Gå til innhold

hasj

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke om man burde skrive dette innlegeg her....Men,men....Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å røyke hasj.Har bare lyst til å føle hvordan dt er.Noen av venninne mine har allerede prøvd...Ble først sure på dem for dt,mn så begynte jg å tenke hva er så farlig md dt?Så jg lurer på om dere kan gi mg noen gode grunner til å holde meg unna dt.

takker på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du 12-13? :)

Altså ... Ingen KAN nekte deg, men vil du skade deg selv, go ahead for min del.

Kanskje ikke så veldig oppmuntrende.

Skrevet

Hvis det er rusen du er ute etter, så vit at det er ikke alle hasj funker for, Det er ikke alle som får noe rus, og av dem som får er det mange som får bad trip.

Utenom dette er det ikke så veldig mange som kan si noe for å få deg til å ikke ville begynne hvis du har bestemt deg for at det er dette du vil. Dette vet jeg, da jeg har de samme lystene selv, selv om det går på litt sterkere ting.

Gjest Poirot
Skrevet

Man kan bli veeeeeldig svimmel, og det kan være ekkelt. Enda verre å kombinere med alkohol.

Skrevet

Jeg snakket med en som bruker hasj i dag, faktisk. Hun har brukt det i en del år.

Men hun påstår hun skal kutte det ut, fordi den hasjen som er på markedet i dag, er blandet med tyngre stoffer.

Dette er nå begynt å bli velkjent blant brukere i miljøet - hasjen er ikke som den var (var en reportasje fra England om det på tven i fjor) - og blir oftere blandet ut.

Den kan være blandet med ecstasy, amfetamin, heroin og blandinger.

Det er ikke bra - det er noe svineri, og kjempeskummelt.

Det som skjer, er at etter at det har vært masse hasj på markedet, holder de som innfører dopet, hasjen tilbake - og slipper masse tyngre stoff ut på markedet i stedet.

De som har brukt den hasjen som er blandet, får sug etter dop/rus, og har lett for å begynne med pulveret/pillene i stedet.

Og dermed har de ungdommen i sin hule hånd. For dette er ting som er verre å kutte ut...

En annen ting, er at den utblandede hasjen kan gi angst m.m. - som brukeren kan risikere å måtte slite med lenge, kanskje år.

Du gjør jo som du vil, men jeg tror jeg ville latt være...

I tillegg - ukonsentrert, irritabel osv. når rusen går ut (etter langvarig bruk)

Feil å si at hasj ikke virker på noen - men noen må røyke flere ganger før den virker - kanskje ti ganger.

Og ja, man kan bli svimmel og kvalm, verden går rundt, og man har kjempeangst og alt er kjiipt...

Skrevet

Hvis du vil høre at "Ja, det er kjempekult! Du MÅ prøve".. så tror jeg du burde finne deg et annet forum. Vil du seriøst prøve noe slikt som du kanskje liker?

Jeg har MANGE venner som røyker hasj. Jeg har ALDRI(helt sant) røykt selv, FORDI jeg var redd for å like det... Og jeg ser hva de som startet med hasj for fire år siden går på i dag(Det er MYE sterkere stoffer en hasj, kan jeg love deg). Det er motivasjon nok for meg. Ta deg en tur på tusenfryd og kjør berg og dalbanen. Tror du får mer glede av det. Billigere blir det også i lengden!

Skrevet

Søk på forumet - og du vil finne utallige meninger om hasj og cannabis generelt. Jeg for min del orker ikke å ta denne debatten nok en gang :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen forskjell på den rusen de ulike stoffene gir, og hva slags rus gir så de ulike stoffene?

Skrevet

Hvor gammel er du?

Noe slår meg og det er at du er svært ung.

Det sies at man helst skal la være å drikke alkohol før man minst er femten, pga. man trenger tid til å utvikle seg som menneske, og danne den plattformen man skal ha med seg, uten rusmidler. De som begynner å ruse seg svært tidlig - har lettere for å overdrive og bli avhengige. Men ikke dermed sagt at dette er fasit, og at alle får problemer.

All rus er individuell - det er derfor vanskelig å beskrive opplevelsen. Det får holde med å si at rus gir en fin opplevelse - men kan gi motsatt effekt. Ellers hadde ingen ruset seg - noe annet er å lyve. Men rusen kan blokkere for inntrykk i edru/nyktern tilstand, slik at alt virker grått sammenlignet med rusopplevelsen.

Og den beste rusen er å være edru, og ikke ligge under for abstinenser etter mer rus...

Alkohol går raskt ut av blodet, når rusen er over, er man kvitt giften. Andre stoffer henger igjen i ukesvis.

Er det slik at du mister vennene dine dersom du ikke ruser deg? Dersom de er venner, respekterer de ditt valg om å la være. Jeg ruset meg selv i min ungdom, men beholdt mine venninner som lot være - og det er jeg glad for i ettertid. Da fikk jeg sjansen til å komme tilbake til et normalt liv igjen, og endte ikke opp som en ensom, avdanket rusmisbruker... Jeg prøvde ikke påvirke dem til å røyke hasj heller.

Det gikk bra med meg ja. Men vi hadde ikke ecstasy. Det fantes ikke like mye hasj og amfetamin å få tak i. Dessuten hadde jeg ikke blodårer til å bli sprøytenarkoman - ellers kan jeg nesten garantere at jeg hadde begynt med heroin under en hard periode... Det er mange tilfeldigheter som rår.

Jeg kjenner altfor mange som døde ung.

Det er ingen som kan fortelle deg hva du skal gjøre.

Du står foran dine egne valg, og det er du som skal ta avgjørelsen.

Du kjenner deg sikkert unik og sterk - vær klar over at slik er det for de fleste!

Men du står overfor et sjansespill - hvor du ikke kan vite det endelige utfallet.

Rus noe dritt - altfor mange bukker under.

Skrevet

Adrenalin-kick er rus det! Som når du går på rollerblades og det går litt for fort i en bakke og du må hoppe over en fortauskant..og du greier det uten å gå på trynet. Da kjenner du deg levende! (been there)

Hasj blir du sløv og dum av, mens du selv tenker masse store tanker og tror du er fryktelig glup.

Cannabis er et vanedannende narkotikum. Skadevirkningene er først og fremst av psykisk natur, bl.a. med angstanfall, depresjon, mangel på initiativ og stagnasjon i personlighetsutviklingen.

Og en cannabis-sigarett kan inneholde opp til 50% mer kreftfremkallende stoffer en vanlig tobakk..så det så.

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes du virkelig at det er et spørsmål man skal stille andre om hva de syntes?

Slik burde du vite,unge frøken!!!!!! :fy:

Hasj er et middel som virker sentralberoligende på hjernen... Det vil si at den ikke er i 100% funksjon.

Har mange "venner" som gjorde det fordi det var kult og mange av dem skulle i dag gitt mye for å holdt seg unna!

De er fullstendig avhengig og kompanserer dette med andre stoffer bare for å få litt variasjon på rusen...

Hvorfor er det så spennende?

Du vil bare få dårlig samvittighet ved å gjøre det og tenk hvor skuffet foreldrene dine blir..

Livet har så mye annet å by på enn å gamble mellom liv og død!

(kanskje litt hardt tatt i,men man vet aldri hva som blir det neste etter hasj)

Håper du ikke gjør det,jeg :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange av dem som begynner klarer ikke å slutte. Du vet ikke om en av dem er DEG. Og det å sjanse med livet sitt er ikke spesielt smart.

Jeg hadde flere venner som ikke klarte det, de jobber i dag på trykkeri, har ingen utdanning, er alltid blakke, har ingen venner utenfor rusmiljøet.

Jeg blir kjempelei meg når jeg tenker på dem. I utgangspunktet hadde vi de samme mulighetene, de kom fra ressurssterke familier og var intelligente. Men likevel holder de fortsatt på. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg ikke valgte som dem!!

Jeg vet ikke alle detaljene om livene dems, de er ikke lenger en del av mitt liv. Ser dem nå og da og stopper og har en overfladisk samtale, ser at de er slitne. De avskar alle ikke-rus(mis)brukere fra sin omgangskrets, og fant støtte i hverandre... rusen holdt dem sammen, og i begynnelsen var det veldig "dem mot oss", og det er det vel fremdeles...

Gjest gjest1
Skrevet

Det er sant det som sies over her. Det gjør deg sløv og dum, det gjør deg tiltaksløs. Det fucker opp hjernen din nemlig, og stoffene sitter igjen i hjernen en evighet etterpå.

Det er en grunn til at gamle hasjrøykere blir umulig å føre en lengre samtale med - de detter ut og glemmer hva de snakker om. Oppløftende?

Jeg tror at mange unge i dag, ser på det som spennende og "litt romantisk" (ikke misforstå ordet - jeg mener ikke kjærlighetsrelatert)

å kunne være en av "dem".

Men jeg tror ikke at "de" i lengden har det så kult med å være det de er.

Man blir paranoid, og føler at resten av verden ser ned på deg fordi du røyker, og så må du tviholde på det miljøet, for der blir du akseptert...

Jeg tror ikke de som har røyket en stund, synes det er like spennende lenger. Og de som har gått videre på hardere stoffer, og henger nede på Plata hver dag, fra tidlig om morgenen til langt på kveld... har du sett dem? Det er så jeg får lyst til å gråte hver gang jeg reiser forbi. Du ser at de har det jævlig kjipt. Ingen glede i de ansiktene der, bare utslitthet og håpløshet. Hadde de kunne valgt om igjen, ville de neppe ha begynt. De fleste av dem begynte nok med hasj, og de planla neppe da de prøvde det første andre og tredje gangen, at det var sånn det skulle ende opp.

Og man blir stygg av det!

Har du sett og lest om Ninni Stoltenberg? Har du sett bilder av henne for noen år siden da hun ledet et TV-program som het Kvinnene på taket?

Da var hun vakker. Hva er hun nå? Men Ninni var heldig, hun kom seg ut av det igjen, med god hjelp foreldrene sine. Nå er Ninni for å legalisere hasjen, men ikke fordi hun oppfordrer folk til å røyke, men på grunn av konsekvensene ved å kriminalisere røykerne. Men det er en annen diskusjon. Den tar vi ikke her.

Jeg har en datter som er femten. Hun har flere venninner som røyker, og hun har prøvd det selv også, og likte det ikke. Vi kan nå se på en av venninnene, som kun er seksten, og som har røyket i ett års tid, at hun begynner å bli dratt og sliten i ansiktet. I utgangspunktet er hun ei veldig pen jente. Og jeg mener VELDIG! Med helt lyst hår, og vakre knallgrønne øyne. Lita og nett, og egentlig veldig sprudlende og glad. Sist jeg så henne var det ikke mye sprudling over henne. Hun så ut som hun hadde levd i tretti år, lyset i øynene hennes var slukket, og hun så livstrøtt ut. Og det var til og med i en veldig festlig og morsom situasjon, på nyttårsballet på skolen. Så du ser - hold deg langt unna!

Det finnes ikke noe positivt med det i det hele tatt.

Skrevet

mysepusen kommer med mange kloke ord, og det er mye sant i det hun sier. :)

Vil bare komme med noe, jeg, da ... Moren min har en venninne som har fem unger. Eller ... Hadde. To av dem er "rene", mens de to andre har drevet med stoff i alle år. De begynte da de var rundt 13, og nå er de bortimot 40. Grunnen til at jeg sier de to andre, er at den tredje, hadde stoppet opp, men så begynte han på igjen, og tok en overdose. :(

Det begynte med de "svake" stoffene som sniffing, så begynte hasjen. Og nå holder de på enda ... Det jeg vet om, isåfall. Det er ikke å anbefale. Du synes det blir spennende for hver gang du prøver, og vil tilslutt prøve hardere stoffer.

Ikke det, jeg har en venninne som driver og røyker, har opptil flere, men de holder ikke på så mye som henne. I snart tre-fire år det også, tenker jeg. Men hun har forandret seg TOTALT! Hun danset da hun var mindre, ble norgesmester junior i det. Men så begynte hun å henge med feil folk, og begynte. Hun har bare holdt seg til hasj ... Og hun _var_ pen. Men nå ser hun bare sliten og lei ut. Som om hun bare rett og slett vil gi opp livet. Sånn virker det. Og stemmen hennes er helt ødelagt, stemmebåndet ditt blir ødelagt av det. Og snakker man til henne, får man alltid et "hæ?". Hun er helt vekke, ikke på denne planeten i det hele tatt enkelte ganger.

Sånt bør, eller _skal_ du holde deg unna, du ødelegger bare livet ditt av det.

Gjest Suzanne
Skrevet

Heisan

Jeg prøvde hasj første gang da jeg var 14, men jeg merket ingenting. Det var først da jeg prøvde igjen som 19 åring at rusen satte inn. Det er ganske vanlig i mitt miljø å røyke hasj og jeg må innrømme at jeg ser på "fyring" som ganske uskyldig, men et faktum er at det er vanskelig å slutte når du har holdt det gående en stund.

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns det er ille å forklare unge mennesker om hvordan det er å røyke hasj/smaker og virker.

Kan oppfattes som en oppfordring.

Skrevet

Hvorfor utfordre skjebnen på noe så drastisk? Jeg skjønner det ikke, har tidligere vært i et miljø der hasj var vanlig fest-røyk, men jeg kunne ALDRI tenke meg å prøve det selv, rett og slett fordi jeg er redd for å ikke klare å slutte. Jeg vet hvor vanskelig det er å slutte å røyke f.eks. og det i tillegg når jeg bare er avhengig av røyken sosialt sett.

Kan noen gi meg et godt argument FOR hasj?? Hvorfor prøve det?? Hva er vitsen?? Er det kult i bli tung rusmisbruker (for man VET jo ikke)???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...