Gå til innhold

Hvilke komplimenter liker dere?

Gjest Gjest_Morten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Morten_*

Liker dere å bli overøst med komplimenter eller høres de klisjeaktig og platt ut?

komplimenter for utseende? eller kun noe av det?

Hva invitert ei på date og funderer på hva jeg skal finne på etterpå? forslag ? eller bare avtale å møtes senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har erfart det at når jeg får ofte komplimanger så er de ikke like verdifulle som de som kommer sjelden. hvis en mann gir meg masse komplimanger så tenker jeg "hold kjeft" fordi det virker ikke som om at han sier det han mener.

jeg liker komplimanger som viser at han virkelig legger merke til MEG. eks. du har utrolig søte ører, du er så søt når du alltid sitter med tunga rett i munnen når du er opphengt i noe på dataen, du er vakrest på morningen uten sminke... slike småting sjarmerer meg i senk, for jeg blir alltid så positivt overassket over at han legger merke ting med meg :) liker å få komplimanger for utseende også da.. men ikke overdrevent. kan godt si at jeg ser pen ut når jeg har stellt meg. komplimanger med kroppsspråk er også veldig positivt. kikk på henne i smug, ligger dere i sengen bare ligg å se på henne mens du smiler, lek med håret, slike småting tar i alle fall jeg som komplimang.. han bryr seg liksom:) sjønner?

Etter en date, si en middag.. så kan dere jo gå tur i en park, kino, teater, ut å ta en drink.. kjører du bil og bor i nærheten av en strand kan dere dra å se på solnedgangen ^^ hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Liker dere å bli overøst med komplimenter eller høres de klisjeaktig og platt ut?

komplimenter for utseende? eller kun noe av det?

Hva invitert ei på date og funderer på hva jeg skal finne på etterpå? forslag ? eller bare avtale å møtes senere?

Jeg vil heller ha komplimenter for utseendet generellt enn for spesifikke kroppsdeler :fnise: Ellers liker jeg komplimenter for klærne, og får jeg komplimenter for personligheten min kan man gjerne spesifisere. Sånn er jeg i hvertfall..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å få komplimenter for utseende, både generelle og spesikfikke. Men som de andre sier her - ikke for ofte.

Det verste komplimentet jeg vet er å få høre at jeg er snill. Da blir jeg bare sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest.morten

Hvordan gir man kompliment for personligheten og spesifiserer denne?

Må være forsiktig med komplimenter på første daten da altså?

Er det tredje daten det er lov å prøve seg? eller bør jeg prøve meg på første daten?

Hvordan går man fram for å finne ut om jenta er interessert i noe mer? eller hvordan finner man det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Lønner det seg å ha hatt en utløsning før daten eller lønner deg seg å ha gått uten i mange dager? merker damer sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke komplimenter for utseende. Liker veldig godt komplimenter for personligheten og personlige egenskaper. Har godt noen runder med kjæresten min på det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er første eller andre date, ville jeg holdt meg til max 1 kompliment. Litt avhengig av hvilken alder dere er ville jeg gitt kompliment for uteseende /eller personlige egenskaper. Husker jeg likte veldig godt komplimenter for utseende da jeg var yngre (hehe kanskje det har sin grunn). Ang spørsmålet ditt om utløsning, virker dere for meg ganske unge:-)

Hvordan du gir komplimenter ang personlighet.. kommer jo litt ann på hva som er jentas egenskaper. Får hun deg til å føle deg vell sammen med henne? Har du langt merke til at hun har kunneskaper om noe spes eller mye? Synes du hun er interessant? Får hun deg til å føle deg glad? Er hun reflektert og har gjennomtenkte meninger? Interessant å prate med? Selvfølgelig i alle alder kjekt for ei jente å høre at hun er pen..-) Lykke til med daten. Mye ligger i kjemi og god kommunikasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest.morten

gjest gjest var ikke meg

hun er litt over 30, men føler meg litt som fjortis allikevel da jeg har liten erfaring med dating og kvinner generelt. jeg er også i den alderen.

Er den alderen feil å gi komplimenter for utseende? Er det personlige egenskaper som lønner seg å finne komplimenter for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest gjest var ikke meg

hun er litt over 30, men føler meg litt som fjortis allikevel da jeg har liten erfaring med dating og kvinner generelt. jeg er også i den alderen.

Er den alderen feil å gi komplimenter for utseende? Er det personlige egenskaper som lønner seg å finne komplimenter for?

Gå for et kompliment om utseende, og et for personlige egenskaper. Det må dog være realistiske ting. Spør henne utdypende når hun forteller om ting, sånn at hun føler du er interessert i henne som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en date synes jeg spesifikke komplimenter når det gjelder utseende virker kunstig, om en fyr hadde sagt at jeg hadde fint hår eller fine øyne etc. virker det som han sier det bare fordi han synes at han må gi et kompliment, ikke fordi han egentlig mener det. Jeg tror kanskje jeg kunne godtatt et enkelt kompliment når vi møttes om "oi, så fin du er" eller lignende.

Men jeg ville heller ventet til senere i daten, og sagt noe sånn som "jeg liker så godt å snakke med deg", "du er så hyggelig å være sammen med", eller andre kommentarer som viser at han liker meg og ser hvem jeg er, og gjerne har lyst til å være mer sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Grunnen til at jeg ikke liker spesifikke komplimenter for utseendet er for det første at det kan tre over en intimgrense, og for det andre at jeg kan begynne å tenke at resten av meg ikke er noe spesiellt fin (ja, jeg vet det er idiotisk). Det er jo helheten som teller, ikke om man har fine øyne, rumpe eller pupper. Når man har kjent hverandre en stund er det greiere med sånne komplimenter, da vet man jo bedre hvordan man skal takle det. Ellers blir jeg glad om en gutt sier at jeg er pen, da velger jeg å tro at han mener det.

Når det gjelder personligheten min liker jeg å høre at jeg er interessant eller at jeg ikke virker sjenert. Speiellt siden jeg alltid har fått så mye klager på at jeg er stille, synes jeg det er fint å høre det motsatte. Generellt synes jeg det er bedre å få komplimenter av folk jeg kjenner godt enn av folk jeg ikke kjenner så godt.

Jeg vil også ha mange små komplimenter enn noen overdrevne en gang i blandt.

Jeg har en venninne som mener hun kun gir komplimenter når hun virkelig mener det, men jeg foretrekker heller å få komplimenter hver gang jeg har pyntet meg og føler meg fin, jeg synes det føles mer ekte, enn om det bare kommer når det er noe ekstraordinært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ærlige komplimenter som er skreddersydd til MEG. Misliker komplimenter som er oppdiktede på forhånd, eller som er så generelle at de kunne vært brukt på hvem som helst. F.eks "du er snill", som er noe man kan si om nær sagt hvem som helst, faller ikke i smak for min del. Jeg foretrekker at han komplimenterer noe som er mer spesielt med akkurat meg, f.eks klærne mine, hvordan jeg har sminket meg, eller et eller annet særtrekk ved min personlighet. Jeg sjarmeres av menn som ser de små detaljene ved mitt utseende og personlighet (slike menn er gjerne fintfølende og oppmerksomme). :)

Ærlighet er vel et stikkord. Komplimenter det du liker ekstra godt, og ikke gi komplimenter fordi du er redd for at hun ikke skal like deg hvis du ikke gjør det, gi dem kun hvis du virkelig mener det du sier. De fleste voksne mennesker ser fort igjennom smisk, så med mindre man er ærlig, virker komplimentene ofte mot sin hensikt. Er man oppriktig intressert i en person, finner man fort ut hva som er spesielt med akkurat henne/ham, og da skal ikke ferdigoppdiktede komplimenter være nødvendig.

Å overøse noen med komplimenter kan også virke mot sin hensikt, da man fort kan gi inntrykk av at man er desperat etter å få seg kjæreste (evt få seg et ligg), og ikke er så nøye med hvem det blir, så lenge det skjer fort. Av samme grunn er det kanskje lurt å vente med de skikkelige komplimentene til dere har funnet tonen godt nok til at komplimenter føles naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker komplimenter som har med utseendet mitt, jeg føler at det blir for nærgående (litt prippen, jeg). Jeg vet at jeg er veldig pen, men jeg vil ikke at noen skal like meg pga utseendet. Jeg vil heller at vedkommende viser at h*n forstår hvem jeg er, husker på ting jeg har sagt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Evi_*

Stakkars trådstarter. Han må jo bli helt forvirret av alle disse svarene han får om at det er lov å gi komplimenter for ditt, men ikke datt, og ikke første date...

For meg er det SOLEKLART at gutten skal gi kompliment på første date, om han er interessert. Hvis en gutt ikke gir meg kompliment på daten tenker jeg jo at han ikke synes jeg var noe særlig, bare sånn passe.

Det spiller ikke så mye rolle hva du gir kompliment for, så lenge det er ærlig. Hvis du vet allerede nå hva du liker spesielt godt med henne, er det jo bare å si de tingene. Du må finne det du synes er spesielt ved henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man skal bare "go with the flow" og ta det som det kommer. Ikke planlegg hva som skal sies og om når det er rett å gi et kompliment etc.

Vis interesse, vær deg selv, og vær litt gentleman. Komplimenter gies ofte uten ord, og det er de som gjør mest inntrykk :yvonne:

Men hva enn du gjør, ikke kjøp en rose fra de vandrende roseselgerne på Karl Johan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stakkars mann

Hei Morten!

For meg er det ingen regler på dette. Du må se på dama, og hvis det føles rett, så sier du det du ser, det du opplever og tenker.

Jeg er ikke alltid like god på å ta i mot komplimenter, men jeg blir glad for dem uansett.

Og om det er på første eller tredje date? Hva forskjell er det? Siden jeg er ganske trygg på meg selv, så kan jeg av og til være enig i komplimentene jeg får, og da er det hyggelig at han ser meg på samme måte jeg gjør? Eller at han ser noe annet i meg enn det jeg gjør selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...