Gå til innhold

Saftig sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Må prøves en gang! Men 9 dl sukker? :hakeslepp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Mulig jeg hadde en for stor langpanne, men måtte ihvertfall doble glasurmengden og selv da fikk jeg ikke nok til å dekke hele.

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Ble det ikke nok til et tynt lag med glasur, engang?

Skrevet

Ååh! Har lyst på! :sikle:

• 1 år senere...
Skrevet

Her googler jeg meg fram til "saftig sjokoladekake" for å lage en i dag, og så blir jeg fristet av denne tråden, leser hele, og ser at jeg tydeligvis hadde lyst på denne kaka for to år siden også :fnise: På tide å lage den da :biggrin:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal det virkelig være 9 dl sukker i den kaka?

Ja, men av smaken skulle man ikke tro det. Jeg synes kaka smaker altfor mye rømme.

Skrevet

Dette er den beste sjokoladekaken jeg har spist og blir bare bedre og bedre jo lengre den står (hvis man klarer å la den være da...)

300 g margarin

3 ss kakao

3 1/4 dl vann

Dette kokes opp.

3 egg

2 1/2 dl rømme

Blandes sammen

6 3/4 dl sukker

6 3/4 dl mel

1/2 ts salt

2 ts natron

Ha det tørre i egg/rømme-blandingen. Rør inn den avkjølte vann/margarin/kakao-blandingen til slutt. Stekes nederst i ovnen på 180 grader i 35 minutter. (I en "halvstor" langpanne)

Skrevet

Dette er den beste sjokoladekaken jeg har spist og blir bare bedre og bedre jo lengre den står (hvis man klarer å la den være da...)

300 g margarin

3 ss kakao

3 1/4 dl vann

Dette kokes opp.

3 egg

2 1/2 dl rømme

Blandes sammen

6 3/4 dl sukker

6 3/4 dl mel

1/2 ts salt

2 ts natron

Ha det tørre i egg/rømme-blandingen. Rør inn den avkjølte vann/margarin/kakao-blandingen til slutt. Stekes nederst i ovnen på 180 grader i 35 minutter. (I en "halvstor" langpanne)

Hvilen glasur? :-)

Skrevet

Jeg har ingen spesiell oppskrift men har brukt litt forskjellig hver gang. Den er veldig god uten glasur også.

• 1 år senere...
Skrevet

Her googler jeg meg fram til "saftig sjokoladekake" for å lage en i dag, og så blir jeg fristet av denne tråden, leser hele, og ser at jeg tydeligvis hadde lyst på denne kaka for to år siden også :fnise: På tide å lage den da :biggrin:

Og det gjorde jeg da, og nå kom den opp på mine innlegg og minte meg på hvor ekstremt god denne kaka var og jeg må lage den igjen :sikle:

Gjest roseduft
Skrevet

Noen som har prøvd å fryse denne kaka, med glasuren på? ..

• 1 år senere...
Skrevet

Lurer jeg og på.

Skrevet

Shit, denne kaka så utrolig god ut! Er det ikke noen som har bursdag snart daaa? :plystre:

Skrevet

Kan fint fryses.

Skrevet

Nå fikk jeg også lyst på sjokoladekake!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...