Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Jeg var syk for en uke siden, og fikk sykemeldig for det. Når er siste frist å levere den til arbeidsgiver for å unngå at jeg ikke får utbetalt lønn den dagen?
Sofie1 Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Jeg var syk for en uke siden, og fikk sykemeldig for det. Når er siste frist å levere den til arbeidsgiver for å unngå at jeg ikke får utbetalt lønn den dagen? Du bør sende/levere til arbeidgiver snarest.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Ja, men er det en lovsatt frist? Redd det er for sent.
tålla Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Når du blir sykemeldt så skal den ene delen av sykemeldingen sendes til arbeidsgiver samme dag som den er utskrevet. Arb giver kan om de vil velge å ikke utbetale deg sykepenger siden du ikke har gjort det du skal gjøre ihht dokumentasjon.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 I henhold til folketrygdloven § 8-18 ytes sykepenger tidligst fra den dag arbeidstakeren har gitt melding om at h*n er syk. Retten til sykepenger faller bort dersom arbeidsgiveren skal betale sykepenger på grunnlag av legeerklæring, og legeerklæringen ikke er sendt til arbeidsgiveren innen 14 dager etter at arbeidsgiveren kan kreve slik erklæring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå