünerløkka, Grønland, Tøyen og de områdene. Opplever sjelden "skumle" ting, men det er jo greit å ta forholdsregler.

Det jeg liker best med byen er at det er lett å komme seg ut i marka, det er supert å kunne ta fergene ut til øyene om sommeren og det er sjelden problem å finne steder man liker å gå ut. Imidlertid er det kjedelig å bruke såpass mye tid på transport (selv om det er lite i forhold til de virkelige storbyene), men det er jo litt en vanesak også.

Skrevet

Gru deg til sinnsykt høye boutgifter. Har du ikke noe nettverk i Oslo fra før, kan du også risikere å bli ganske ensom.

Ellers er det mye å glede seg til, som andre har svart i denne tråden.

Skrevet

Har du ikke noe nettverk kan du jo "lete etter venner" her inne :jepp:

Gled deg til Oslo-marka om du er glad i natur, 30-45 min med t-bane og du kunne like gjerne vært et helt annet sted i landet.

Gled deg til utvalg av butikker, restauranter, uteliv, kino, mennesker (det er deilig å kunne være anonym), bra kollektiv-tilbud*, godt utvalg av jobber

*jeg mener selvfølgelig bra sammenliknet med andre byer i landet, buss,trikk og bane går omtrent overalt. Hvor mye forsinkelser og mennesker osv osv det er er selvfølgelig en helt annen sak.

Gru deg til uteliggere, "gjenger", narkomane, fulle busser/baner/trikker

Skrevet

Bra kollektivtilbud, bra utvalg av jobber, mange typer utesteder og møteplasser for alle slags folk, bra kulturliv, butikkutvalg osv.

Minus: Endel stress med mye folk (kommer an på område og arbeidstider), høye boutgifter, litt skittent (kommer an på hvor i byen), veldig delt mellom Øst og Vest selv om det nok merkes best for de som vokser opp eller har barn her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...