Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #1 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg vet at det er endel regler for f eks isolasjon og muligens vamekilder på nybygde hus, som selvsagt gjør dem mer miljøvennlige og energieffektive enn mange eldre boliger. Men jeg er mer nysgjerrig på ulike typer "ekstremvarianter" av miljøvennlige hus; gjerne med enklere standard og færre og kanskje mindre rom enn i vanlige ferdighus. Jeg er mest interessert i hus ettersom jeg har lyst til å ha hage. Dersom noen her har bygd mer "vanlige" hus, men valgt noen løsninger spesielt med tanke på energi eller miljø, er jeg nysgjerrig på det også Det er også interessant med prisnivåene på slike hus. Jeg ser for meg at det bør være mulig å bygge relativt rimelig om man ikke skal ha så stort hus og luksuriøse løsninger, selv om det kanskje koster litt å skreddersy slik :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #2 Del Skrevet 18. november 2008 http://www.lavenergiboliger.no/hb/lavenerg...33;OpenDocument Hefte om passivhus og lavenergiboliger, står en del om løsninger som gir ett mer energieffektivt hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. november 2008 #3 Del Skrevet 30. november 2008 Det er et firma på sør-vestlandet et sted som heter Gaiahus (eller noe som ligner). Mener at de produserer miljøvennlige hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå