Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Hei, Min samboer ønsker å kjøpe seg inn i min leilighet, som er i ett borettslag. Prisantydningen er på 1.7 mill. Fellesgjelda er på 950 000. Han vil kjøpe seg inn med 50%. Hvordan virker dette? Skal han betale meg 850 000 + å være med å dele på fellesutgifta hver mnd? Det var slik jeg forstod det på advokaten, men jeg forstår ikke hvorfor... Håper noen kan svare. Med vennlig Hilsen Vivian.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Hei, Min samboer ønsker å kjøpe seg inn i min leilighet, som er i ett borettslag. Prisantydningen er på 1.7 mill. Fellesgjelda er på 950 000. Han vil kjøpe seg inn med 50%. Hvordan virker dette? Skal han betale meg 850 000 + å være med å dele på fellesutgifta hver mnd? Det var slik jeg forstod det på advokaten, men jeg forstår ikke hvorfor... Håper noen kan svare. Med vennlig Hilsen Vivian. Prisantydningen er inkl.fellesgjelda. Vivian
Alison Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Prisantydningen er inkl.fellesgjelda. Vivian Er du sikker på det? Prisantydningen på leiligheter blir jo vanligvis oppgitt for seg og fellesgjelden for seg. Det er nok det advokaten går ut fra også. Koster leiligheten 1.700.000,- vil det være riktig av din samboer å betale halvparten, nemlig 850.000,-. I tillegg må han selvfølgelig ta sin del av fellesutgiftene (husleia) som da inkluderer fellesgjelda. Stemmer det du skriver, nemlig at prisantydningen er inkl. fellesgjelda, skal han ikke betale mer enn 425.000,- + halvparten av fellesutgiftene hver mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå