Gjest Fuzzy Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Det er så mye jeg ikke liker, synes jeg. Og så sitter jeg der da med oppskrifter som ikke blir fullført fordi jeg må velge bort en ingrediens eller to. Og iblant inneholder oppskriften ting jeg ikke har hørt om engang, eller ting jeg vet smaker godt når det er riktig tilberedt men så aner jeg ikke hvordan jeg skal få til det selv. Jeg liker ikke selleri, tomat (rå), salatblader (!), oliven, koriander, ananas... Det var det jeg kom på i farta, men det er garantert mer. Er det noen som kan tipse om "standard" erstatningsprodukter for slike ting? Eller må jeg bare prøve meg fram med det jeg liker?
Strix Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Du sier at det er mye du ikke kommer på og det vil jeg tro. Jeg lager veldig sjelden mat med selleri, oliven, koriander og ananas i. Spiser mye salat og tomater da, men tror du kan finne på utrolig mye godt å lage selv om du ikke liker de ingrediensene der. Og i en wok f.eks kan du ha nesten hva det skal være av kjøtt og putte i akkurat de grønnsakene og krydrene du liker
Nemesis Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Jeg likte heller ikke tomater før, men lærte å like det etter en god stund. Forsynte meg med en liten del at tomaten hver gang jeg fikk retter med dette i, og til slutt så smakte det godt Det gjelder bare å gå inn for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå