sweetdana Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 I likhet med alle andre nybegynnere i mineralsminke, tenkte jeg også å skrive et innlegg her og spørre Har tenkt å prøve KISSME og everyday, har hørt mye bra om de her på forumet. Men så var det dette med farger da. Skal jo såklart bestille prøvepakninger, men veldig dumt hvis jeg bestiller prøver helt på jordet. Har mørkt hår og mørke øyne med lys kombinasjonshud og noe acne på haken. Er ikke naturlig brun i huden, men selvfølgelig mørkere enn mange med lyst hår og blå øyne. Syns det er så vanskelig å si om jeg har kald eller varm hudtone, eller om jeg har gule undertoner ellr ikke. Det beste hadde jo såklart vært og dratt å fått en fargeanalyse, men finnes det noe sted på nettet man kan få hjelp (bare som en rettesnor når man skal bestille prøvepakninger). Må nevnes at jeg har brukt Isadora mineralfoundation i farge medium beige. Forsåvidt vært fornøyd, men Isadora får jo endel dårlig kritikk, så jeg tror nok jeg bare er fornøyd fordi jeg ikke har prøvd noe bedre! Fjoo det ble mange spørsmål:) Håper på svar
Kamelia83 Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 I likhet med alle andre nybegynnere i mineralsminke, tenkte jeg også å skrive et innlegg her og spørre Har tenkt å prøve KISSME og everyday, har hørt mye bra om de her på forumet. Men så var det dette med farger da. Skal jo såklart bestille prøvepakninger, men veldig dumt hvis jeg bestiller prøver helt på jordet. Har mørkt hår og mørke øyne med lys kombinasjonshud og noe acne på haken. Er ikke naturlig brun i huden, men selvfølgelig mørkere enn mange med lyst hår og blå øyne. Syns det er så vanskelig å si om jeg har kald eller varm hudtone, eller om jeg har gule undertoner ellr ikke. Det beste hadde jo såklart vært og dratt å fått en fargeanalyse, men finnes det noe sted på nettet man kan få hjelp (bare som en rettesnor når man skal bestille prøvepakninger). Må nevnes at jeg har brukt Isadora mineralfoundation i farge medium beige. Forsåvidt vært fornøyd, men Isadora får jo endel dårlig kritikk, så jeg tror nok jeg bare er fornøyd fordi jeg ikke har prøvd noe bedre! Fjoo det ble mange spørsmål:) Håper på svar Både på Everyday og KissMe sine sider kan du bestille prøvepakninger til 30 og 25 kr. Hos everyday får du tre foundations, blush og concealer, og hos KissMe får du tre foundations, to blush og en ansiktsfarge? På Kiss kan du f.eks velge medium eller dark, så får du tre forskjellige grupper. En kald, en varm og en nøytral foundation tror jeg. Da ser du hva som passer best til deg. Jeg bestilte medium, og syns ikke de var spesielt mørke.
Kihn Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 (endret) Hos everydayminerals kan du bestille et prøvekit med 3 foundations, 1 blush og en concealer i sample-str., og da betaler du bare for frakt (ca. NOK30). Det er nok den eneste måten å gjøre det på, jeg fant ikke min farge på første forsøk, så man må på en måte se hva man kan gå ut ifra ved hjelp av noen prøver på de ulike fargene. edit: oops, noen var raskere enn meg Men jeg kan jo si at jeg er kjempefornøyd med everydayminerals Endret 18. november 2008 av Kihn
sweetdana Skrevet 18. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2008 Ok. Men hvordan finner man ut hvilken undertone man har i huden? Hva skal man se etter?
Kamelia83 Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Ok. Men hvordan finner man ut hvilken undertone man har i huden? Hva skal man se etter? Du må nesten bare prøve deg frem, og bestille litt av hvert. Se hva som ser best ut på deg. Jeg har måttet prøve meg frem jeg og. Bestilte masse prøver fra flere forskjellige merker.
Kihn Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Ok. Men hvordan finner man ut hvilken undertone man har i huden? Hva skal man se etter? Du sier du er relativt mørk, men har lys hud. Jeg tviler på at du er Cool (som er litt rosa) eller Beige (noe mer grålig). Jeg tenker at du er Warm, Golden eller Olive, men du får bare bestille prøver og se hvordan det funker. Les på beskrivelsene av hver farge, og ta en titt på din egen hud i dagslys. Som regel ser man greit om man er mer rosa eller gul, og da kan du eliminere farger i alle fall
sweetdana Skrevet 18. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2008 Har fått bestilt prøver så får vi se:) Bestilte en warm, èn beige og èn golden. Får ta det derfra. Nå er det vel bare å vente ved postkassen:)
Kihn Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Jepp Forhåpentligvis tar det bare en uke. Nå får du sett hvilken 'farge' du skal ha, i allefall, også får du bare bestille nye samples i samme tone i mørkere/lysere toner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå