Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp fått en trådløs ruter av en venn,som da ga meg passord og alt some skulle til for å koble den opp,og det gikk greit.Men får ikke kontakt med internett,WLAN er tilkoblet men det some heter LAN er ikke koblet på pc,da får jeg medling at LAN er disconnected.Er det noe med pc'en jeg må instille ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må legge inn opplysninger fra din tjenesteleverandør (Telenor el.l) inn i innstillinger. Dersom du har koblet den til et ADSL-modem, må du aktivere DHCP i ruteren. Hva slags ruter er det?

Skrevet
Du må legge inn opplysninger fra din tjenesteleverandør (Telenor el.l) inn i innstillinger. Dersom du har koblet den til et ADSL-modem, må du aktivere DHCP i ruteren. Hva slags ruter er det?

Den er koblet til ADSL-modem,men har ikke noe navn enn D-link på ruteren.Hadde pc'en med meg til syden en gang hvor de hadde trådløs nettverk der og da koblet den automatisk opp.Kanskje jeg må kjøpe gjennom leverandøren min en trådløs ruter for at det skulle fungere ? Hvis det er sånn at jeg må legge inn opplysninger.Har ikke hatt sånn trådløs før så jeg er usikker om det er nødvending.

Skrevet

Er det slik å forstå at du ikke får koblet PC'en til ruteren i det hele tatt? Jeg trodde du mente at det gikk, men at du ikke fikk koblet til internett. I så fall måttet du logge inn på ruterens web-grensesnitt (http://192.168.0.1) og aktivere DHCP på siden du angir ISP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...