Gå til innhold

golf

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å begynne å spille golf. Skal kjøpe meg et par golfkøller, noen tips om hvilke jeg bør kjøpe (merke, nummer...)? Hvor mye må jeg regne med å betale?

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å spille før? Hvis ikke ville jeg dratt til nærmeste golfbane og slått litt på Driving Rangen. De fleste klubber låner/leier ut køller. Hvis du liker det kan du jo snakke med de som jober i Proshoppen, de har som regel peiling på hva som passer en nybegynner. De må jo passe til høyden din etc.

Du trenger egentlig ikke helsett i begynnelsen, men det kommer jo litt ann på hvor mye du kommer til å spille. Men du behøver f.eks ikke Driver i starten.

Pris er vanskelig å si, kan være alt fra ca 2000 til 20000....

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Meld deg på et grønt-kort-kurs! Det er innmari dumt å begynne å prøve selv uten instruksjon, da øver du bare inn masse feil som du aldri blir kvitt igjen! Dessuten må du ha grønt kort for å få lov til å spille på de aller fleste banene i Norge (og mange i utlandet).

Jeg holder på med kurs nå. Det er sannelig ikke enkelt å få den ballen til å gå dit man vil, men gøy er det... :) kursene kan du få som ettermiddagskurs eller helgekurs, koster ca 1500-2000 kr.

Når det gjelder utstyr så får du også tips om dette på kurset. Men kort fortalt: som nybegynner klarer du deg fint med et halvsett (5, 7, 9, PW, SW og putter). Kjøp oversizekøller som har større trefflate og dermed er mye enklere å bruke enn vanlige køller. Kvinner bør ha grafittskaft, menn bør ha stålskaft. Halvsett kan du få fra underkant av 2000 kr til 20 000 kr... Ingen vits å kjøpe dyrt i starten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...