Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #1 Skrevet 16. juni 2003 Er i en litt vanskelig situasjon for tiden,og håper noen med litt mer erfaring kan gi meg noen gode råd...? Det ble slutt med kjæresten etter 4 år for ca 4 mnd siden. Grunnen var at jeg har ikke de riktige følelsene for ham lenger;er glad i ham som en venn,men ikke noe mer... Dette har han hatt vanskelig for å takle,er nå ganske deprimert,og jeg har til tider vært den som har fungert som "terapeut" i vanskelige stunder. Jeg er jo som sagt veldig glad i ham som en venn,og synes det er fælt at han det sånn..Han gir seg ikke,vil vi skal prøve på nytt osv. Nå har jeg truffet en gutt som jeg er redd jeg holder på å bli forelsket i...Har prøvd å holde det på et vennskapelig plan,for egentlig passer det jo veldig dårlig med noe slikt nå..Nå de siste dagene har det blitt til litt mer enn bare vennskap, klarer ikke å holde tilbake følelsene mine,og han føler visst også det samme... Alt dette må jeg jo også skjule for min eks;tørr ikke tenke på hvordan han ville reagert hvis jeg hadde ortalt ham det,så langt nede som han er nå.. Prøver å ta det veldig rolig med "den nye",og han stresser meg heller ikke. Men jeg vil jo helst bare være sammen med ham hele tiden,han er så god og snill.. Noen med litt erfaring som har noen tranker rundt dette?
Gjest Poirot Skrevet 16. juni 2003 #2 Skrevet 16. juni 2003 Jeg har selv vært den som ble dumpet, av en eks som var snill mot meg. Det var ikke akkurat lettere å komme over ham.... Kutt ham ut i en lengre period. Brutalt, ja, men han trenger å lære å leve uten deg.
Gjest ~Hanne~ Skrevet 16. juni 2003 #3 Skrevet 16. juni 2003 Terapi for eks'er er med på å opprettholde håpet. At han ikke vil gi seg, kan du takke deg selv for.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #4 Skrevet 16. juni 2003 dere har nok rett...Det er bare så vanskelig å se ham slik,og han har ikke så mange andre å snakke med.. Spørs om jeg bare må gjøre det litt mer brutalt likevel.. Ikke lett dette! :cry:
Miew Skrevet 16. juni 2003 #5 Skrevet 16. juni 2003 Du har bestemt deg for å ikke leve livet ditt ut med ham ved din side, er det ikke da på tide å "fullføre" det? Du skal ikke begrense ditt eget liv pga hans, han som er din venn, følelser for deg, når du allerede har sagt ifra om at du ikke vil mer med ham... Da er det kanskje best å kutte tvert, ja...
Gjest Vega Skrevet 16. juni 2003 #6 Skrevet 16. juni 2003 Siden du har holdt ham litt varm ved å holde kontakten og trøstet ham, ville jeg ikke sagt rett ut at jeg hadde en ny. Jeg ville bare vært travel, og sagt jeg ikke har tid. Funnet på unnskyldninger. I den første tiden. Men du må si med en gang at det ikke er noe håp, og at du vil unngå ham en tid framover nå, slik at han kommer seg videre - det samme med deg.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 17. juni 2003 #7 Skrevet 17. juni 2003 Du må nok innse det harde faktum at vennskap og ekser ikke hører sammen. Og de gangene det gjør det - da er du virkelig heldig. Gi ham det glatte lag, sett skapet på plass og kutt ut sympatien for ham. Kom deg videre selv, det er tross alt ditt liv.
VesleBråka Skrevet 19. juni 2003 #8 Skrevet 19. juni 2003 Du holder ham på gress, han tror ikke på deg at det er helt slutt så lenge du gjør det. Kutt navlestrengen. Han må stable seg på beina selv, det kan ikke du gjøre for ham likevel.
Livets datter Skrevet 19. juni 2003 #9 Skrevet 19. juni 2003 Bryt! Hardt og brutalt. Det er faktisk det snilleste du kan gjøre. Ille for ham nå, ja. Men det vil ta ham desto kortere tid å komme over deg og gå videre. Jeg har/og er forsåvidt i en lignende situasjon som du er nå. Noen sa en gang: "If you love him, set him free"
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. juni 2003 #10 Skrevet 19. juni 2003 Som noen sier her så holder du ham på gress- og jeg synes du har mye av skylden for at han ikke har kommet seg videre. Du må sette deg i respekt og få ham til å innse at det er slutt og at det aldri vil bli dere to igjen. Jeg gjennomgikk noe av det samme med min eks. men til slutt ble jeg nødt til å være "brutal"- og da våknet han opp av den transen han var i om at jeg ikke mente det jeg sa, at jeg ville ombestemme meg mm. Du må nok være litt brutal skal både du og han komme videre. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #11 Skrevet 20. juni 2003 Helt enig med Hanne!!!!!!! Si opp med umiddelbar virkning i stillingen som terapeut for din ex!!!!!!!!! :oops: Eller nyter du å nøre opp om håpet hans????????
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #12 Skrevet 20. juni 2003 Han vil ikke gi seg sier du- - - - Hm - - - Det er jo DU som ikke vil gi deg!
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #13 Skrevet 20. juni 2003 Min eks vil heller ikke gi seg. Forventer at vi fortsatt skal dra på ferie sammen med barna i HANS ferieuker...Når jeg ikke kan eller vil blir han dritforbanna :evil: Han forventer at jeg skal stille opp for han alltid..og sant å si så gjør jeg også det ofte. For det er ikke lett å bo på HANS hjemsted når man ikke kjenner andre...Nå truer han med flytting. ..plustselig hadde han dame også..Samvær med sønnen får jeg visstnok ta på min egen kappe..sier han.. :o Nei, det er ikke lett!
Gjest Mayamor Skrevet 20. juni 2003 #14 Skrevet 20. juni 2003 Jeg hadde det også slik... Han truet med det ene og det andre. Og jeg syntes synd på ham. Etter 2 år fant han seg en ny. Gjett om jeg var lettet. Da først turde jeg å satse på at jeg kunne også finne meg en ny... Jeg valgte en feig måte... :oops: Ikke gjør samme tabben... Fortell ham hvordan "landet ligger". Tøft en liten stund for ham - men bedre på sikt. På den måten kan han også komme seg videre i livet sitt. Mayamor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå