Gjest Gjest_Tessa_* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Når jeg spiser havregrøt til frokost (1,5dl havregryn + 3dl vann + 2 ss lettsyltetøy) opplever jeg å være sulten allerede etter en time eller to. Er det flere som har det sånn? Hva kan jeg gjøre for å holde på metthetsfølelsen lenger?
Fluffie Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Tror det skal hjelpe aa ha i litt mer i groeten. Hvetekli og linfroe og andre korn og slikt. Kanskje bytte halvparten av vannet med melk?
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Når jeg spiser havregrøt til frokost (1,5dl havregryn + 3dl vann + 2 ss lettsyltetøy) opplever jeg å være sulten allerede etter en time eller to. Er det flere som har det sånn? Hva kan jeg gjøre for å holde på metthetsfølelsen lenger? Få i deg noe proteinrikt i tillegg. Kok grøten på melk istedenfor f.eks. Eller tilsett cottage cheese i den ferdigkokte grøten. Litt rart til å begynne med, men jeg synes det smaker godt.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 På Rema 1000 (sikkert andre butikker også) selger de havregrøt tilsatt kruskakli. Pakningen er blå, men ellers helt lik de vanlige. Denne inneholder mer fiber, og holder deg mett litt lenger kanskje? Jeg spiser denne hver morgen, kokt med vann. Holder meg mett til lunsj
venus_ Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Jeg koker havregrøt med 50/50 vann og melk, når grøten er ferdig blander jeg i klistret cottage cheese(så slipper jeg de klumpene) og litt Lindberg-müsli. Og spiser den med blåbærsyltetøy på. Kjempegodt
Kitty_katt Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Jeg lager grøten på melk og vann og proteinpulver. Når den er ferdigkokt har jeg en god porsjon cottage cheese oppi, litt rart med klumpene i men syns ikke det smaker cc av det.
Gjest TS Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Takk for masse bra tips! Dette må prøves ut
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 cottage cheese er kjempegodt oppi, særlig om du tilsetter hakkete nøtter og en skje syltetøy, og gjerne litt kanel.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 1,5 dl havregrøt kokt i ca 3 dl vann, pluss et eple jeg skjærer opp i terninger, og rosiner oppi, holder meg mett i 3 timer, altså til lunsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå