Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette innlegget er som så mange før meg.. fullt av ønsesymptomer, og drømmetanker. Men jeg klarer ikke dy meg likevel.hehe :fnise:

Vi har akkurat beynt å prøve nå denne måneden. Jeg hadde 1. menstrasjonsdag 28. oktober. Og EL ca 8/9 november. Vi hadde sex natt til 5. november.

Det jeg altså lurer på nå. .. var det for lang tid mellom samleie og El?

Jeg føler meg annerledes , og som de fleste andre prøvere på stadig symptomjakt. Er på dag 9/10 DPO. Jeg har veldig ømme bryster.. det pleier jeg å ha men brystvortene er også såre.. det har jeg ikke hatt tidligere. Men det som får meg til å håpe er det at jeg har stikkinger og før- mens- lignende smerter i nedre del av magen.Nedre mage.. altså under valken (hehe) men over skambeinet er litt hoven?!. Og jeg har vært veldig svimmel den siste uken. Det kommer og går.. merkelig. :lur:

Jeg er sååå klar for en spire og håper selvfølgelig at det har klaffet allerde. Har testet de to siste dagene.. negativt. :tristbla: Senest nå.. men fremdeles negativt... er det for tidlig å teste? Hører om mange som får positivt svar fra dag 10 DPO.

Noen tanker?? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptomjakten er ikke lett og det er veldig lett å finne symptomer om man bare leter godt nok :fnise:

Men til det du spør om. Sædcellene kan leve opp til 5 dager har jeg lest de fleste steder så det kan godt hende at noe er på gang :) Hvor tidlig du kan få en positiv test tror jeg er veldig forskjellig. Jeg har aldri testet før den dagen mensen skal komme og hos meg er det som regel 13-15 DPO (missliker negative tester for mye til å teste for tidlig, men det er meg :Nikke:).

Men hvor lang syklus pleier du å ha?

Masse lykke til :klem: Det kan bli spennende dette her :popcorn:

Skrevet

Tusen takk for et sympatisk svar!!hehe. Jeg har en syklus på 27- 28 dager. veldig regelsmessig. Har ikke gått på pillen på 2-3 år, så den er for lengst utav systemet :gjeiper:

Jeg kjøpte en slik pakke fra billigtester.com... så det kostet meg ikke så mye å teste. Men har kun to igjen..heheh.. det går unna her ser du. Nå tenker jeg å vente til fredag i hvertfall.. ikm er tirsdag. Jeg er invitert på fest på fredag og vil ikke drikke hvis jeg er gravid. Men HATER å se de negative testene jeg også!! :kjefte: hehe.

Jeg glemte visst noen "symptomer": har hatt noen dager med hodepine (noe jeg ALDRI har), tett nese, litt sure oppstøt og er veldig trøtt. Men det er jo mulig dette bare er vanlige pms symptomer. Men håper og ber om at det er en liten spire!! :jepp:

Skrevet

Vi har prøvd siden i sommer, og jeg er hver mnd på jakt etter symptomer, og jeg finner de hver mnd. Tror hver mnd at jeg er gravid. Er alltid kvalm, kjenner alltid metall smak i munnen, og stikking i magen. Har øme bryster, og blir også sår, og i tillegg får jeg melk i brystene hver gang jeg har eggeløsning.

Jeg har siden sommeren(altså august), brukt 15 eggløsningstester.

He he, så her er det bare å være tålmodig, ikke lett å være prøver idag gitt

Skrevet

Vet hvordan du har det :) Jeg føler meg også gravid for tiden, uten at jeg har noen skikkelige symptomer å sikte på :sjenert: Tiden mellom EL og IKM er LAAANG!! Forrige mnd tok jeg EL og graviditetstester for godt over 500 kr :fnise:

Gjest AnneBerit
Skrevet

Kjenner meg meget igjen i det dere sier jeg også...! :) symptomer, TR som aldri kommer.. negative tester.. bah! i motsetning til dere har dere sånn ca peiling på hvor lang syklusen deres er. Dere er heldige! sist gikk jeg nesten FEM måneder før TR kom.. og skjønner egentlig ikke hvorfor. om syklusen skulle ha vært 28 dager er jeg igjen godt på tur over... har masse symptomer, men hater negative tester, såå.. har ikke testet noe nei....

Gjest Gjest_idac_*
Skrevet

Ikke for å gi deg falske forhåpninger,men... Da jeg ble gravid med sønnen min så var det ikke planlagt. Men den mnd så la jeg merke til at jeg var tett i nesen i noen dager-uten å være forkjølet, og hadde hodepine, noe jeg aldri hadde hatt frem til da.

Googlet litt da og fant frem til at det faktisk var noen at veldig tidlige symptomer. Jeg tok en test 11 dager etter samleie og den var svaaak positiv.

Lykke til!

Skrevet

Det var overhode ikke usympatisk ment, men ser at det kanskje kan virke sånn he he :) Kjenner meg bare godt igjen i symptomjakten og tror det kan være lett å finne noen symptomer som matcher det å være gravid. Alle prøver ønsker jo veldig sterkt at en spire skal være på gang, håpet har tendens til å bli veldig høyt når det nærmer seg TR. Det kan nok de fleste her kan skrive under på.

Testing på fredag høres bra ut, og spes siden du skal på fest. Greit å vite! Håper den blir positiv :tommelopp:

Gjest utloggget Nathalia
Skrevet

Høstjenta: beklager.. var ikke ment ironisk at det var sympatisk. Jeg syns det var et sympatisk svar.!. så takk for det.hehe. JA er veldig på jakt og håpet stiger veldig mot ikm.hehe

Gjest utloggget Nathalia
Skrevet

Ååhhrrr.... tok test nå i morges. fremdels negativ! :trist: og nå har jeg begynt å spotte. Den helsikkes tanta kommer nok likevel. men har et ørlite håp enda, i og med ikm er på tirsdag.

Gjest AnneBerit
Skrevet
Ååhhrrr.... tok test nå i morges. fremdels negativ! :trist: og nå har jeg begynt å spotte. Den helsikkes tanta kommer nok likevel. men har et ørlite håp enda, i og med ikm er på tirsdag.

så kjipt! får krysse fingrene ekstra mye for en liten spire neste gfang nå da! :)

Skrevet

Der var den sure tanta på plass! :kjefte:

Var så sikker på at spiren satt denne måneden. Har fremdeles ømme bryster , noe jeg aldri har rett før ikm, og fikk tr 4 dager før ikm. Men men.. Får satse på ikm desember da! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...