~sikka~ Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg har en forretningskontakt i utlandet som jeg skal skrive kontakt med. Hun har fått advokaten i landet sitt til å ordne med kontrakten, men vil ha den sett over av advokater i Norge slik at den er sikker for oss begge. Men advokatfirmaet Schjødt skulle ha 35 000 for å se over denne. Så hun spurte meg om det er dyrt, men dette vet ikke jeg noe om. Noen som aner om dette er en helt latterlig pris?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det høres usannsynlig dyrt ut.... Kontakt et annet firma og be om tilbud.
~sikka~ Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 Ja jeg tar en ringerunde tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Det kommer jo an på hvor stor og omfattende kontrakten er, men det hørtes dyrt ut. Advokater tar jo forskjellig pris, men her kan du få noen antydninger om prisnivå pr time fra tilfeldig valgte firmaer: http://www.bjerkhaug.no/ 2000 kr pr time http://www.stefanussen.no/side/9 1000-1375 kr pr time http://www.carlberg.no/page/8117/ diverse priser http://www.advokat-bakke.no/priser.83198.no.html 1200-1500 kr pr time + mva
~sikka~ Skrevet 17. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2008 Den kontrakten er hverken spesielt stor eller veldig omfattende. Takk skal du ha Gjest.
Gjest Gjest_Glitnir_* Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Vil anbefale deg å ta kontakt med et av de mindre firmaene. De største i Oslo, som Schjødt er et av, er de aller dyreste. I en standard kontrakt trenger du heller ikke disses ekspertise. Ta kontakt med et mellomstort/mindre firma, be om timepris (og be dem komme med et estimat), eller en lavere fastpris. Men for all del: Velg noen som har kontraktsrett som spesialitet. Husk å bli enig med dem om hva de skal gjøre. Skal de bare se om det finnes noen store fallgruber for deg, eller skal de komme med et motutkast og forhandle med din motpart?
Stillest vann Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Jeg brukte Andersen & Bache-Wiig til å vurdere en aksjonæravtale for et par år siden, jeg har bare positivt å si om dem. De var til og med ærlige nok til å advare meg om at oppdraget mitt burde konkretiseres mer, for at de ikke skulle bruke tid på noe jeg ikke trengte :gjeiper:. Det kostet i alt ca 10.000 (hvis jeg ikke husker feil), inklusiv en del emailutveksling.
~sikka~ Skrevet 18. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2008 Vil anbefale deg å ta kontakt med et av de mindre firmaene. De største i Oslo, som Schjødt er et av, er de aller dyreste. I en standard kontrakt trenger du heller ikke disses ekspertise. Ta kontakt med et mellomstort/mindre firma, be om timepris (og be dem komme med et estimat), eller en lavere fastpris. Men for all del: Velg noen som har kontraktsrett som spesialitet. Husk å bli enig med dem om hva de skal gjøre. Skal de bare se om det finnes noen store fallgruber for deg, eller skal de komme med et motutkast og forhandle med din motpart? Var derfor jeg valgte Schjødt, fordi de er de beste på forretningsjuss, og de spesialiserer seg på utenlandske firmaer. Men tar de en sånn pris så prøver vi noen andre. De skal vel egentlig bare sjekke at kontrakten ikke har store hull eller fallgruver for hverken meg og det andre firmaet. Advokaten deres i utlandet har ikke greie på norske lover og regler. Forhandlingene har vi utført på egen hånd. Skal passe på å bli enig om hva akkurat oppdraget går ut på. Jeg brukte Andersen & Bache-Wiig til å vurdere en aksjonæravtale for et par år siden, jeg har bare positivt å si om dem. De var til og med ærlige nok til å advare meg om at oppdraget mitt burde konkretiseres mer, for at de ikke skulle bruke tid på noe jeg ikke trengte :gjeiper:. Det kostet i alt ca 10.000 (hvis jeg ikke husker feil), inklusiv en del emailutveksling. Da kontakter jeg dem for ett tilbud. Takk for svar alle sammen :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå