samie Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Fant forlover og toasmaster guiden på nettet (se link). Har dere kjøpt slik perm el. til forlovere? Bare lurer på om dette er "vanlig". http://www.bryllupsweb.no/bryllupsplanlegger.html
Gjest Phoenix Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Jeg synes det virker noe i overkant...
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Hvorfor betale for noe du har gratis tilgang til på internett? :klø:
samie Skrevet 17. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2008 Hvorfor betale for noe du har gratis tilgang til på internett? :klø: Godt poeng
Spirito Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Jeg hadde blitt en smule oppgitt hvis jeg som forlover hadde fått noe sånt. Det lukter bridezilla langt vei.
la novia Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Jeg hadde blitt veldig glad hvis jeg hadde fått en slik da jeg var forlover. Jeg ante ikke hva som var forloverens oppgaver, så jeg kjøpte meg en bok selv. Den var til stor hjelp!
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Nå pleier ikke jeg være tilhenger av sånne "hvordan gjøre brylluppet enda dyrere" ting, men jeg hadde nok dersom jeg selv skulle vært forlover satt pris på å vite hva bruden forventet samt at jeg hadde søkt opp en del informasjon selv. For å vite om denne boken var nyttig måtte jeg bladd i den før jeg kjøpte den.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Litt drøyt, kanskje? En forlover skal være til hjelp og støtte, og ikke utføre pliktarbeid. Jeg er nygift, og det kunne ikke falt meg inn å komme drassende med noe sånt til min forlover i forkant av bryllupet. Jeg hadde nok reagert med å le dersom jeg hadde vært forloveren. Tror nok jeg da i samme slengen på fleip hadde spurt om en ansettelseskontrakt, hvor jeg kunne fastsette timespris for mine tjenester...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 http://www.bryllupsweb.no/bryllupsplanlegger.html Hehe... Nei du... Dette skal jeg ikke ha. Forloverens oppgave: Signere papirene som jeg sender til folkeregisteret, stå sammen med meg i kirka. Det andre finner vi fint selv ut av Hadde blitt litt skjelven om jeg hadde fått utlevert en bok som omhandlet "oppgavene" mine, gavetips osv hvis jeg var forlover...
Gjest Gjest_Cornelia_* Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Går det virkelig an å være mot dette også? *oppgitt* Vi skal gifte oss i april 2011, og jeg har så smått begynt å lage en perm til hver av forloverne våre. Må da være mye bedre at de får bedkjed om dette, enn at de skal gjøre noe feil da. Jeg har foreløpig skrevet inn dette: * Hvilke oppgaver forlovere generelt har + litt historikk rundt forloverrollen. * Hva vi forventer av dem som forlovere, med en datooversikt på når vi forventer at oppgavene blir utført. * Hva vi synes de skal ha med i sang/tale. * Vi kommer også til å påpeke at vi ønsker at min forlover skal ha sang og ikke tale, da jeg ikke synes det gjør seg noe særlig med kvinnelige talere i en sånn anledning. * Vi kommer også til å komme med anbefalinger på hvilke klær de burde ha på seg, da jeg synes det er finest hvis de matcher med oss. * Vi kommer også til å skrive en egen gaveliste for dem, siden vi forventer at de kjøper en litt dyrere gave enn de øvrige gjestene. * Min forlover er forresten frisør, så jeg regner med at hun styler håret mitt, tar pedikyr på meg og sminker meg. * Min manns forlover er konditor, så vi har skrevet ei liste på hvilke kaker han skal bake til bryllupet. Blir stort kakebord, for vi må jo benytte oss av sjansen når vi har anledning. Vi kommer også til å ha med noe om utdrikningslaget. Det er spesielt viktig for min forlover, for jeg vil ha to utdrikningslag - et for jentene på jobben og et for venninnene utenfor jobben. Da blir det litt viktig at min forlover lager to forskjellige utdrikningslag, for det er tross alt ikke noe hyggelig for meg å oppleve to nesten identiske utdrikningslag. Ikke blir det noe dyrere heller, siden det er forskjellige mennesker som kommer de to gangene. Dvs. min forlover må jo være med på begge, så for henne blir det jo dobbelt opp med utgifter og planlegging, men litt bør man vel kunne ofre når man får et så ærefullt oppdrag? Så dere kan være så negative dere abre vil til sånn forloverperm, men det vil iallefall føre til at jeg før det bryllupet jeg vil ha.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Går det virkelig an å være mot dette også? *oppgitt* Vi skal gifte oss i april 2011, og jeg har så smått begynt å lage en perm til hver av forloverne våre. Må da være mye bedre at de får bedkjed om dette, enn at de skal gjøre noe feil da. Jeg har foreløpig skrevet inn dette: * Hvilke oppgaver forlovere generelt har + litt historikk rundt forloverrollen. * Hva vi forventer av dem som forlovere, med en datooversikt på når vi forventer at oppgavene blir utført. * Hva vi synes de skal ha med i sang/tale. * Vi kommer også til å påpeke at vi ønsker at min forlover skal ha sang og ikke tale, da jeg ikke synes det gjør seg noe særlig med kvinnelige talere i en sånn anledning. * Vi kommer også til å komme med anbefalinger på hvilke klær de burde ha på seg, da jeg synes det er finest hvis de matcher med oss. * Vi kommer også til å skrive en egen gaveliste for dem, siden vi forventer at de kjøper en litt dyrere gave enn de øvrige gjestene. * Min forlover er forresten frisør, så jeg regner med at hun styler håret mitt, tar pedikyr på meg og sminker meg. * Min manns forlover er konditor, så vi har skrevet ei liste på hvilke kaker han skal bake til bryllupet. Blir stort kakebord, for vi må jo benytte oss av sjansen når vi har anledning. Vi kommer også til å ha med noe om utdrikningslaget. Det er spesielt viktig for min forlover, for jeg vil ha to utdrikningslag - et for jentene på jobben og et for venninnene utenfor jobben. Da blir det litt viktig at min forlover lager to forskjellige utdrikningslag, for det er tross alt ikke noe hyggelig for meg å oppleve to nesten identiske utdrikningslag. Ikke blir det noe dyrere heller, siden det er forskjellige mennesker som kommer de to gangene. Dvs. min forlover må jo være med på begge, så for henne blir det jo dobbelt opp med utgifter og planlegging, men litt bør man vel kunne ofre når man får et så ærefullt oppdrag? Så dere kan være så negative dere abre vil til sånn forloverperm, men det vil iallefall føre til at jeg før det bryllupet jeg vil ha.
Gjest Phoenix Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Går det virkelig an å være mot dette også? *oppgitt* Vi skal gifte oss i april 2011, og jeg har så smått begynt å lage en perm til hver av forloverne våre. Må da være mye bedre at de får bedkjed om dette, enn at de skal gjøre noe feil da. Jeg har foreløpig skrevet inn dette: * Hvilke oppgaver forlovere generelt har + litt historikk rundt forloverrollen. * Hva vi forventer av dem som forlovere, med en datooversikt på når vi forventer at oppgavene blir utført. * Hva vi synes de skal ha med i sang/tale. * Vi kommer også til å påpeke at vi ønsker at min forlover skal ha sang og ikke tale, da jeg ikke synes det gjør seg noe særlig med kvinnelige talere i en sånn anledning. * Vi kommer også til å komme med anbefalinger på hvilke klær de burde ha på seg, da jeg synes det er finest hvis de matcher med oss. * Vi kommer også til å skrive en egen gaveliste for dem, siden vi forventer at de kjøper en litt dyrere gave enn de øvrige gjestene. * Min forlover er forresten frisør, så jeg regner med at hun styler håret mitt, tar pedikyr på meg og sminker meg. * Min manns forlover er konditor, så vi har skrevet ei liste på hvilke kaker han skal bake til bryllupet. Blir stort kakebord, for vi må jo benytte oss av sjansen når vi har anledning. Vi kommer også til å ha med noe om utdrikningslaget. Det er spesielt viktig for min forlover, for jeg vil ha to utdrikningslag - et for jentene på jobben og et for venninnene utenfor jobben. Da blir det litt viktig at min forlover lager to forskjellige utdrikningslag, for det er tross alt ikke noe hyggelig for meg å oppleve to nesten identiske utdrikningslag. Ikke blir det noe dyrere heller, siden det er forskjellige mennesker som kommer de to gangene. Dvs. min forlover må jo være med på begge, så for henne blir det jo dobbelt opp med utgifter og planlegging, men litt bør man vel kunne ofre når man får et så ærefullt oppdrag? Så dere kan være så negative dere abre vil til sånn forloverperm, men det vil iallefall føre til at jeg før det bryllupet jeg vil ha.
Gjest Gjest igjen Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Går det virkelig an å være mot dette også? *oppgitt* Vi skal gifte oss i april 2011, og jeg har så smått begynt å lage en perm til hver av forloverne våre. Må da være mye bedre at de får bedkjed om dette, enn at de skal gjøre noe feil da. Jeg har foreløpig skrevet inn dette: * Hvilke oppgaver forlovere generelt har + litt historikk rundt forloverrollen. * Hva vi forventer av dem som forlovere, med en datooversikt på når vi forventer at oppgavene blir utført. * Hva vi synes de skal ha med i sang/tale. * Vi kommer også til å påpeke at vi ønsker at min forlover skal ha sang og ikke tale, da jeg ikke synes det gjør seg noe særlig med kvinnelige talere i en sånn anledning. * Vi kommer også til å komme med anbefalinger på hvilke klær de burde ha på seg, da jeg synes det er finest hvis de matcher med oss. * Vi kommer også til å skrive en egen gaveliste for dem, siden vi forventer at de kjøper en litt dyrere gave enn de øvrige gjestene. * Min forlover er forresten frisør, så jeg regner med at hun styler håret mitt, tar pedikyr på meg og sminker meg. * Min manns forlover er konditor, så vi har skrevet ei liste på hvilke kaker han skal bake til bryllupet. Blir stort kakebord, for vi må jo benytte oss av sjansen når vi har anledning. Vi kommer også til å ha med noe om utdrikningslaget. Det er spesielt viktig for min forlover, for jeg vil ha to utdrikningslag - et for jentene på jobben og et for venninnene utenfor jobben. Da blir det litt viktig at min forlover lager to forskjellige utdrikningslag, for det er tross alt ikke noe hyggelig for meg å oppleve to nesten identiske utdrikningslag. Ikke blir det noe dyrere heller, siden det er forskjellige mennesker som kommer de to gangene. Dvs. min forlover må jo være med på begge, så for henne blir det jo dobbelt opp med utgifter og planlegging, men litt bør man vel kunne ofre når man får et så ærefullt oppdrag? Så dere kan være så negative dere abre vil til sånn forloverperm, men det vil iallefall føre til at jeg før det bryllupet jeg vil ha. FANTASTISK! Tror nok dette på en ironisk måte oppsummerer mine tanker rundt disse bøkene...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Jeg kjøpte de permene, og forloverene ble veldig glade for dem! Men om de ble brukt noe særlig er jo en helt annen sak da Sånn alt i alt ville jeg ikke kjøpt dem igjen...
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 Nei, det der ser ut som en oppskrift på å kaste bort penger. Vi fortalte våre forlovere hva opplegget var og når de måtte møte opp. Hva de hadde på seg, om de skrev tale eller sang og hvordan de håndterte et eventuelt utdrikningslag var fullstendig opp til dem. De klarte det fantastisk og vi hadde en kjempefin og avslappende dag alle sammen Jeg hadde seriøst begynt å lure dersom jeg som forlover fikk en slik perm. Er litt Monica Geller over det hele...
Arkana Skrevet 17. november 2008 #17 Skrevet 17. november 2008 Litt drøyt, kanskje? En forlover skal være til hjelp og støtte, og ikke utføre pliktarbeid. Helt enig. Kan ikke tenke meg noe som hadde drept gleden ved å være forlover mer enn en haug regler for hvordan ting skal gjøres. Hvis det er så viktig for bruden at alt blir gjort nøyaktig slik og sånn kan hun da like godt droppe forlover og gjøre alt selv.
Gjest Gjest_Cornelia_* Skrevet 17. november 2008 #18 Skrevet 17. november 2008 Hvis det er så viktig for bruden at alt blir gjort nøyaktig slik og sånn kan hun da like godt droppe forlover og gjøre alt selv. Du har jo ikke skjønt noe da. *sukk* Det er jo for å slippe å måtte gjøre alt selv man har forlover. Og forresten så er det mitt bryllup, så det skulle bare mangle at det ikke ble på min måte - bryllupet er jo for min skyld, ikke for forloveren sin skyld. Hadde tatt seg fint ut om en brud kom til sitt eget bryllup, også var det lagd en fest som var helt fjerne fra hva bruden ønsker seg. Går ikke det da skjønner du. F.eks en brud som har stil og liker det litt elegante, hadde ikke blitt veldig happy hvis forloveren hadde fiksa et bryllup på bøgda med lapskaus og himkok, og Sputnik med "Nå skal vi skilles Johanne" på radio'n. Alle skjønner vel at det er helt feil vel? Jeg vil ha mitt bryllup sånn som JEG vil, og da har andre å rette seg etter det - derfor driver jeg og lager de permene, sånn at forloverne ikke skal gjøre noe feil.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #19 Skrevet 17. november 2008 Du har jo ikke skjønt noe da. *sukk* Det er jo for å slippe å måtte gjøre alt selv man har forlover. Og forresten så er det mitt bryllup, så det skulle bare mangle at det ikke ble på min måte - bryllupet er jo for min skyld, ikke for forloveren sin skyld. Hadde tatt seg fint ut om en brud kom til sitt eget bryllup, også var det lagd en fest som var helt fjerne fra hva bruden ønsker seg. Går ikke det da skjønner du. F.eks en brud som har stil og liker det litt elegante, hadde ikke blitt veldig happy hvis forloveren hadde fiksa et bryllup på bøgda med lapskaus og himkok, og Sputnik med "Nå skal vi skilles Johanne" på radio'n. Alle skjønner vel at det er helt feil vel? Jeg vil ha mitt bryllup sånn som JEG vil, og da har andre å rette seg etter det - derfor driver jeg og lager de permene, sånn at forloverne ikke skal gjøre noe feil. Fri bar?
spitsy Skrevet 17. november 2008 #20 Skrevet 17. november 2008 (endret) Dersom jeg som forlover hadde fått en slik regelbok av bruden, så hadde jeg virkelig begynt å revurdere om dette bryllupet (og vennskapet) var noe jeg ønsket å være med på overhodet. Heldigvis (tror jeg) har jeg ikke venninner som er så kontrollfriker. Har vært i to bryllup, forlover i det ene av dem, og det "eneste" forloverne gjorde der var å holde tale/synge, hjelpe bruden med litt nerver og å være med på festen Dette skal jo være gøy! Nei, ville heller ha latt være å gifte meg om det skulle vært sånn der. Husk å ikke skremme bort forloveden din før bryllupet er inngått nå da ;p Det der hadde jeg iallfall nektet å finne meg i. Edit: Dette var en tilbakemelding til det Cornelia hadde av urealistiske krav til sine forlovere. Endret 17. november 2008 av spitsy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå