Gjest Gjest_piken_* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hei Visste ikke om jeg skulle plassere denne på Julen 2008 eller mat-forumet, så bare å flytte den om det er feil! Jeg har veldig lyst til å samle mine nærmeste venner og arrangere julebord. Men jeg er ikke super på å lage julemat, og tenkte på catering. Men jeg har sett på noen forslag nå, og synes det blir litt dyrt? Tenkte at det også er en mulighet for å lage koldtbord med spleiselag, at alle tar med seg noe hver. Hadde dere vært positiv til en sånn idé, eller er det kjedelig å måtte gjøre noe sånt? Litt usikker her :S Kom gjerne med forslag!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Hei Visste ikke om jeg skulle plassere denne på Julen 2008 eller mat-forumet, så bare å flytte den om det er feil! Jeg har veldig lyst til å samle mine nærmeste venner og arrangere julebord. Men jeg er ikke super på å lage julemat, og tenkte på catering. Men jeg har sett på noen forslag nå, og synes det blir litt dyrt? Tenkte at det også er en mulighet for å lage koldtbord med spleiselag, at alle tar med seg noe hver. Hadde dere vært positiv til en sånn idé, eller er det kjedelig å måtte gjøre noe sånt? Litt usikker her :S Kom gjerne med forslag! Jeg hadde i hvertfall vært positiv til spleiselag! Når noen tar initiativet til noe hyggelig, er det lite som blir kjedelig selv om man må bidra litt selv. Koldtbord synes jeg hadde fungert finfint. Man kan ha kald kalkunstek med waldorfsalat til, kald ribbe, sylte med sennep og lefse, godt brød... Og sikkert en mengde andre ting som jeg ikke kommer på.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Vi har vennejulebord hver år. Det er litt varierende hvordan vi gjør det. Av og til kjører vi julemat, og da ordner vertskapet til (av og til kommer en eller to tidligere og hjelper til med matlagingen, evt. noen har tatt med dessert eller kaker). Vi har også flere ganger hatt koldtbord/tapasbord hvor alle har tatt med noe. Uavhengig av om vertskapet lager all maten eller om alle tar med en rett så spleiser vi alltid på utgiftene.(enten betaler sin andel til vertskapet eller at man tar med mat for x kr) Begge deler fungerer fint for oss hvertfall og det har aldri vært noen som har ytret at de synes det er dumt med spleiselag. De gangene vi har arrangert så har vi stått for matlagingen. Men det er vel helst fordi jeg synes det er litt kjekt å stelle i stand til slike ting. Jeg har full forståelse for at ikke alle har samme interesse. Var ordentlig nervøs første gangen, både med tanke på å lage mat til så mange personer og i det hele tatt om jeg ville klare å lage noe som falt i smak, men det er en spennende utfordring. Uansett, masse lykke til. Vennejulebord er stas. Håper dere får en kjempefin kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå