Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Selger de rødgrøt noen steder, egentlig? Jeg bor i Bergen.
Gjest Eurydike Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Rødgrøt er jo ikke noe annet enn rød saft tilsatt potetmelsjevning, i hvert fall den jeg husker fra barndommen. Kjøp en skikkelig god bringebærsaft eller liknende: http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=418 Eller bruk friske/frosne bær - det så jo riktig godt ut.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Det jeg er ute etter er mer lyst på fargen, lyserosa, jevn og fin blanding, uten klumper og den slags. Jeg trodde det var rødgrøt, men kanskje jeg tenker på noe annet.
Gjest Eurydike Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Det jeg er ute etter er mer lyst på fargen, lyserosa, jevn og fin blanding, uten klumper og den slags. Jeg trodde det var rødgrøt, men kanskje jeg tenker på noe annet. Det får du med den første oppskriften, dvs den med saft.
Red headed girl Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Eurydike har rett, er berre å koke opp utblanda saft, og så hive oppi potetmjøl-jevning, avkjøle, så har du rødgrøt. Det blir ganske lysrosa farge på det. Er ekstra godt å putte bær oppi:)
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Takk, begge to. Jeg skal prøve det. Mmm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå