Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hvordan skal man kunne tallfeste dette? Og er det ikke ødeleggende for familiefølelsen at man regner på dette?
The Kitten Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det er jo logisk at det blir mer utgifter når det kommer en person til og skal ha mat, klær osv. Men, jeg hadde ikke følt meg noe bra vært det barnet som fikk høre at de "var en ekstra utgift."
Sekretæren Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Man kan da ikke knipe igjen pungen av den grunn.....? Bio-mamman eller -pappan har jo tross alt et ansvar, og i mange husstander er det felles økonomi. Man bidrar med det som trengs, når det trengs. Jeg hadde ikke sittet å regnet på dette. Gjør folk det? :klø:
Gjest Ingeniøren Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Om man ønsker å kompensere for dette så kan en enkel løsning være å bruke sifos standardbudsjett, da ser du hva ett ekstra barn koster husstanden. Denne kostnaden vil jo også variere (stige) med alderen.
Gjest men Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Hvordan skal man kunne tallfeste dette? Og er det ikke ødeleggende for familiefølelsen at man regner på dette? 1. Man gjør et estimat og blir enige om en sum. At en ikke får et tall ned til korrekt øre, betyr ikke at det er umulig for forelderen å dekke barnets underhold. 2. Det er opptil hvordan paret selv ser på dette. Akkurat som andre par som velger mellom felles og separat økonomi. Alle i en husholdning koster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå