Gå til innhold

Er dette bilde juks eller ekte

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skulle i så fall være falskt med det bildet?

Det eneste jeg reagerte på, var at ansiktet og hatten til kvinnen var litt skarpere og mørkere enn resten av bildet, som var lyst og dust, men det kan jo være lyssetting/fokus eller lignende (jeg har ikke så mye peiling på foto).

Skrevet

bildet kan se ut som om det er scannet eller malt..

hvorfor lurer du?

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Bildet er falskt først og fremst siden hun på bildet ikke hadde barn og hun døde i 1918 og at det bildet tydelig er falskt. Fjeset er skannet på et bilde av en kvinne som ses ut til og ha levd rundt begynnelsen av 1900 tallet. Da hun som er fjeset ikke var mer en kanskje 8-9 år kanskje yngre. Bildet er ikke ekte.

Gjest Første gjest her
Skrevet

Så på bildet en gang til nå, etter å ha lest de andre svarene, og denne gangen så jeg noen fler uregelmessigheter enn bare fargeforskjellen...

(Så blant annet på det fra en annen vinkel)

Hodet til kvinnen passer ikke overens med hennes venstre skulder (til høyre på bildet) som er omtrent i samme høyde som øret hennes.

I tillegg til at hodet er plassert litt for langt ned i forhold til kroppen, ser det også ut til at det er plassert litt for langt fram. (at hun skyter haken fram)

Skrevet
Bildet er falskt først og fremst siden hun på bildet ikke hadde barn og hun døde i 1918 og at det bildet tydelig er falskt. Fjeset er skannet på et bilde av en kvinne som ses ut til og ha levd rundt begynnelsen av 1900 tallet. Da hun som er fjeset ikke var mer en kanskje 8-9 år kanskje yngre. Bildet er ikke ekte.

wow.. greide du å fortelle alt det i fra buildet?? =P

Skrevet
Kan dere se om dette bildet er juks eller ekte

http://i243.photobucket.com/albums/ff287/V...a/maribabaa.jpg

Ansiktet til kvinnen har en annen kontrast og skarphet enn de andre tingene som er like nærme kamera som henne, f.eks barnet. Så jeg antar at ansiktet ikke hører hjemme der, og er lagt oppå et annet bilde. Og måten håret går inn i hatten, virker ikke naturlig.

Og hun holder hodet på en måte som ikke passer helt med holdningen til kroppen og det at hun holder et barn.

Hatten i seg selv, ser forresten ut som om den var retusjert på det originale bildet.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet (endret)
wow.. greide du å fortelle alt det i fra buildet?? =P

ja jeg har drevet mye på med maniplulering av bilder. Og det at jeg har ikke for å skryte peiling på historie og slikt. Og det at jeg vet sån va hva slaks stil man har. I de tider man har levd. Og det at jeg vet at hun som er fjeset på bildet er Stor Fyrsterinne Maria Nikolaevna Romanova ( 1899-1918 ). Så kan jeg si en del om det. Og siden jeg har studert Russisk historie så vet jeg at hun ikke hadde barn og aldri var gift. Ingen av barna til den siste russiske tsaren var gift eller hadde barn.

Men det finnes nok de som kan si mer en hva jeg kan

Endret av Cederic Rueben
Skrevet
ja jeg har drevet mye på med maniplulering av bilder. Og det at jeg har ikke for å skryte peiling på historie og slikt. Og det at jeg vet sån va hva slaks stil man har. I de tider man har levd. Og det at jeg vet at hun som er fjeset på bildet er Stor Fyrsterinne Maria Nikolaevna Romanova ( 1899-1918 ). Så kan jeg si en del om det. Og siden jeg har studert Russisk historie så vet jeg at hun ikke hadde barn og aldri var gift. Ingen av barna til den siste russiske tsaren var gift eller hadde barn.

Men det finnes nok de som kan si mer en hva jeg kan

Imponerende Cederic Rueben :klappe: Har alltid skjønt at du er opptatt av historie.

Hun ble vel drept mener jeg å ha lest?

Gjest Cederic Rueben
Skrevet (endret)
Imponerende Cederic Rueben :klappe: Har alltid skjønt at du er opptatt av historie.

Hun ble vel drept mener jeg å ha lest?

Ja hun ble drept natten mellom 16\17 juli 1918. Sammen med sin familie

Endret av Cederic Rueben
Skrevet
Ja hun ble drept natten mellom 16\17 juli 1918. Sammen med sin familie

Okki, det var vel krig eller noe da tror jeg.Russisk revulusjon eller noe.

Skrevet

Godt eksempel på: You suck at Photoshop. For det gjør du!

Gjest Gjest_Cederic Rueben_*
Skrevet
Okki, det var vel krig eller noe da tror jeg.Russisk revulusjon eller noe.

Ja i den russiske revelusjonen. 1 verdenskrig foregikk også da men Russland var ikke med i 1918

Skrevet (endret)
Kan dere se om dette bildet er juks eller ekte

http://i243.photobucket.com/albums/ff287/V...a/maribabaa.jpg

Hadde aldri sett om dette var juks eller ikke ;)

ja jeg har drevet mye på med maniplulering av bilder. Og det at jeg har ikke for å skryte peiling på historie og slikt. Og det at jeg vet sån va hva slaks stil man har. I de tider man har levd. Og det at jeg vet at hun som er fjeset på bildet er Stor Fyrsterinne Maria Nikolaevna Romanova ( 1899-1918 ). Så kan jeg si en del om det. Og siden jeg har studert Russisk historie så vet jeg at hun ikke hadde barn og aldri var gift. Ingen av barna til den siste russiske tsaren var gift eller hadde barn. Men det finnes nok de som kan si mer en hva jeg kan

Jasså, så det er det du har studert Cedric Ruben ;)

Jeg har jo alltid visst at du har vært opptatt av tsarer, riddere og slott mm.

Du husker vel "slottet" vårt her på KG, for en tid tilbake da du bla. var James Collins ;)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=slott+james

Har ei veninne som også har studert Russisk historie, selv så syns jeg det er spennende historiske fortellinger:)

Endret av Silmarill
Gjest Cederic Rueben
Skrevet (endret)
Jasså, så det er det du har studert Cedric Ruben ;)

Jeg har jo alltid visst at du har vært opptatt av tsarer, riddere og slott mm.

Du husker vel "slottet" vårt her på KG, for en tid tilbake da du bla. var James Collins ;)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=slott+james

Har ei veninne som også har studert Russisk historie, selv så syns jeg det er spennende historiske fortellinger:)

Jepp det er det jeg har studert....

joda jeg husker det.

Endret av Cederic Rueben
Skrevet
Jepp det er det jeg har studert....

joda jeg husker det.

:klemmer: til deg vennen

Skrevet

ekte, bare fikset litt på.

Skrevet

Det har jo fått en del svar allerede og personen er også identifisert (ikke minst gjennom bildenavnet ;))

Men jeg synes da at det er ganske enkelt å se at det ikke passer helt. Ansiktet er i helt feil/rar vinkel, hun ser ut som om hun ikke har hals i det hele tatt og hatten sitter jo ikke på hodet egentlig.

På venstre siden kan man også se noen av håret som det egentlig var og de skarpe krøllene er jo helt annerledes. Også virker det som ganske dårlig smudge effekt på høyre side av hodet.

Så jeg synes det er ganske enkelt å se at noen har prøvd å photoshoppe, men ikke fått det helt til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...