Gå til innhold

Mange mødre nå til dags som fraskriver seg ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det mange MØDRE som fraskriver seg ALT ansvaret for barna sine nå til dags , hvis de feks ikke bor sammen med dem ?

Rättat felskrivning i frågan efter rapport

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vet om noen mødre som har forsømt flere av barna sine under oppveksten: psykisk mishandling. Det er store gråtall på hvor mange barn det finnes som har vokst opp med mentalt ustabile mødre.

Skrevet

Jeg kjenner godt til 1 tilfelle i hvert fall.

Skrevet

"Nå til dags"? Forsømmelse av barn er vel ikke noe nytt fenomen....

Gjest Gjest_Michelle_*
Skrevet

Uansvarlighet og ansvarsfraskrivelse er et mannlig fenomen. Mødre svikter ikke sine barn! Det skjer bare ikke!

Skrevet
Uansvarlighet og ansvarsfraskrivelse er et mannlig fenomen. Mødre svikter ikke sine barn! Det skjer bare ikke!

Jeje.. :P

Gjest StockDama
Skrevet

XD

Naiv idag er vi?

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet

Ojoj, dette var naivt! Få tak i et brekkjern, og åpne opp øya dine! Bruk de, og se hva som skjer utenfor bobla di.

Jeg ble kraftig forsømt i oppvektsen min,av min egen mor. Jeg og søsknene mine ble nektet å utvikle en egen personlighet, og fikk kjeft om det var noe hun måtte ordne med oss. Vi skulle helst holde kjeft og ikke være til bry for henne, men om det var noen hun kunne vise oss frem til, da var familielivet såå bra. Jeg har opplevd mye stygt fra henne opp gjennom tidene, mildt sagt! Men nå har hun fått som fortjent, jeg sitter på tredje/fjerde året etter at jeg har brutt all kontakt med henne. Søsknene mine ser veldig ned på henne. Hun har forstått det nå, når vi har fjernet oss fra henne etter eget valg, men da var det for sent. HUn prøver å ringe av og til, for å snakke om de fine klærne hun har kjøpt, eller om det hun ønsker å bruke pengene på. Det er bare vås. Jeg vet hun er lei seg, men det har hun redet seg til selv. Hun har aldri vært der for barna sine når vi har trengt henne som mest. Vil hun ta opp igjen kontakten, får hun begynne med å innrømme at hun har store problemer som hun trenger hjelp med å ordne opp i. Etter at hun har vært gjennom systemet ei stund, kan det kanskje være en mulighet for at jeg vil melde meg inn i livet mitt. Men sånn som jeg kjenner henne, kommer det aldri tl å skje.

Jeg er fryktelig sint på henne, for mye, men henne om det. HUn velger selv hvordan liv hun vil ha, jeg er ikke intr i å leve livet slik hun gjør.

Det er utrolig mange kvinner som aldri skulle oppdratt barn, eller i hele tatt satt barn til verden. Jeg vet også om et annet tilfelle, der en mor gir en lang f. i barnet sitt, og har overlatt det til faren sin.

Skrevet

Å jo da. Gidder ikke å si noe mer til det, sier seg selv, at det skjer i alle høyeste grad like ofte som at menn forsømmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...