Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger praktiske synspunkter fra dere her!

Vi skal skilles, og jeg er på boligjakt. Det er ikke så helt enkelt i et dyrt boligområde, men jeg har nå funnet et oppussingsobjekt som ligger 200 meter unna boligen vi har i dag, som jeg tenker er midt i blinken for meg. Mannen min kommer til å bli boende i boligen vi har idag.

Saken er at han synes mitt valg er helt feil og altfor nærme.

Jeg er jo enig i at det er nærme, men vi har ikke innsyn til hverandre, og heller ikke innsyn til oppkjørsel og hvem som kommer og går.

Jeg tenker det er en fordel at det er nært fordi det er superenkelt for ungene og venner av ungene. Og hvis de har glemt noe så kan de stikke bort og hente det.

Ulempen er at veien til og fra t-bane og barnehage blir lik, selv om det også her er mulig å gå to forskjellige veier. Det kan faktisk avtales.

Jeg kan selvfølgelig finne noe annet, men uansett vil det være i nærheten og i tilknytning til samme t-banestasjon. Nærmiljøet er det samme. Å unngå hverandre er i prinsippet umulig.

Hva synes dere? Vi er ikke uvenner eller krangler masse, men klart det er følelser inne i bildet som vi sikkert vil måtte føle på fremover også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes i grunn det høres lurt ut å bo såpass nærme når dere har barn sammen. Det er klart det er ubehagelig med følelsene og om den andre møter ny partner osv og man risikerer å møte hverandre tilfeldig veldig ofte, men dere må jo uansett ha kontakt og samarbeide pga barna, så det er ikke sånn at dere slipper unna hverandre ved å bo litt lengre fra hverandre. Og da kan det på mange måter være like greit å bo så nær at man ikke tenger eller kan ha "hemmeligheter" den andre kan spekulere over. For meg høres det ut som om denne vurderingen ikke er tenkt helt gjennom ennå - ikke av mannen din i hvert fall. Utfra en annen tråd her er det jo også nettopp bestemt, da er det kanskje ikke å forvente heller.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det høres greit ut - og når det uansett ikke er noe som helst innsyn mot hverandre ser jeg flere fordeler enn ulemper.

Og så er det en annen ting: Når dere nå skal skilles så har vel egentlig ikke din eksmann noe med hvor du velger å bo. Det er jo din avgjørelse alene - og egentlig ikke noe han kan påvirke.

Skrevet

For meg høres dette ideelt ut!

Dere kan samarbeide godt om barna, barna kan være der de ønsker, når de ønsker, fordi de slipper å bytte vennekrets/skolekrets/barnehagekrets...

Det er barnas behov dere bør tenke på i første omgang, og dette er supert for dem!

Skrevet

Takk for alle svar! Dere støtter meg i troen på at dette er smart! Jeg tror nemlig så veldig på det. Jeg tror også som dere sier at han ikke har klart å fordøye dette ennå, men han sier jo også at jeg må få gjøre som jeg vil.

Håper bare jeg kan få den boligen da! Er så spent altså.......skal låne nøklene og se på det igjen i kveld, og tenker å legge inn bud hvis magefølelsen fremdeles er god!

Skrevet

Det aller aller beste for barna er jo å ha far og mor nærme!!!

Høres ut som du er kvitt en liten kverrulant og drittsekk..Har han allerede fått seg ny dame han er redd for at du skal oppdage?

Forresten, Jeg bor 200 meter fra eks samboeren min, da jeg hadde leilighet der som jeg hadde leiet ut under samboerskapet. Det var helt naturlig å flytte tilbake til min leilighet.. Uansett. I løpet av det siste året er det TO ganger jeg har tilfeldigvis møtt han, og det får man tåle i løpet av et år (and for the record: Han hilste ikke noen av gangene heller, så han er som luft for meg).

Løp og kjøp sier jeg!

Skrevet

Dette må være helt ideelt, både for deg, barna og faren deres!

Vi flytta over veien for min far da de skilte seg, og dette var superbra for oss barna. Det ble ikke så mye pes og ikke en alt for stor forandring i livene våres. Vi hadde jo vokst opp i området og hadde masse venner.

Senere flyttet vi litt lengre bort, men ikke alt for langt.

Jeg satte utrolig pris på dette. Da trenger jo heller ikke dere som foreldre å kjøre rundt på barna, fram og tilbake. Mye enklere å gå imellom.

Skrevet

veldig god ide pga barna! Og hvis dere klarer å samarbeide og det ikke er noe ondt blod mellom dere. Synes jeg du tenker veldig bra,.

Lykke til!

Skrevet

Høres veldig bra ut for barna, men vær obs på at det kan bli litt slitsomt for en evt. ny kjæreste å ha ditt gamle liv så tett på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...