Gå til innhold

Gaver til hjelpere

Gjest Gaver til hjelpere

Anbefalte innlegg

Gjest Gaver til hjelpere
Skrevet

Heihei!

Da er det en stund siden den magiske dagen (04.10.08) og burde vel ha tenkt på dette litt før..

Hvordan har dere gjort det med gaver til venner og bekjente hjelpere i bryllupet?

En god venn av brudgommen var toastmaster hos oss, hva kan være passelig å gi til han? (20 år...)

Ellers hadde vi to par som pakket ut pakkene våre (noe som tok flere timer... :gjeiper: ) føler jeg vil gi en oppmerksomhet til disse siden de er venner av oss (kaffegjester)...

hva kunne passe?

Vi hadde også to venner som spilte og sang i bryllupet, burde vi gi noe ekstra til desse?

Venninnen min sa klart i fra at hun ikke ville ha penger for det. Vi fikk gave fra alle.

Da de fleste ikke er noe vin drikkere så passer det dårlig med denne type oppmerksomhet..

Setter pris på tips og hjelp:-)

- lykkelig fru :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abbonerer på denne tråden. Jeg har lurt på å gi de som gjorde noe ekstra litt for jobben. En liten oppmerksomhet, men vet ikke hva ;)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Hva med å invitere alle "de gode hjelperne" på en hyggelig middag hjemme hos dere? Med god mat og drikke?

Ellers er jo god litt luksuriøs konfekt en fin gave som jeg ville satt stor pris på.

Personlige gaver kan også gis, men da må man kjenne de det gjelder godt. F.eks. en god bok til bokormen, kinobilletter til filmelskeren - etc.

Jeg synes ikke slike gaver trenger å være så kjempedyre da det er tanken bak som teller. De aller fleste gjør jo dette som en vennetjeneste og det vanlige er vel at man stiller opp selv neste gang.

Skrevet

Jeg var med og spilte i et bryllup en gang, hvor jeg selv var gjest. Det innebar jo litt øving, men var ikke noe stort prosjekt for min del. Jeg fikk en varm og god takk av brudeparet i takkekortet, og det var veldig koselig. Hadde ikke forventet å få noe annet, verken presang eller vinflaske.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å skrive en ekstra hilsen i takkekortet og takke mye for hjelpen til de som åpnet gaver og viseverten(dette var gjester). De som serverte fikk betaling.

Skrevet

På selve bryllupsdagen, før seremonien, tok fotografen masse tulle- og tøysebilder av meg og forloveren min. Tenkte å forstørre et av disse, kjøpe en søt ramme til, og gi som forlovergave.

De andre hjelperne våre har fått en flaske whisky, cognac eller champagne (morsomt å gi noe annet enn vin). Men dersom dine hjelpere ikke er glad i alkohol i det heletatt, hadde jeg satset på å gi en blomsteroppsats eller god sjokolade med et hyggelig kort til. Poenget er jo tross alt å si takk, noe både blomster og sjokolade er godt egnet til, synes jeg!

:)

Skrevet

Jeg serverte i et bryllup en gang og fikk et frokostsett fra rosendal. En kjempefin takk synes jeg. Det er jo også slik som hjelperne lett kan få bytte :)

Skrevet

Tror nok det blir alkohol her i huset. Men forslaget om personlige takkegaver støtter jeg veldig :) En av gjestene hos oss er også fotografen. Hun skal få gavekort på dagspa som takk, men det vet hun ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...