Gå til innhold

Singel lesbe

Anbefalte innlegg

Gjest Singel lesbe
Skrevet

Hei!

Jeg er ei helt ordinær, sunn og sporty lesbe som har vært single noen måneder, etter 7 års samboerskap. Etterhvert er jeg begynt å bli klar for å møte en ny dame, men hvor i all verden gjør jeg det? Jeg er 27 år og har ikke vært på "sjekkemarkedet" på mange år. Sånne homoplasser gidder jeg ikke. Damene på jobben er enten opptatt eller ikke min type... Internett er uaktuelt. Jeg vil SE kvinnene før jeg blir forelsket ;-)

Hvis jeg møter en attraktiv dame, hvordan i all verden skal jeg finne ut om hun liker damer? Hvordan liker jenter å bli sjekket opp? Er bifile interessert i langvarig forhold med andre damer?

Jeg er ikke desperat, men allikevel..... Hjelp?!

Gjest adriana27
Skrevet (endret)

Bytt ut "de feminine damene" med "de bra mennene", og jeg lurer på det samme... ;)

Mitt lesbiske vennepar fant hverandre gjennom felles venner de i første omgang hadde blitt kjent med i homsemiljøet.

Endret av adriana27
Skrevet
Sånne homoplasser gidder jeg ikke.

Kan jeg spørre hvorfor i all verden?

Selv jeg vet jo at hvis du skal ut og virkelig ha det gøy, så er det homsesteder som gjelder :ler:

Du trenge jo ikke gå ut med det ene og alene for øyet å finne deg en kjæreste, men gå ut sammen med venner og kose deg, snakke med andre, og vips... ;)

Gjest singel lesbe
Skrevet

Lite feminine damer der, tror jeg?

Skrevet

Nå har jeg ingen erfaring selv innen dette, men fra venninner har jeg inntrykk av at det like gjerne er feminine som maskuline lesber som går på "homosteder".

Men du kan jo også vurdere å finne deg noen hobbyer, f.eks traff en bifil venninne av meg andre lesber ved å være med i en amnestygruppe som jobbet med diskriminering homofile og transer.

Denne venninnen av meg er forresten feminin, har stort sett vært i forhold med menn, men er nå gift med ei jente.

Skrevet

Du burde dra til Grenland. Der er en usedvanlig stor andel av befolkningen lesber.

Gjest singel lesbe
Skrevet

Okey, jeg er kanskje bare litt kresen. Vært på sånne homseplasser noen ganger (da jeg var i forhold) og så ikke pene jenter... Men kanskje fordi jeg var blendet av min vakre eks :-)

Jeg får kanskje ta en tur ut igjen... :-) Gi det en sjanse, siden dere anbefaler det. Og amnesty er notert hehe :-)

Skrevet

Forresten kom jeg på et ordentlig forslag også! Kanskje du kan sjekke ut sånne hobbygrupper spesifikt for lesber? Noe i nærheten av det godeste Lady Lovelace foreslår, altså, men jeg tenker mer i retning håndballag og lignende? Jeg mener å ha sett at det finnes en "lesbisk" ekvivalent til Raballder, for eksempel.

... Eller så er et skuddsikkert tips å dra på Pink-konsert, haha.

Gjest singel lesbe
Skrevet

Grenland... Jeg måtte bruke Google for å finne ut hvor det var, ergo er det litt langt herfra ;-) Men takk for tips. Skal pynte meg litt ekstra om jeg dropper forbi der en gang ;-)

Skrevet

for oss kresene så er det ikke akkurat så mye fine damer å velge i.

Men det kommer vell ikke ann på om man er lesbisk eller bifil om man vil ha et langvarig forhold men kommer ann på personen...

jeg ville vært like interessert i et langvarig forhold med ei jente som en gutt..

DEt kommer jo ann på om alt annet stemmer..

Har du ikke en del skeive venninner eller kompiser innen dette miljøet..

Du får invitere til en skeiv fest og be vennene dine ta med alle de deiligste damene, så blir det nok fart på sakene :)

og jaj eg er enig at på de fleste homseplasser som feks elsker, så er det ikke mye attraktive jenter.

Men du må ikke være så på hugget etter å få deg dame, du må helle bare ta livet med ro og kose deg, så plutselig så dukker drømmedama di opp når du minst forventer det ;):goodbye:

Gjest dixie i.i
Skrevet

Nå er jeg ikke lesbisk men måtte spørre lillesøstreen min, som også liker de feminine jentene. Hun mente at Elsker var ett bra tips da, ikke minst for å bli kjent men noen i miljøet som kan introdusere deg videre, og å dra på homofestivel.... Og i følge henne er en stor del av de søste svenske serivtørene her i Oslo skjeve da....

Jeg tror kanske ikke man finner de mest feminine lesbene på ett rent lesbisk idrettslag....

Skrevet

Jeg har en søt og feminin lesbisk venninne som synger i koret Homofonien. Meld deg inn der hvis du bor i Oslo og liker å synge! Ellers så kan du se om du finner noen på gaysir.no, kjenner et par som traff hverandre der og ingen av dem er maskuline, ihvertfall.

Skrevet

Takker for alle svar!! Tror jeg bare lener meg tilbake og ser hva som skjer. Homoaktiviteter, homoutesteder og -nettsteder gidder jeg ikke. Innrømmer det gjerne: Jeg er sikkert litt fordomsfull.

Det kan jo hende at vi skeive også kan møte noen på butikken eller ...ehm, en annen tilfeldig plass :-)

Skrevet

Jeg er selv bifil og jeg går gjerne på homsesteder for å sjekke damer, men er jo som å sjekke mannfolk på byen, at det er utrolig mye dritt der ute. Men jeg er feminin, bifil og klar for ett seriøst forhold det seg være med mann eller kvinne. Det er personen som betyr noe, ikke kjønnet. Er forresten ikke sååå langt å ta turen fra Grenland til Oslo da.. Du kunne tatt deg en tur på elsker litt tidlig på dagen kanskje? Litt mer seriøst der da..

Lykke til!

Gjest singel lesbe
Skrevet

Bor langt fra Oslo, men okey, skal vurdere å gi Elsker en sjanse på dagtid hvis jeg stikker innom hovedstaden en gang :-)

Annonse
Skrevet
Homoaktiviteter, homoutesteder og -nettsteder gidder jeg ikke. Innrømmer det gjerne: Jeg er sikkert litt fordomsfull.

Du må ikke ha fordommer mot de homofile!

Skrevet
Hvordan liker jenter å bli sjekket opp? Er bifile interessert i langvarig forhold med andre damer?

Jeg kan beklageligvis bare svare deg på to av dine spørsmål, men gir det mitt beste forsøk uansett.

Hvordan liker damer å bli sjekket opp? Jeg vet ikke hvordan det er med andre damer, men jeg liker å komme i snakk med noen mens jeg holder på å kjøpe min egen drink, eller andre steder der man blir stående og vente i kø/sammen. Da står man der og venter og det blir litt mer casual enn å bli sjekket opp med replikker (sjekkereplikker er laaaaaaame). Så bare det å begynne å snakke med noen i en kø, på en buss, i butikken syns jeg er trivelig. Det blir ikke så veldig typisk seksuelt intressert snakk av det, men mer om personen og hva vedkommende holder på med/liker/jobber med osv. Nå er jeg veldig interessert i mennesker og litt av en flørt i en og samme pakke så det kan hende dette bare er meg, men jeg har falt for dette (både av kvinner og menn) selv.

Nå ble det en mann på meg "til slutt" (er gift), men det var veldig tilfeldig. Jeg hadde nettopp kommet ut av et forhold til en mann, forholdet før det var med en kvinne, og var egentlig drittlei alt som het menn og bestemt på å bare date kvinner igjen (eksen drev meg til vannvidd ;-)) Men det var litt tørt for min type kvinner, merkelig siden jeg liker nerdete, sporty jenter og jeg jobbet innen data, men men) og da så han som nå er min ektemann sitt snitt. Ellers kan det godt hende at den neste (smarte, søte, morsomme og ikke grusomt avhengige) kvinnen ville blitt min

kone. Jeg liker begge kjønn for sine egne ting, og det hadde vært min glede å tilbringe livet med ei knall jente. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...